grtz
balljoints
-
blasterboy
- Quadrunner

- Berichten: 516
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:45
- Locatie: mol
balljoints
heb n vraagje .. ik krijg de moer niet op men baljoint gedraait, de balljoint draait gewoon mee en kan het nergens tegenhouden met een sleutel ofzo ... heeft er misschien iemand tips fzo? t gaat trouwens over leager's ... alvast bedankt ..
grtz
grtz
ktm sx 450 '09
Balljoint onder spanning zetten door met een tang.
Je neemt gewoon een waterpomp tang en doet wat tape op de bekken van de tang. Dan zet je 1 bek op de ondekant van de balljoint en de andere bek net op de rand van de a arm waar hij in moet. Knijp hem vast en draai de mooer aan.
Nog makkelijker is als je een slagmoer pistool op luchtdruk hebt, da hoef je gewoon de balljoint zo goed mogelijk in te drukken en draai maar vast.
Succes ermee

Je neemt gewoon een waterpomp tang en doet wat tape op de bekken van de tang. Dan zet je 1 bek op de ondekant van de balljoint en de andere bek net op de rand van de a arm waar hij in moet. Knijp hem vast en draai de mooer aan.
Nog makkelijker is als je een slagmoer pistool op luchtdruk hebt, da hoef je gewoon de balljoint zo goed mogelijk in te drukken en draai maar vast.
Succes ermee
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
je maakt, het 'gat' waar de ball jont inkomt, proper met remmenreiniger of benzine.
hetzelfde doeje met de conische kant van je ball joint? dan steek je de ball joint in het 'gat' en leg je een vot bovenop het gewricht.en sla je erop met een hamer, zodat het goed vastzit. normaal gezien zou je nu kunnen draaien.
hetzelfde doeje met de conische kant van je ball joint? dan steek je de ball joint in het 'gat' en leg je een vot bovenop het gewricht.en sla je erop met een hamer, zodat het goed vastzit. normaal gezien zou je nu kunnen draaien.
-
blasterboy
- Quadrunner

- Berichten: 516
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:45
- Locatie: mol
mercie voor alle tips maar probleem was gewoon dat daaar een speciale moer op moet op men standaart
armen zaten m12 x 1.75 en op de leager's moeten m12 x 1.5 zit n klein verschil in met de shroefdraad , is blijkbaar ook nog maat die ze niet overal hebben
dus zal vandaag nie veel meer kunnen doen want heb enkel nog oude veroeste moeren van die maat ...
grtz
armen zaten m12 x 1.75 en op de leager's moeten m12 x 1.5 zit n klein verschil in met de shroefdraad , is blijkbaar ook nog maat die ze niet overal hebben
grtz
ktm sx 450 '09
-
vanpee jelle
- Quadracer

- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
