Zit tussen 6000 en 8000 toeren boven de 42 pk en piekt op 44 pk. Mooie pk curve die al bij al vrij goed blijft door lopen. De koppelcurve zou beneden 5000 toeren iets hoger mogen liggen voor het uitkomen van de bochten. Is op te lossen mits flowen van de kop en verhogen compressie, kostprijs +/- 700 €
Vermogenscurve van standaard CRF450X model 2007 met standaard HGS uitlaat en elektrische start.
Zit tussen 6000 en 9000 toeren boven de 40 pk en piekt op 41.5 pk, zowat 2.5 pk minder piek dan de R blok, wat we vooraf ook wisten. De X loopt standaard 1000 toeren verder door dan de R, wat wel voordelen bied. Onderin heeft de X wat minder pk's dan de R. De dip in de koppelcurve komt omdat de kop van de X wat flow mist.
Conclusie : ik denk dat voor de doorsnee rijder de X met elek start minstens een even goede keuze is als de R zonder elek start, velen zullen niet eens het verschil voelen in pk's. Mits geringe kosten kan de X minstens even pittig gemaakt worden dan de R. De X is van nature minder onderhoudsgevoelig en sterker gemaakt. De versnellingsbakverhoudingen van de X liggen naar onze mening interessanter dan die van de R. Zeker voor endurance met de langere 4de en 5de.
Gearbox ratios :
crfr 1 1.800
2 1.470
3 1.235
4 1.050
5 0.909
crfx 1 2.231
2 1.625
3 1.235
4 1.000
5 0.826




