Daar zie ik een zwart kapje (heb ik nog niet opengedaan) en mijn batterij. Is dit onder dat kapje?L.D. schreef:Onder je zadel!
Onderhoud Warrior!
-
- Quadrider
- Contacteer:
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Olie is HET belangrijkste bij een 4takt, dus regelmatig controleren!!Wå®®iør schreef:Moet dit echt met een 4-takt?Ludovic 250 schreef:elke keer voor je gaat rijden oliepijl controleren,
Verder luchtfilter, ketting smeren, vetnippels, en af en toe kleppen controleren.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrider
- Contacteer:
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik zet ze eventjes op een rijtje:
Onderhoud Warrior:
- Kuisen (zeer droog, adhv haardroger)
- Luchtfilter (mousse wassen + daarna luchtfilterolie erop doen) (controleren achter iedere rit)
- Smeernippels (adhv vetspuit, vet in pompen)
- Olie regelmatig controleren (opvullen met correct olie!)
- Ketting smeren
Zijn er dingetjes die ik vergeten ben?
Toch nog paar vraagjes:
- Welke luchtfilterolie raad je aan? Merk? Type? Waar te kopen?
- Waar vind ik een vetspuit?
- Welke olie raad je aan? Merk? Type? Waar te kopen?
- Met welke olie smeer ik mijn ketting? Merk? Type? Waar te kopen?
Alvast bedankt!!
Ik zet ze eventjes op een rijtje:
Onderhoud Warrior:
- Kuisen (zeer droog, adhv haardroger)
- Luchtfilter (mousse wassen + daarna luchtfilterolie erop doen) (controleren achter iedere rit)
- Smeernippels (adhv vetspuit, vet in pompen)
- Olie regelmatig controleren (opvullen met correct olie!)
- Ketting smeren
Zijn er dingetjes die ik vergeten ben?
Toch nog paar vraagjes:
Alvast bedankt!!
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
-
- Quad Expert
- luchtfilterolie: kweetetnie, kheb het zelf nog niet moeten doen aangezien ik nog maar weinig in het stof heb geredenWå®®iør schreef:
Alvast bedankt!!
- vetspuit: overal, van de doe het zelf winkel tot in de macro en superbazar
- olie: ik gebruik Shell advance vsx 4T 10w40 synthetic based. Halfsynthetisch dus. Olie kan je bijna overal halen, zeker bij de locale moto/quadzaak.
- ik heb Shell dry lube gehad, was zeer goed, nu heb ik iets anders (ben vergeten wat), maar ze komen nagenoeg allemaal op hetzelfde neer. Vraag bij je dealer gewoon "droge" kettingspray voor offroad gebruik. In veel gevallen is dat wit door de teflon die erin zit. Droog omdat het na opdrogen nagenoeg droog is en niet plakt zodat er zo weinig mogelijk vuiligheid aan blijft plakken.
En nog iets: nu je toch gaat shoppen breng dan ineens een siliconespray mee voor op je plastic (soort beschermende en verzorgende + reinigende spray). Dat hebben ze in de meeste autozaken, veel kans dat je quaddealer dat ook heeft staan. Ik ben daar zeer tevreden over, het vuil glijdt er zo af zodat je minder kuiswerk hebt nadien.
Om je quad te wassen gebruik ik gewoon industriële zeep met wax in, maar je quaddealer zal wel iets hebben dat speciaal voor moto's is.
Je kan zo ver gaan als je zelf wilt, maar immens veel verschil zal er niet zijn tussen al die gelijkaardige produkten denk ik.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadrider
- Contacteer:
Damn, dank u wel fré voor de uitgebreide "shoplist" ! Deze is zeer praktisch!!
Ideaal (maar tijdrovend ) is om je quad droog te blazen met perslucht en om daarna alle metalen onderdelen op te blinken met een waxmiddel. Ik gebruik "Speedwax" van het merk Valma. Is zeer handig, je spuit chassis, velgen, motorblok enz. in met de wax en dan opblinken dat het een lieve lust is
Het beschermt je lak, houdt roest langer weg en bij de volgende kuisbeurt gaat alle vuil er veel gemakkelijker af Je kan er zelfs gladde plastic (zoals al je spatborden) mee opblinken, heeft hetzelfde effect.
Hardnekkige vetplekken kun je verwijderen met teerreiniger of kettingreiniger.
Het beschermt je lak, houdt roest langer weg en bij de volgende kuisbeurt gaat alle vuil er veel gemakkelijker af Je kan er zelfs gladde plastic (zoals al je spatborden) mee opblinken, heeft hetzelfde effect.
Hardnekkige vetplekken kun je verwijderen met teerreiniger of kettingreiniger.
Fun is not a straight line !