Leuk speelgoed voor de KQ 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
blokart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 11:41
Locatie: Aan samenvloeing van Leie en Schelde

Leuk speelgoed voor de KQ 700

Bericht door blokart »

Aftermarket ECU voor betere prestaties van de KQ 700
lees verder:

The ECU is a plug and play replacement for the stock ECU in the King Quad 700 and Arctic Cat 700 EFI. It controls the timing and fuel, and eliminates the low speed lag and heating issues. It provides a typical 21% power increase from idle to redline (WOT), and a part throttle power increase of up to 40%. Can be installed in conjunction with other fuel controllers, but optimum performance will be achieved by removing them.

Leuk speelgoed mag wel wat kosten 500 CAD

The IAT relocation kit replaces the stock IAT (Intake Air Temperature) sensor from the edge of the factory air box to the throttle body. This ensures the ECU gets an accurate ready of the actual air charge temperature. The stock sensor typically reads approximately 5 degrees Celsius hotter that the actual temperature during normal operation (upwards of 15 degrees Celsius once a hot engine is stopped for several minutes). This robs the engine of up to 5% of the power, and gives it a lean miss when the engine is hot. Works with the stock ECU or our ECU. For 2005+ Suzuki King Quad 700 EFI, 2006+ Arctic Cat 700 EFI

Toch wat goedkoper 50 CAD

Ze hebben ook lekkers :yummie: :honger: voor de Grizz 660 en BF
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Naar mijn idee allemaal verkooppraat. Niet direct alles geloven wat er in zo'n tekst staat. 40% meer vermogen, slaat als een pik op een drumstel.
blokart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 11:41
Locatie: Aan samenvloeing van Leie en Schelde

Bericht door blokart »

Ik schreef wel leuk speelgoed of het waardevol is weet ik niet,
wou alleen het bestaan hiervan delen.

Als ik de commentaar van de gebruikers lees waren die toch meestal positie?
Eén van de weinigen die er zich aan wagen om vrij machine specifiek iets te gaan
ontwikkelen.

zie http://www.velocitydevices.com/

Dat er verkoopspraat in staat ga ik niet ontkennen zelf de grote fabrikanten
gaan hier zeker niet vrijuit, de commerciële kant is niet onbelangrijk zoniet het belangrijkste.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het was niet bedoeld om je af te kraken. Maar ik heb wel vaker van dit soort dingen gezien, zoals bijvoorbeeld de 'Magic box' (doet niks). 40% meer vermogen is onmogelijk naar mijn mening, zelfs die 21% is wel heel erg veel.
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

blokart schreef:Ik schreef wel leuk speelgoed of het waardevol is weet ik niet,
wou alleen het bestaan hiervan delen.

Als ik de commentaar van de gebruikers lees waren die toch meestal positie?
Eén van de weinigen die er zich aan wagen om vrij machine specifiek iets te gaan
ontwikkelen.

zie http://www.velocitydevices.com/

Dat er verkoopspraat in staat ga ik niet ontkennen zelf de grote fabrikanten
gaan hier zeker niet vrijuit, de commerciële kant is niet onbelangrijk zoniet het belangrijkste.
Is totaal geen verkoopspraat daar bij Vdi.
Had er zo ene op men Kawa Brute force staan en is echt indrukwekkend als ge hem op stand 2 zetten.
Ge kunt heel u curve van ontsteking aanpassen.
En dat was zeer goed merkbaar.
Alleen de gen 1 kon niet goed tegen water.
Toen hebben ze de gen 2 gemaakt en kreeg die gewoon gratis thuis gestuurd.
Vonden dat daar maar normaal en ze noemde da gewoon after service.

Is echte zoals ze het op de site zeggen.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik geloof best dat het wat doet, maar 40% :?
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

Ralph schreef:Ik geloof best dat het wat doet, maar 40% :?
De 40% zit er echt in want in stand 2 haal je de begrensing weg die er standaard op zit vanonder om onervaren rijders niet te laten verongelukken.
Verder op de hele lijn haal je er een dikke 20% meer uit.
Vb. Men brute force reed goed in stand 1 maar in stand 2 was hij net zo rap als een Can-am 800 met injectie.
Topsnelheid was wel niet hetzelfde want die lag bij can-am +/- 15 km hoger.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
karl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 308
Lid geworden op: za 25 nov, 2006 07:33

Bericht door karl »

Wild cat schreef:
Ralph schreef:Ik geloof best dat het wat doet, maar 40% :?
De 40% zit er echt in want in stand 2 haal je de begrensing weg die er standaard op zit vanonder om onervaren rijders niet te laten verongelukken.
Verder op de hele lijn haal je er een dikke 20% meer uit.
Vb. Men brute force reed goed in stand 1 maar in stand 2 was hij net zo rap als een Can-am 800 met injectie.
Topsnelheid was wel niet hetzelfde want die lag bij can-am +/- 15 km hoger.
Als je achter die 40% en die 20% de nul laat wegvallen dan zit je korter in de buurt. :applaus:
Waarom nog peperdure motortuning doen als het zo gemakkelijk ging.
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

karl schreef:
Wild cat schreef:
Ralph schreef:Ik geloof best dat het wat doet, maar 40% :?
De 40% zit er echt in want in stand 2 haal je de begrensing weg die er standaard op zit vanonder om onervaren rijders niet te laten verongelukken.
Verder op de hele lijn haal je er een dikke 20% meer uit.
Vb. Men brute force reed goed in stand 1 maar in stand 2 was hij net zo rap als een Can-am 800 met injectie.
Topsnelheid was wel niet hetzelfde want die lag bij can-am +/- 15 km hoger.
Als je achter die 40% en die 20% de nul laat wegvallen dan zit je korter in de buurt. :applaus:
Waarom nog peperdure motortuning doen als het zo gemakkelijk ging.
Denk wat je ervan denkt maar ben de enigste tot nu toe in europa die dit ding heeft en weet wat het is en voorstelt.
In de Usa is het de top van Cdi's.
En heb het over de Brute force maar bij Kq is het hetzelfde resultaat.
Dus als je er ooit nog eens ervaring mee hebt of krijgt zullen we dan nog eens verder praten.
Eerst eens voelen en dan pas mening zeggen. :wink: :wink:
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1516
Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
Locatie: zakkemakke

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

brute force = +- 50 pk, cdi erop en hopsakee 20 pk meer :shock:
nouja, het lijk me vreemd, maar als het zo is, is het prachtig...
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

Yamaha Grizzly 700 schreef:brute force = +- 50 pk, cdi erop en hopsakee 20 pk meer :shock:
nouja, het lijk me vreemd, maar als het zo is, is het prachtig...
Big brute gekend?
Dan zal je wel genoeg weten :wink:
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
flokkie1
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 19:33
Locatie: ergens dicht bij leuven

Bericht door flokkie1 »

Ralph schreef:Ik geloof best dat het wat doet, maar 40% :?
hebben ze die ook voor de Can-Am 800 ?
blokart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 11:41
Locatie: Aan samenvloeing van Leie en Schelde

Bericht door blokart »

Ik dacht het niet.

zie http://www.velocitydevices.com/
Plaats reactie