Halllo,
Ik heb een Raptor 700 SE besteld (die ik eigenlijk al had moeten hebben maarja:S)
Ik wil die dus gaan gebruiken voor woon werk verkeer. En natuurlijk touren. Gewoon wat rond knalle. Ben niet echt van plan door modder enz te rijden. En gewoon altijd 50/60/70/80km/h te rijden. Maarja lees toch wel vaker dat een quad sneller 'slijt' dan bijv een Yamaha R1. Dit vind ik best een raar verhaal. Het blok ligt toch onder meerdere motoren? Een blok weet niet waar die onder ligt dus ik vind dat heel raar. Ook het om de 2000km, een beurt vind ik ook een raar verhaal. Bijv (ja ik noem maar telkens de R1 die ken ik toevallig:P) hebben dit zeker weten niet nodig. Dus ergens klopt er iets niet. Kijk, je kan best af en toe je olie pijl controleren, maar na elke rit? Kan me niet voorstellen dat mensen met bijv R1, harley's enz dit doen. Vind het dus gewoon heel vreemd. Ik ben van plan elke dag ongeveer 50 tot 100km te rijden. Als ik toch gewoon normaal doe, snelwegen vermijden, niet abnormaal crossen, niet springen, geen hoge snelheden rijden moet het toch geen probleem zijn.
Af en toe een veldje pakken zal er wel bij zitten. Nogmaals, ik vind het een raar verhaal.
Wie kan mij meer info geven? Wij werkt het zelfde met een quad als wat mijn bedoeling is?
Ik wil al vanaf mijn 10e perse een quad hebben dus heb 8 jaar gewacht vandaar dat ik geen R1 koop, als iemand dat denkt:P
Je hebt toch wel met een 700cc, 4 takt, injectie motor te maken. Princiepe heeft die het niet zwaar om 200 kilo excl. mijn eigen gewicht vooruit te duwen. Graag hoor ik zoveel mogelijk reactie's. Ik begin me toch onzeker te maken als ik sommige verhalen lees.
Daarbij gaat een R1 makkelijk 60/70.000km mee. Ik heb gehoord een quad 30.000 ? Dan komen er nog meer vraagtekens naar boven toe.
Daarbij zijn er een hele hoop mensen die hun motor dagelijks gebruiken om naar het werk te gaan. Of zelfs op vakantie gaan. Soms wel 1200 km (heb het mee gemaakt toen mijn oom in spanje op vakantie kwam met motor samen met mijn tante (2 motors) ).
Nooit problemen gehad met motor.
Als je vaker crosst, dan kan ik me dat voorstellen. Dat je na elke cross beurt je olie enz controleerd.
Ben benieuwd!
Kees.
Quad enkel voor woon werk verkeer
Quad enkel voor woon werk verkeer
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ga nu geen racemotor met een quadmotor vergelijken, deze hebben weinig of niks gemeen.
En die onderhoudsbeurten hangen inderdaad af van het gebruik van je quad.
Maar voor een lange levenduur van je quad zou je toch best de gebruiksaanwijzingen volgen.
Grts
PS: proficiat met je aankoop, ga je geen spijt van hebben
En die onderhoudsbeurten hangen inderdaad af van het gebruik van je quad.
Maar voor een lange levenduur van je quad zou je toch best de gebruiksaanwijzingen volgen.
Grts
PS: proficiat met je aankoop, ga je geen spijt van hebben
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
kijk, als je een quad enkel en alleen op de baan gebruikt en "redelijk" rijdt, moet je echt niet zoveel op onderhoud als de cross quads die constant hoog in toeren zitten, laat u niet opjagen, ge hebt een héél goede koop gedaan met die raptor, ik heb een Z400 en rij bijna enkel op de baan en als we off-road rijden is dat redelijk rustig, ik heb dit alles besproken met mijn suzuki dealer en hij zegt dat ik slechts om de 6000km moet gaan voor groot onderhoud, tussendoor wel regelmatig olie controleren(zonodig vervangen) en ketting smeren en zonodig bijspannen, remblokjes controleren of vervangen,... (dus de controles wel regelmatig doen).
let wel als je regelmatig gaat crossen en uw quad veel laat afzien moet je wel vlugger (veel vlugger) dat onderhoud doen.
ik heb mijn quad nu een jaar en heb juist 15368 km
gereden zag ik.
ik gebruik mijn quad dan ook héél véél ook voor lange afstanden (tot 300 km per dag).
allé laat de discussie nu maar beginnen
let wel als je regelmatig gaat crossen en uw quad veel laat afzien moet je wel vlugger (veel vlugger) dat onderhoud doen.
ik heb mijn quad nu een jaar en heb juist 15368 km
ik gebruik mijn quad dan ook héél véél ook voor lange afstanden (tot 300 km per dag).
allé laat de discussie nu maar beginnen
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
een R1 is een 4-ciliner race blok, hier gaat al véél meer olie in, dus zal de olie niet zo rap slecht worden.
een 4-cylinder kan zijn kracht over 4 cylinders verdelen om jou samen met de moto vooruit te krijgen, een 700cc monocylinder zal dit werk alleen moeten doen
En het zijn totaal verschillende motoren, R1 is een hoge-toeren raceblok, terwijl de raptor een enduro-blok heeft, wat meer gemaakt is op soeplesse en koppel.
een 4-cylinder kan zijn kracht over 4 cylinders verdelen om jou samen met de moto vooruit te krijgen, een 700cc monocylinder zal dit werk alleen moeten doen
En het zijn totaal verschillende motoren, R1 is een hoge-toeren raceblok, terwijl de raptor een enduro-blok heeft, wat meer gemaakt is op soeplesse en koppel.
Nee oke, dat klopt.
Maar goed als ik zelf zie heb 2 jaar met een scooter gereden. Het is een 49cc injectie motor 2takt, en 29.500km gelopen. Heb nooit andere tandwielen erop gezet, andere cilinder, of zuiger of veren oid. Enkel 1x vertandings olie ververst, nieuwe vsnaar en nieuwe vario rollen en 2 bougies. Dat was het.
Toen schrok ik toch wel ff toen ik hoorde een raptor gaat 30.000km mee.
Ik ga ook de quad niet opvoeren, andere uitlaat enz allemaal niet. Dus dat scheeld ook weer.
Gr
Maar goed als ik zelf zie heb 2 jaar met een scooter gereden. Het is een 49cc injectie motor 2takt, en 29.500km gelopen. Heb nooit andere tandwielen erop gezet, andere cilinder, of zuiger of veren oid. Enkel 1x vertandings olie ververst, nieuwe vsnaar en nieuwe vario rollen en 2 bougies. Dat was het.
Toen schrok ik toch wel ff toen ik hoorde een raptor gaat 30.000km mee.
Ik ga ook de quad niet opvoeren, andere uitlaat enz allemaal niet. Dus dat scheeld ook weer.
Gr
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.