Cemiliseren

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Cemiliseren

Bericht door Hanzie »

weet iemand een goed product voor diepe en ondiepe krassen van een auto af te krijgen?

en een goede methode hiervoor?

alvast bedankt
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Hey Hanzie.

Ik gebruik altijd de 3 stappen manier van MEGUIAR' S. Het zegt het al zelf ge begint met een grove polierpasta, daarna een middenfijne om vervolgens met het fijne produkt af te werken. Zij hebben ook een tube scracth remover voor de iets diepere kleine krassen.

Maar om deze produkten echt goed te gebruiken hebt ge toch ook wel een goede poliermachine nodig. Van het merk 3M hebben ze dit systeem ook en is ook enorm goed.

Maar lees altijd eerst aandachtig de gebruiksaanwijzing die erop staat voordat ge begint.

Ikzelf heb jaren in de autotuningwereld gezeten en heb meermaals gebruik gemaakt van deze produkten. Als he een polier machine hebt en een beetje handig bent, kunt ge indien het om een auto met metallic lak gaat ook nog heel lichtjes met een schuurpapiertje met nr. 2000 shuren. Dit neemt een minieme laag van de vernis ( blanke la ) af waardoor je een lichtje matte plek krijgt die ge dan weer met een poliermachine met het zachte produkt feilloos weer op hoogglans krijgt. Maar natuurlijk moet ge er niet doorschuren hé. Dit moet echt erg voorzichtig gedaan worden.

Er zijn ook firma's die dit voor u doen. Zij geven de auto een volledige beurt en is eigenlijk nog zo duur niet tegen dat ge al de produkten moet kopen :wink:
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

hey charger,

bedankt voor de hulp.

Waar haal ik van die producten? niet dat ik rommel koop ofzo. Was ook al aan het denken voor zo'n poliermachine maar zoiets als in de hubo zal volgens mij niet lang mee gaan...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

ik was gisteren toevallig in de auto 5 en daar hadden ze er, maar ik heb ze niet aandachtig bekeken dus weet niet of die wel degelijk zijn.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

nie voor moeilijk te doen..

tis SIMONISEREN :wink:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Die produkten kunt ge bij de betere autoparts winkels kopen en al zeker bij ene die ook materiaal verkoopt en aan garages leveren enz...

Ge hebt bvb : AD autoparts, Auto + enz...

Voor een goede poliermachine kunt ge eventueel ook bij hen terecht, maar deze zullen wel al duurder zijn. Het beste is op luchtdruk, maar ja dan moet ge ook al een compressor hebben die het aankan.

Bij die winkels waar ze 3M verkopen hebben ze ook dat schuurpapier. Hoe hoger de nummer hoe fijner het schuurpapier. Meestal gebruiken ze daar een speciaal papier voor, schuurrozetten noemen ze dat. Deze zijn dacht ik van het nummer 3500 en dus super zacht zodat ge echt super fijn te werk kunt gaan. MAAR LET OP dat ge niet door de vernislaag heen schuurt. Altijd eerst een lichte laag schuren en weer polieren. Beter een keer meer checken dan 1 keer te weinig :wink:

Ik wil het u altijd wel eens voor doen, ik heb die produkten en middelen, maar dan moet ge tot bij mij komen :wink: ( Maasmechelen )
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

www.geerinckcleaning.be

Die kan daar heel goe mee overweg ;)
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

commandant 4! beter is er niet,meguiars is gewoon duur...
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Tommy22 »

KEVIN-RAPTOR #6 schreef:www.MEGUIARS.be :wink:
die produkten gebruik ik ook altijd. zijn er heel goeie, samen met autoglym. in hasselt is er ene die enkel deze 2 produkten verkoopt. ge krijgt er zelf een uur uitleg bij alst moest zijn
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

ja idd die zijn heel goed , autoglymm en meguairs zijn allebei even goed :wink:
Plaats reactie