Dringend! Wie weet raad?
Dringend! Wie weet raad?
Ik heb mij gisteren een yamaha blaster aangekocht. Ik ben 3de eigenaar.
Deze is van bj 2002 met inschrijvingsbewijs, en aanvraag van inschrijving erbij (van de 1ste eigenaar). De vorige 2 eigenaars hebben deze quad namelijk nooit ingeschreven voor op de openbare weg, maar de quad heeft wel een homologatie ervoor.
Ik ga vandaag naar de D.I.V. in Brussel om mijn nummerplaat af te halen met het formulier voor aanvraag van inschrijving (van de 1ste eigenaar mat mijn gegevens op ingevuld) en ze hebben het geweigerd. Ze vertelden me dat ik het aankoopfactuur van de quad van in 2002 moet hebben en een persoonlijk geschreven verslag van de 1ste eigenaar met vermelding van wat er met die quad gebeurd is van 2002 tot nu. Dus waarom deze niet op de openbare weg gereden heeft.
Met het aankoopfactuur en de verklaring + het formulier voor aanvraag van inschrijving moet ik dan terug gaan en dan krijg ik pas mijn platen.
Heeft er iemand raad of ook zoiets voorgehad? Want als ik de eerste eigenaar niet vind kan ik mijn quad niet inschrijven zeggen ze. Is er echt geen andere manier?Hopelijk kan er iemand helpen of raad geven.
Alvast bedankt!
Deze is van bj 2002 met inschrijvingsbewijs, en aanvraag van inschrijving erbij (van de 1ste eigenaar). De vorige 2 eigenaars hebben deze quad namelijk nooit ingeschreven voor op de openbare weg, maar de quad heeft wel een homologatie ervoor.
Ik ga vandaag naar de D.I.V. in Brussel om mijn nummerplaat af te halen met het formulier voor aanvraag van inschrijving (van de 1ste eigenaar mat mijn gegevens op ingevuld) en ze hebben het geweigerd. Ze vertelden me dat ik het aankoopfactuur van de quad van in 2002 moet hebben en een persoonlijk geschreven verslag van de 1ste eigenaar met vermelding van wat er met die quad gebeurd is van 2002 tot nu. Dus waarom deze niet op de openbare weg gereden heeft.
Met het aankoopfactuur en de verklaring + het formulier voor aanvraag van inschrijving moet ik dan terug gaan en dan krijg ik pas mijn platen.
Heeft er iemand raad of ook zoiets voorgehad? Want als ik de eerste eigenaar niet vind kan ik mijn quad niet inschrijven zeggen ze. Is er echt geen andere manier?Hopelijk kan er iemand helpen of raad geven.
Alvast bedankt!
wat zeggen ze bij de verzekering?
Die manne moeten daar toch raad mee weten.
En anders zal je schriftvervalsing moeten doen denk ik ( in dit geval geen doodzonde volgens mij heeft niemand nadeel bij)
Grts
Die manne moeten daar toch raad mee weten.
En anders zal je schriftvervalsing moeten doen denk ik ( in dit geval geen doodzonde volgens mij heeft niemand nadeel bij)
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
quad
Mijn verzekering is al volledig in orde. Mijn quad is vanaf morgen verzekerd maar heb nu nog juist mijn nummerplaat niet!
Heb wel de 1ste eigenaar gevonden en deze gaat mij een schriftelijk verklaren dat de quad uitsluitend op privéterein gereden heeft en daarmee nooit ingeschreven is geweest.
De winkel waar de quad aangekocht geweest is bestaat niet meer dus dat ging de eigenaar ook neerschrijven da hij het aankoopfactuur niet meer heeft en het duplicaat niet kan aangevraagd worden.
Heb nu wel gezien dat op mijn gelijksvormigheidsattest staat dat de quad goedgekeurd is voor op de weg. Dus als ik mijn gelijksvormigheidsattest toon op de D.I.V. kunnen ze dat toch niet weigeren van mijn plaat te geven of wel?
Heb wel de 1ste eigenaar gevonden en deze gaat mij een schriftelijk verklaren dat de quad uitsluitend op privéterein gereden heeft en daarmee nooit ingeschreven is geweest.
De winkel waar de quad aangekocht geweest is bestaat niet meer dus dat ging de eigenaar ook neerschrijven da hij het aankoopfactuur niet meer heeft en het duplicaat niet kan aangevraagd worden.
Heb nu wel gezien dat op mijn gelijksvormigheidsattest staat dat de quad goedgekeurd is voor op de weg. Dus als ik mijn gelijksvormigheidsattest toon op de D.I.V. kunnen ze dat toch niet weigeren van mijn plaat te geven of wel?
-
brutus32
- Quadrunner

- Contacteer:
das raar
ik heb zelf s een wagen ingeschreven die al 10j stil stond (dus 10j na laatste inschrijving)
ik heb zelf s een wagen ingeschreven die al 10j stil stond (dus 10j na laatste inschrijving)
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
probleem bij kimme is dat die nooit is ingeschreven.brutus32 schreef:das raar![]()
Maar dit moet toch op te lossen zijn.
Anders eens bij een yamaha daeler binnenstappen en raad vragen.
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
Quad
Bij D.I.V hebben ze mijn gelijksvormigheidsattest nog niet gezien. Dus ik denk dat als ze zien dat daarop geschreven staat dat deze quad goedgekeurd is voor op de weg dat ze verplicht zijn van mijn nummerplaat te geven. Hoop ik toch.
Dit is echt misserie zenne!
Dit is echt misserie zenne!
-
brutus32
- Quadrunner

- Contacteer:
een gelijkvormigheidsattest vervalt NOOITSharky #3 schreef:Heb dat ook al gehad met een Breeze...
Na een paar jaar vervalt dat PVG nummer.
Hopenlijk vindt je de eerste eigenaar...
de inschrijving is iets anders (bij auto's na keuring voor verkoop perforeren ze het inschr.bewijs)
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Quad
De eerste eigenaar gaat de verklaring van wat er gedurende die jaren mee gedaan is via de post opsturen. Ga dan met die die verklaring eens terug gaan en hopen dat ik mijn plaat krijg.
Moesten er nog mensen goede raad weten altijd welkom.
Alvast bedankt aan iedereen voor de hulp!
Moesten er nog mensen goede raad weten altijd welkom.
Alvast bedankt aan iedereen voor de hulp!
-
peet #77
- Quad Expert

- Contacteer:
ik heb net het zelfde voor gehad met breeze was nog niet in geschreven en was al 3jaar dus zelfde probleem geen nummerplaat
heb dit kunnen oplossen via een dealer
heb dit kunnen oplossen via een dealer
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Het is uiteindelijk in orde gekomen. Heb raad gaan vragen aan iemand bij ons in de buurt die bij de douane werkt.Het probleem was dat mijn pvg nummer vervallen was in 2003 en ze hem daarmee niet konden inschrijven in 2007. Ik moet nu met de beschrijving dat deze quad op privéterein gereden heeft + mijn aanvraag tot inschrijving terug gaan. Mijn quad wordt dan ingeschreven op bj2002 en dan krijg ik mijn platen.
Ben echt content
Nog eens bedankt aan iedereen!
Ben echt content
Nog eens bedankt aan iedereen!