raptor 700 inruil op banshee

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
jep
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 996
Lid geworden op: za 10 feb, 2007 16:14
Locatie: zuid holland

raptor 700 inruil op banshee

Bericht door jep »

Zit met een vraag
Kan nog een banshee kopen op kenteken nieuw (is bijna over wegens mileu)
Heb nu een 700 le 2006 maar vind een 2 takt toch wel heel erg gaaf
Heb er mee gereden en vind het helemaal top nu maar of dat zo blijft?
Wat zouden jullie doen graag serieuse reactie voor en nadelen
Alvast bedankt JEP
yamaha of toch een can-am
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Bericht door BULLET-PROOF »

rij je veel baan of meer off road?

baan zou ik toch de raptor houden , als je cross rijd dan de banshee :wink:
Gebruikersavatar
jep
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 996
Lid geworden op: za 10 feb, 2007 16:14
Locatie: zuid holland

Bericht door jep »

Ik gebruik hem uitsluitend op de baan is hij daar minder geschikt voor dan?
yamaha of toch een can-am
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Bericht door BULLET-PROOF »

dan zou ik toch de raptor houden hoor , voor lange stukken zou ik geen banshee pakken , daar is hij niet echt voor gemaakt , is meer een crossmachine :wink:
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

met een banshee kan je op de baan rijden maar die is een veel onderhouds intensiever!
ik zou ook voor de 700 kiezen!
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Bericht door BULLET-PROOF »

ja idd , en de raptor heeft achteruit de banshee niet is toch wel makkelijk op de baan :wink:
spoor!
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1285
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 19:29

Bericht door spoor! »

een banshee rijd op lange stukken echt niet fijn meer... en qua optrekke doen ze elkaar ook niet veel af!
Gebruikersavatar
jep
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 996
Lid geworden op: za 10 feb, 2007 16:14
Locatie: zuid holland

Bericht door jep »

Ze gebruiken die blokken ook op een motorfiets rd350 yvps word toch ook km mee gemaakt
En een 2 cilinder loopt veel mooier dan mn 700 raptor die is erg rouw maar wel een beest onderin
MN raptor is echt een fijne machine maar ik vind een 2 takt toch iets aparts en met die goede smering
tegenwoordig hou je hem toch wel heel als je er met beleid mee omgaat?
yamaha of toch een can-am
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

JUISTE smering is bij een 2takt van levens belang.
even als een schoon luchtfilter.
als je deze 2 dingen in het oog houd gaat een 2 takt enorm lang mee.
goed warm rijden is natuurlijk ook van groot belang maar dat is bij elke quad zo.

verder is het aan te raden om de zuiger goed in de gaten te houden maar dat is een algemeen feit bij 2takt.

het enige noemenswaardige nadeel dat ik me kan bedenken is dat je benzine moet mengen voor een 2takt en dat lijkt me op de baan wat lastig

laat je niet adviseren door mensen die zich blind staren op de evolutie en modernisering van de quads van tegenwoordig.
ik zou zeggen rijd gewoon wat je zelf het leukst/fijnst vind om te rijden dan klinken de zogenaamde nadelen in eens veel minder zwaar.
echter vraag ik me sterk af of de hierboven genoemde feiten wel als nadeel te beschouwen zijn.
2takt is iets wat je moet liggen en als je er van houd van het allemaal reuze mee.
CustomCoatingsHelvoirt
Gebruikersavatar
jep
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 996
Lid geworden op: za 10 feb, 2007 16:14
Locatie: zuid holland

Bericht door jep »

heb vandaag ook met een banshee gereden die wat aangepast is met andere uitlaat pijpen sproeiers luchtfilter maar volgens mn gevoel levert hij meer vermogen dan mn raptor of is dat bedrog door het geluid dat hij maakt .
Weet niet hoeveel pk hij heeft maar gaat flink van zn plek
yamaha of toch een can-am
Blasty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 593
Lid geworden op: di 27 jul, 2004 15:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Blasty »

Banshee trekt zeker harder dan een raptor, alleen niet in het zware zand. Daar komt het koppel van de raptor tot zijn recht.
home_tuning
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 160
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 10:47
Locatie: oost-vl

Bericht door home_tuning »

ik heb een banshee en vin deze ZEER geschikt voor de baan, daar deze zoo mooi in toeren zingt, en niet naar mij gevoel tamt en beeft lijk een 1 cilinder 4t, is dit toch echt wel super om baan mee af te leggen, en heeft ook nog eens een zwaar zwaartepunt, door zijn verouderde kader wel maar toch!

een 700 raptor is natuurlijk ook wel een machtige machine, maar die leven niet graag in de hoge toeren, en op de baan wil je toch goed open trekken mijn gedacht?

Vin het beetje een algemene verschuiving vd maatschappij, kijk vroeger hadden de jongeren een opgedreven camino, dingen draaide toeren voor zot, zalig..dan kwamen plots die 50cc monkey's en dax'en enz...weer dat gerompel van die 1 cilinder 4t.. niet echt sportief naar mijn gedacht

bij de wagens juist hetzelfde, daar zijn de jongeren van gti's naar tdi'sz gegaan, met al dat koppel van een diesel gaan die bakken zotter vooruit dan een oudere gti, ok, maar het gevoel van echt "gaan" is er toch uit hoor in mijn gedachte

dit vin ik ook weer terug in de 4t/2t discussies..vin een 2t vele malen sportiever gaan en klinken een 1 cilinder 4t dusjah is al keuze

ga voor die banshee zal zijn waarde ook goed behouden mee tijd!
Yamaha Banshee
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ten eerste lijkt de Banshee ook veel sneller door het geluid en de motorkarakteristiek. De Banshee heeft een "lichtschakelaar" effect, de power komt in 1 keer vrij als je het juiste toerental hebt. Daardoor lijkt het alsof je wordt afgeschoten. Is zeker een hele snelle machine. Standaard denk ik dat hij gelijk op gaat met een 700R maar als je de Banshee echt gaat tunen dan zal de Raptor toch het nakijken hebben denk ik.

Ik ben ook al een paar keer bijna in de verleiding gekomen om voor de Banshee te gaan maar ik doe het niet, vooral omwille van het mengen onderweg. Als tweede quad zou ik er geen seconde over nadenken en als ik ooit een leuke tegenkom met papieren dan zou ik er wel een projectje van willen maken.

De 700 voelt zich gewoon super goed thuis op de weg. Voelt degelijk en betrouwbaar aan. De Banshee is nerveuzer. Ik zie het altijd als een soort van F1 wagen. Het kost toch wat meer concentratie en inspanning om er mee te rijden dan een Raptor. Dus om lange ritten te maken is hij denk ik toch iets minder geschikt.

1 Van de laatste Banshees met papieren is toch wel iets aparts, dus wat dat betreft geen slechte keuze denk ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
home_tuning schreef:ik heb een banshee en vin deze ZEER geschikt voor de baan, daar deze zoo mooi in toeren zingt, en niet naar mij gevoel tamt en beeft lijk een 1 cilinder 4t, is dit toch echt wel super om baan mee af te leggen, en heeft ook nog eens een zwaar zwaartepunt, door zijn verouderde kader wel maar toch!

een 700 raptor is natuurlijk ook wel een machtige machine, maar die leven niet graag in de hoge toeren, en op de baan wil je toch goed open trekken mijn gedacht?

Vin het beetje een algemene verschuiving vd maatschappij, kijk vroeger hadden de jongeren een opgedreven camino, dingen draaide toeren voor zot, zalig..dan kwamen plots die 50cc monkey's en dax'en enz...weer dat gerompel van die 1 cilinder 4t.. niet echt sportief naar mijn gedacht

bij de wagens juist hetzelfde, daar zijn de jongeren van gti's naar tdi'sz gegaan, met al dat koppel van een diesel gaan die bakken zotter vooruit dan een oudere gti, ok, maar het gevoel van echt "gaan" is er toch uit hoor in mijn gedachte

dit vin ik ook weer terug in de 4t/2t discussies..vin een 2t vele malen sportiever gaan en klinken een 1 cilinder 4t dusjah is al keuze

ga voor die banshee zal zijn waarde ook goed behouden mee tijd!
Ben het hier ook wel mee eens. Maar toch moet je de acceleratie van een 700 niet onderschatten. Op de baan zijn er weinig die mij kunnen volgen, zelfs volledig standaard.

De Banshee geeft je meer een kick, door het "zingen" en ook door de powerband. Het heeft gewoon iets speciaals!

Beide keuzes zijn dus niet verkeerd.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

als het van mij afhangt en ik zou het kunnen dan komt er hier meteen een banchee op den hof ,zoiets is zeker geschikt voor de baan,laat u niets anders wijsmaken

enige wat mij ook zou tegenhouden is het onderhoud van da spel
mor als je daar zorg voor draagt waarom niet,niet twijfelen en gaan voor de chee
RoBiN
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 943
Lid geworden op: di 15 jun, 2004 20:34
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door RoBiN »

jep schreef:Ze gebruiken die blokken ook op een motorfiets rd350 yvps word toch ook km mee gemaakt
En een 2 cilinder loopt veel mooier dan mn 700 raptor die is erg rouw maar wel een beest onderin
MN raptor is echt een fijne machine maar ik vind een 2 takt toch iets aparts en met die goede smering
tegenwoordig hou je hem toch wel heel als je er met beleid mee omgaat?
Ik weet een banshee staan, waar men die moto-cilinders heeft opgeplaatst van ypvs, dat past perfect geloof ik, ik weet alleen de precieze prestaties niet... :)


Afbeelding
Yamaha Banshee 05' & 97'
Plaats reactie