Zuiver maken van echt vettige dingen

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Zuiver maken van echt vettige dingen

Bericht door Charger69 »

Als ge met echt vettige spullen aan u uw quad zit, hier een super gemakkelijke oplossing om het te verwijderen.

Gewoon een spuitbus remmenreiniger gebruiken. Ge spuit op de onderdelen en ziet ogenblikkelijk alle vuil en vet verdwijnen. Zelfs vuil en vet dat ge er met een stoomreiniger niet afkrijgt verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Het gemak eraan is ook nog dat ge het produkt niet moet afspoelen of afvegen want het verdampt.

Is totaal niet agressief voor de onderdelen, ik gebruik het zelfs om mijn handen soms mee zuiver te krijgen.

Seze remmenreiniger is bij iedere autoparts winkel te koop. Bijna iedere garagist gebruikt het :wink:

Probeer het maar eens en overtuig u zelf :duimhoog:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Pas toch op voor bepaalde dichtingen hoor ! Sommige rubbers worden er door aangetast.

Ik heb nog iets dat veel goedkoper is : bij de betere doe het zelf, afdeling waar white spirit, wasbenzine, tinner,... staat heb ik 'werkplaatsontvetter' gevonden, kost 2 eur voor halve liter en gaat veeeeel langer mee dan zo'n spuitbus. Juiste merk moet ik eens nakijken, was zo'n bus zoals white spirit met groen etiket.

Als je wil kan je het in verstuiver doen, maar gewoon op de vod is het heel handig. Onlangs had ik teervlekken op de caravan van op autostrade te rijden, wel die gingen er zo af.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Nee hoor kan geen kwaad voor de dichtingen. Op de remklauwen zitten ook zeer dunne dichtingen soms op de rempomp cilinders, en het wordt al jaren lang gebruikt in de auto en motor wereld.

Staat ook specifiek vermeld op de bus dat het geen rubbers aantast. De beste test is door het op een gevoelige plek op uw huid te spuiten en ge zult zien dat het totaal niets doet :wink:

Zelf gebruik het ook al jaren op de auto's en motto's telkens als er remblokken vervangen moeten worden. Dit om de aangekoekte remstof te verwijderen om de remcilinders perfect gangbaar te houden.

OK het is voor de gewone mens ietsje duurder dat klopt, maar ik koop het aan garage prijs in :duimhoog: :wink:
Moorverken
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Moorverken »

Wat noem je iets duurder?
Hoeveel kost het per liter?
http://www.demoorverkens.net

Moor, moor en nog eens moor...
Yamaha Raptor 700R SE :quad:
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Remmenreiniger is voor sommige dingen toch te aggresief,en werkt op sommige dingen totaal niet goed.
Maar 1 product dat voor alles goed is bestaat niet, en met remmenreiniger kun je al veel doen, maar toch wat mee opletten!
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik doe veel met remmenreiniger zoals de vette delen schoonmaken waar geplakte olie en alles op zit, maar om mee schoon te maken en af te spuiten met de hogedrukreiniger doe ik met DASTY. Dat koop je bij de Wibra voor 1,80 ofzo de fles, daar koop je dan gewoon 1 doos van en doe je in de vernevelaar. Werkt super, even laten intrekken en zelfs afgekoekte zand gaat ervan af, wel met heet water afspuiten natuurlijk.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Tja wat is iets duurder ? Goeie vraag !

Ik betaal 1,20 € per spuitbus van 500 ml en ik vind dat niet duur. Anderen zullen het wel duur vinden of zelfs iets duurder betalen denk ik. I don't no.

Ik heb het al geprobeerd op de lak van een oude motorkap en zonder afvegen laten opdrogen / verdampen en niets aan te zien :duimhoog:

Nu zeg ik natuurlijk ook niet dat ge het dagelijks nodig hebt, maar als het sterk vervuild is en aangekoekt van het vet is het handig. Daarna weer de gebruikelijke poets of wasbeurten natuurlijk :wink:

Gisteren bvb nog op Fubar zijn achterarm en tandwiel geprobeerd en resultaat = super. Hij was al met een tandeborstel bezig geweest en kreeg het er niet vanaf. Ik mijn spuitbus genomen en 1, 2, 3 het was zuiver :)

Maar ja wat is duur ? Dit moet natuurlijk iedereen voor zich uitmaken. Als ik bvb kijk wat ik betaal aan speciale poets producten voor mijn oldtimers ( kost handen vol geld ) is het beste zelfs nog niet goed genoeg voor mij :oops: .

Maar ja zo ben ik nu eenmaal en anderen weer niet :wink:
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

hebben die spuitbussen een naam of maakt het niet uit welke remmenreiniger er gebruikt wordt?
Mischien niet allemaal hetzelfde actieve bestanddeel !
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
raptorke660
Quadrider
Quadrider

Bericht door raptorke660 »

@Charger deze remreiniger gebruik ik ook regelmatig ook voor mijn handen soms proper te krijgen waar het vrouwke niet altijd even blij mee is met zulke vuil pollekes :) is een zeer goed product, tja de kost prijs ik heb deze gratis ik ga gewoon bij men pa eens langs :shock: en op 2 of 5€ ga je toch niet kijken om je een heleboel ellende te besparen
DBM performance
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

ik had ook mijn achterbrug tijden lang zowat bruin totdat ik op truckcleaner kwam werkt perfect en je krijgt de dikste bagger er zo af
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
blokart
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door blokart »

Voor dingen te ontvetten gebruik ik altijd blanke lampenolie het geurt iets
minder dan white spirit ,
lampenolie is hetzelfde basisproduct maar met minder aromaten en juist
om deze te verwijderen is dit product iets duurder maar de werking is identiek
en tast rubber niet aan indien je het er niet laat indringen een paar minuten is zeker geen probleem
maar op termijn moet EPDM rubber eraan geloven want het gaat zwellen en desintegreren.
Rubbers die niet worden aangetast zijn van het materiaal Viton gemaakt
ook silicone en teflon dichtingen zijn resistent bij langere blootstelling.
Het bedrijf waar ik werkzaam ben vult al deze produkten af in flessen
zodoende doen wij veel research op gebied van bestendigheid
van allerhande materialen, daar onze installaties en verpakkingen
niet mogen worden aangetast.
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

kan remreiniger kwaat als ik het gebruik voor mijn blok ?
gaan de pakkingen dan niet naar de k loten ?
2017 raptor 700 SE
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Hebben ook remmenreiniger op me werk en pastic slaat er dof uit van.

En als ik net iets in de verf heb gezet en laat het een uur droger veeg ik het zo weg met remmenreiniger.

Weet niet of er verschillende sterktes van zijn of soorten.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Ja kan wel dat de ene wat anders reageert. Ik gebruik die vab Würth is een top merk.

Als de plastiek dof uitslaat gewoon wat simoniseren en klaar. Het glimt weer als een spiegel.

Banshee kan normaal geen kwaad op uw blok, maar ge kunt er ook motor reiniger voor gebruiken.
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

op de gevoeligste plaats spuiten heb ik indertijd eens voorgehad (dit is het toestel dat tss je benen hangt!). Ze hadden mij gekloot op het werk en tijdens een bezigheid waren ze op afstand aan het spuiten met brake cleaner van interflon. Ik had dit niet direct door maar na een eind voelde ik nattigheid en begon dit toch wel wat te branden! Ben dan ff naar WC geweest en direct andere kleren aangetrokken. Dit irritatie was niet te houden. Solvent van Imaje Inktjet printers is nog slechter op die plaats :mrgreen:
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie