Vermogenscurves W-tec CRF450R 2007 en W-tec CRF450X 2007

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Probeer maar eens bij een Honda dealer, ook bij Yamaha niet mogelijk, met uitzondering van overjaarse modellen voor zover ik weet.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Jullie vervangen alles voordat het enigszins heeft kunnen slijten, dus dan zal er inderdaad niet zo snel iets mis gaan :)
bennyn
Quadrider
Quadrider
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 18:04
Contacteer:

Bericht door bennyn »

@doubletracing: no limit zijn verhaal klopt toch hoor. toen mijn yamaha in duizend stukjes vloog konden we ook geen aparte blok kopen.
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
Locatie: geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

bennyn schreef:@doubletracing: no limit zijn verhaal klopt toch hoor. toen mijn yamaha in duizend stukjes vloog konden we ook geen aparte blok kopen.
echte gangsters zijn het! profiteren van een mens zijn miserie! Want rekent eens uit als je alle stukken apart aankoopt voor zo'n blok, denk dat je rap aan 5000€ zit
Erasmus all the way!
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ralph schreef:Jullie vervangen alles voordat het enigszins heeft kunnen slijten, dus dan zal er inderdaad niet zo snel iets mis gaan :)
Als je 40 u kan rijden zonder dat ie stuk vliegt in competitie en dan nog met een piloot als Jan erop dan denk ik dat dat heel goed meevalt. Ik denk dat er heel wat competitierijders zijn die durven aftekenen voor een seizoen zonder motorproblemen. Voor een doorsnee MCLB rijder is 40 u zowat een heel seizoen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Zal ook een hoop goed gaan. Maar ik heb toch wel wat nare verhalen gehoord over kapotte blokken bij VLS en W-tec's. Al zal dat bij quad blokken ook vaak genoeg gebeuren, dus dan valt het inderdaad wel mee.
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

De CRF is een héél betrouwbaar crossblok, ik heb tijdens mijn W-Tec periode (meer dan 2 jaar) niks aan de motor moeten doen!

Het is jammer dat de blokken niet appart te verkrijgen zijn, maar wel een slimme zet van de merken!
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ralph schreef:Zal ook een hoop goed gaan. Maar ik heb toch wel wat nare verhalen gehoord over kapotte blokken bij VLS en W-tec's. Al zal dat bij quad blokken ook vaak genoeg gebeuren, dus dan valt het inderdaad wel mee.
Als je het over kapotte blokken onder W-tec hebt, heb je het dan over KTM, Honda of Yamaha blokken want je kunt geen appels met peren vergelijken...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Ik begrijp niet goed welke richting deze discussie uitgaat hoor, maar zal wel aan mij liggen.

Als eender welk motorblok kapot draait heeft dat tocht helemaal niks te zien met in welk chassis dat blok ingebouwd is?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

No Limit YFZ schreef:Als je het over kapotte blokken onder W-tec hebt, heb je het dan over KTM, Honda of Yamaha blokken want je kunt geen appels met peren vergelijken...
Dat is waar. Maar zit er buiten de versnellingsbak, zo veel verschil tussen de CRF450X en de TRX450R motor? (Behalve dan de nokkenas)
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ralph schreef:
No Limit YFZ schreef:Als je het over kapotte blokken onder W-tec hebt, heb je het dan over KTM, Honda of Yamaha blokken want je kunt geen appels met peren vergelijken...
Dat is waar. Maar zit er buiten de versnellingsbak, zo veel verschil tussen de CRF450X en de TRX450R motor? (Behalve dan de nokkenas)
CRF450R en CRF450X zijn quasi totaal verschillend, careters zijn anders, krukaslagers zijn anders, kop is anders,...

die TRX450R ken ik niet, kan ik niets over zeggen.

Dit zijn de gegevens over de drie versnellingsbakken die oede miere heeft opgezocht :
de primaire reductie is bij alle drie gelijk 2.739

gearbox ratios
trxr 1 2.071
2 1.625
3 1.333
4 1.120
5 0.963

crfr 1 1.800
2 1.470
3 1.235
4 1.050
5 0.909

crfx 1 2.231
2 1.625
3 1.235
4 1.000
5 0.826

Dit is de conclusie van oede miere bij bovenstaande cijfers :
trxr is niet interessant
crfr is goed om te crossen.
crfx is goed om te crossen en voor endurances met lange rechte stukken. (PDV, Bastogne, touquet, Mahon,Hossegor,...)
1e versn is in principe zelfs overbodig bij de X. Bij het crossen denk ik 5e ook. Kun je dus rijden met 3 versnellingen = minder schakelen = minder tijdverlies
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

bertmat schreef:Ik begrijp niet goed welke richting deze discussie uitgaat hoor, maar zal wel aan mij liggen.

Als eender welk motorblok kapot draait heeft dat tocht helemaal niks te zien met in welk chassis dat blok ingebouwd is?
Ik zie geen discussie hoor, is enkel delen van ervaringen, is gratis trouwens :wink:

Het enige wat ik kan zeggen dat in al de tijd dat we crossen (YFZ, KTM) de CRF voorlopig de enige is die tot nu toe niet in frut gedraaid is.

YFZ
piston gebarsten
biele kapot gevlogen met als gevolg carters en versnellingsbak stuk

KTM
kromme krukas in nagelnieuw motorblok
krukaslagers kapot na 25 uur
bouten cylinder die uit blok trekken (heb ik mijn twijfels over of dat niet aan monteur lag)
nicasil cylinder weg na 40 uur
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Honda he :p Maar welk blok gaat het worden, of gebruik je ze beiden?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ralph schreef:Honda he :p Maar welk blok gaat het worden, of gebruik je ze beiden?
We bieden beiden aan in het W-tec kader, naar wat de klant wenst. Mijn persoonlijke voorkeur voor 80 % van de rijders gaat uit naar X blok met e-start. Enkel top 5 rijders hebben echt een R blok nodig.

Dat het X blok goedkoper is en nog betrouwbaarder dan X is mooi meegenomen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
home_tuning
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 160
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 10:47
Locatie: oost-vl

Bericht door home_tuning »

Mijn excuses om even off-topic te gaan no-limit, maar heb men banshee en men maat zijn 660 raptor (inmiddels verkocht :roll: )ook bij wim op de bank gedaan, wou even de grafieken delen met het forum in de hoop dat er mensen zijn die er een correcte commentaar over hebben..

De bedoeling was de motoren na hun rodage te laten afstellen op de bank, raptor stond totaal verkeerd, maar men banshee was blijkbaar spot-on goed afgesteld door mezelf dan nog :afgestudeerd:

Banshee:

-wiseco 1ste overmaat
-keihin 28mm pwk's/ K&N kelkjes met outerwear
-toomey t5
-hpi cdi (vandaar 2 curves maar zit bitter weinig verschil in de curves), vervroegd tijdstip ook niet gekend

eerste run is gewoon check vd uitlaatgassen of die niet te rijk staat en teveel olie in de sonde vd uitlaat zou spuwen, de andere 2 curves zijn de 2 standen vanop de cdi met een vloeiende curve als resultaat waar ik zeer tevreden over ben..

Afbeelding

Raptor:

-wiseco laatste overmaat (!) hoge druk
-volledige yoshimura lijn
-twin air filter
-kop door mezelf getuned; ben een 2t fanaat maar wou me eens aan een 4t kop wagen, denk met succes ding ging echt heel hard tov men banshee! Heeft wel kort na de run zen versnelling stuk gedraaid mss omwille vd macht?

Afbeelding
Yamaha Banshee
Plaats reactie