ik was net mijn quad aan het 'inspecteren' toen iik bij de remmen kwam, zag ik dat er nog een slangetje naar de andere kant van mijn quad liep. Ik had dat slangetje nog nooit gezien en toen kwam ik dus bij het remvloeistof reservoir uit dat ik dit niet eerder met mijn stomme kop gezien heb je raad het natuurlijk al heel dat recervoir is dus helemaal leeg. De remkracht is ook al een stukje afgenomen(dit had ik van te voren ook al gemerkt) maar ik moest eigenlijk sowieso al echt hard op de rem duwen wilde de wielen blokeren... maar moet ik hem nu ontluchten ofzo? en hoe doe ik dit
eerst olie in kieperen.
dan wat remmen en dan ontluchten.
jebt zo'n nippeltje op de remklauw staan, waar geen darmpje opzit.
hier zet je ene stukje darm op, doorzichtig dan.
en dat leg je in een flesje,(voor de olie op te vangen).
draaje dat nippelte los, nie er af, gewoon los.
je laat iemand anders dan pompen, je gaat olie zien stromen, en zie je geen bubbeltjes laat je de andere de rem volledig ingedrukt houden.
dan draai jij het nippeltje terug vast, en is ie ontlucht.
zie je wel bubbeltjes, blijven pompen, tot je geen bubbeltjes ziet. wel opletten dat er dan genoeg olei in het reservoirke zit, anders bijkieperen.
dat bedoel ik toch
of als je het alleen wil doen, en niet zo lange armen hebt kan je zo'n brake leader kopen of hoe niemt dat, zo'n darmpje dat olie en lucht naar buiten laat maar geen lucht terug naar binnen.
je kan beter (als die mogelijkheid er is) even naar een motor/auto/scooter/brommer dealer gaan met garage.
die hebbe een ontluchtings systeem speciaal hiervoor.
dit hebbe zij in nog geen 2 minuten voor je gedaan, en bespaart je zelf een hoop gestuntel.
idd met zo'n apparaatje gaat he makkelijk
en ze vrage deze tijd er verschrikkelijk veel voor om dat even te laten doen
maar dan moet je naar garage/brommer dealer.
in die tijd, doe je 10quads.
ik doe dit anders,
laat het aflopen via een darmpje en fles langs de nippel
maar ik pomp de nieuwe ook terug in de nippel met de hulp van een darmpje wat net op de nippel en op een spuit (ziekenhuisspuit) past.
hierdoor komen gewoon rechtstreeks alle luchtbubbels aan het reservoir uit en moet je niet of nauwelijks ontluchten.
ik heb dit geleerd van een competitie cross rijder.
schiet me niet dood als ik het volgens jullie verkeerd doe