ik zal wel even een lijstje maken v.d. weekquad-racerrr schreef:hey jimmy bedankt voor alle info mocht je ooit nog een halen in belgie wil ik der wel een overkopen en anders heb jij die lijst nog wat er allemaal op moet. gewoon simpel en niet zo uitgebreid hoe die van de rdw dat doen. ( zou je me die kunnen pme?)
ben toch zo in belgie kleine 2 km
quad invoeren belgie naar NL
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 197
- Lid geworden op: di 27 feb, 2007 21:31
- Locatie: breda
-
- Quad Master
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
- Locatie: Oost Vlaanderen
Dat kan, dat ze een wegtoelating hebben (Tüv of Coc)Mika schreef:Het zou gaan om een nieuwe quad die in Nederland bij een dealer gekocht wordt.
Ik neem aan dat ook deze zonder kenteken gekeurd zijn?
Maar de meeste quads zonder kenteken in Nederland worden niet gekeurd. En zijn dus ook nooit in te schrijven.
De keuring kost zo'n 1000€, je merkt het gemakkelijk aan de prijs dus van de quad.
CVO COC
Eerste bericht staat dus dat het om een CVO keuring gaat, dus dat er een CVO bij de quad zit. Maar bij de meeste quads in belgie en DLd zit geen CVO. Duitse TUV is ook goed maar dan wel als PKW gelijk aan auto en niet meer dan 15kw. Mensen bij de RDW zijn momenteel redelijk op de hoogte van een en ander. Banden ed. moete EG goedgekeurd zijn.
Dus alleen inschrijven in België is niet genoeg als er geen CVO COC bij zit. Dan is het alleen via Tuv te doen. Maar de meeste dealer in NL kunnen ook wel een nieuwe quad met COC leveren voor niet al te veel geld en dan alleen d BPM regelen. Maar dat is de netto catalogus waarde met 20,7%.
Kosten ombouwen Dld is ongeveer €1000,- verlichting + TUV en 1 dag inschrijving. Maar dat duurd tegenwoordig allemaal vrij lang en bij de RDW zijn ze ook niet meer zo snel
Dus alleen inschrijven in België is niet genoeg als er geen CVO COC bij zit. Dan is het alleen via Tuv te doen. Maar de meeste dealer in NL kunnen ook wel een nieuwe quad met COC leveren voor niet al te veel geld en dan alleen d BPM regelen. Maar dat is de netto catalogus waarde met 20,7%.
Kosten ombouwen Dld is ongeveer €1000,- verlichting + TUV en 1 dag inschrijving. Maar dat duurd tegenwoordig allemaal vrij lang en bij de RDW zijn ze ook niet meer zo snel
uuh kan je me die nog sturen als je hem hebt?jimmy-raptor schreef:ik zal wel even een lijstje maken v.d. weekquad-racerrr schreef:hey jimmy bedankt voor alle info mocht je ooit nog een halen in belgie wil ik der wel een overkopen en anders heb jij die lijst nog wat er allemaal op moet. gewoon simpel en niet zo uitgebreid hoe die van de rdw dat doen. ( zou je me die kunnen pme?)
ben toch zo in belgie kleine 2 km
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 197
- Lid geworden op: di 27 feb, 2007 21:31
- Locatie: breda
om even terug te komen op het onderwerp.
Ik zie dat jullie het over CVO/COC hebben, als je GOED de voorwaarden van de RDW leest dan kan je zien dat als je een KENTEKENBEWIJS hebt van
een binnen de EU-LAND dat je GEEN CVO nodig hebt.
Er moet echter wel een GELIJKVORMIGHEIDSATTEST bij zitten waarop staat aan welke eisen hij voldoet.
op mijn ingevoerde raptor 660 zat dus idd geen typegoedkeuring maar hij rijdt wel rond met NL-kenteken.
jullie hoeven dit allemaal niet te geloven, maar ik heb weer een eendagskenteken aangevraagt voor een keuring op 12 september.
(om mijn raptor 700 in tevoeren vanuit belgie) en achter op dat papiertje staat dat een kentekenbewijs voldoende is MITS hij uit een EU land komt.
ze keuren ook alleen maar of je lichten werken en of hij nog in goede staat is ( geen speling op assen e.d.)
Ik laat jullie het verloop wel weten. Ik weet nog niet of hij goed gekeurd wordt want ik heb in mijn led-achterlicht knipperlichten zitten.
waar overigens wel e-keur op zit.
ciao
Ik zie dat jullie het over CVO/COC hebben, als je GOED de voorwaarden van de RDW leest dan kan je zien dat als je een KENTEKENBEWIJS hebt van
een binnen de EU-LAND dat je GEEN CVO nodig hebt.
Er moet echter wel een GELIJKVORMIGHEIDSATTEST bij zitten waarop staat aan welke eisen hij voldoet.
op mijn ingevoerde raptor 660 zat dus idd geen typegoedkeuring maar hij rijdt wel rond met NL-kenteken.
jullie hoeven dit allemaal niet te geloven, maar ik heb weer een eendagskenteken aangevraagt voor een keuring op 12 september.
(om mijn raptor 700 in tevoeren vanuit belgie) en achter op dat papiertje staat dat een kentekenbewijs voldoende is MITS hij uit een EU land komt.
ze keuren ook alleen maar of je lichten werken en of hij nog in goede staat is ( geen speling op assen e.d.)
Ik laat jullie het verloop wel weten. Ik weet nog niet of hij goed gekeurd wordt want ik heb in mijn led-achterlicht knipperlichten zitten.
waar overigens wel e-keur op zit.
ciao
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: quad invoeren belgie naar NL
hi, dit is niet helemaal waar.jimmy-raptor schreef:om even terug te komen op het onderwerp.
Ik zie dat jullie het over CVO/COC hebben, als je GOED de voorwaarden van de RDW leest dan kan je zien dat als je een KENTEKENBEWIJS hebt van
een binnen de EU-LAND dat je GEEN CVO nodig hebt.
Er moet echter wel een GELIJKVORMIGHEIDSATTEST bij zitten waarop staat aan welke eisen hij voldoet.
op mijn ingevoerde raptor 660 zat dus idd geen typegoedkeuring maar hij rijdt wel rond met NL-kenteken.
jullie hoeven dit allemaal niet te geloven, maar ik heb weer een eendagskenteken aangevraagt voor een keuring op 12 september.
(om mijn raptor 700 in tevoeren vanuit belgie) en achter op dat papiertje staat dat een kentekenbewijs voldoende is MITS hij uit een EU land komt.
ze keuren ook alleen maar of je lichten werken en of hij nog in goede staat is ( geen speling op assen e.d.)
Ik laat jullie het verloop wel weten. Ik weet nog niet of hij goed gekeurd wordt want ik heb in mijn led-achterlicht knipperlichten zitten.
waar overigens wel e-keur op zit.
ciao
ik ben zelf op dit moment bezig met een 700 naar nederland te halen vanuit belgie op kenteken.
er zit een attest bij maar de regels zijn sinds 1mei compleet veranderdt dus dat houdt in dat de banden ekeur moeten hebben
alle verlichting moet e keur hebben +het lichtbeeld wordt ook getest waar ik dus nog een probleem bij ga krijgen omdat er standaard raptor verlichting op zit.
er moet een claxon op zitten met e keur.
er moet een E-keur reflector op zitten
spiegels met e-keur
kentekenplaat verlichting met e-keur.
al bij al toch nog veel werk.
ik was vorige week ook bij de rdw om hem in te voeren maar werdt afgekeurdt op de hierbovengenoemde punten.
grtzz. tjobbie
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: quad invoeren belgie naar NL
Dat is allang dat je verlichting en dergelijke met hebben met E-keur.....tjobbie schreef:
hi, dit is niet helemaal waar.
ik ben zelf op dit moment bezig met een 700 naar nederland te halen vanuit belgie op kenteken.
er zit een attest bij maar de regels zijn sinds 1mei compleet veranderdt dus dat houdt in dat de banden ekeur moeten hebben
alle verlichting moet e keur hebben +het lichtbeeld wordt ook getest waar ik dus nog een probleem bij ga krijgen omdat er standaard raptor verlichting op zit.
er moet een claxon op zitten met e keur.
er moet een E-keur reflector op zitten
spiegels met e-keur
kentekenplaat verlichting met e-keur.
al bij al toch nog veel werk.
ik was vorige week ook bij de rdw om hem in te voeren maar werdt afgekeurdt op de hierbovengenoemde punten.
grtzz. tjobbie
Zelfde als scooter uitlaatjes. Als deze geen e keur hebben mogen ze niet de weg op en is je brommer dus ''ongeldig''
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: quad invoeren belgie naar NL
de rdw heeft tegen mij gezegd dat er voor 1 mei niet naar gekeken werdt als ie via kenteken uit europa kwam.
maakt niet uit,het is eigenlijk wel logisch dat er e-keur op moet zitten natuurlijk maar aangezien mijn raptor de standaard verlichting op heeft zitten is het dus nog een probleem om er verlichting op te krijgen met e-keur en een juist lichtbeeld.
iemand een iedee?
ik weet de er e-keur verlichting voor is maar die kosten 380 eurootjes
en ik word donderdag opnieuw gekeurdt dus moet nog snel zijn ook.
iemand anders met dezelfde ervaring?
maakt niet uit,het is eigenlijk wel logisch dat er e-keur op moet zitten natuurlijk maar aangezien mijn raptor de standaard verlichting op heeft zitten is het dus nog een probleem om er verlichting op te krijgen met e-keur en een juist lichtbeeld.
iemand een iedee?
ik weet de er e-keur verlichting voor is maar die kosten 380 eurootjes
en ik word donderdag opnieuw gekeurdt dus moet nog snel zijn ook.
iemand anders met dezelfde ervaring?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: quad invoeren belgie naar NL
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Re: quad invoeren belgie naar NL
Weet iemand dat de BPM zal zijn voor een Raptor 700cc SE uit 2007/2008 ?
Vanuit Belgie naar Nederland invoeren
Vanuit Belgie naar Nederland invoeren
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: quad invoeren belgie naar NL
aha ok, dus in belgie moet er dus ook een additionele E-keur lamp op gemonteerdt worden voordat hij de weg op mag?
deze zat er bij mij dus niet op toen ik hem kocht.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves