Frans Kampioenschap Blargies

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
Bremske
Quadfanaat
Quadfanaat

Frans Kampioenschap Blargies

Bericht door Bremske »

Dit weekend was het wedstrijd in Blargies. Een technisch circuit met heel wat hoogteverschillen.
Wat heel mooi begon was eigenlijk een grote teleurstelling.

Zaterdag ging alles van start onder een mooie zonnige hemel en opeen droog circuit. Tijdens de trainingen kwam er dus telkens meer stof opzetten, maar rijden was doenbaar.

Chronotraining.
Als buitenlander moest ik opnieuw als 1 van de laatsten het circuit op. Wat met het nu reeds zeer stoffig circuit niet makkelijk was een goeie tijd neer te zette. Tot halfweg geraakte ik niet verder dan een 6de tijd. Dus besloot ik van even te stoppen. Na wat wachten zakte ik zelfs terug naar 8. Dus terug vertrokken om een vrije baan te zoeken. Dit lukte echter niet tot in de voorlaatste ronde. Toen ging alles redelijk vlot en wist ik de 3de tijd te realiseren.

1 Clement Jay 2.35.262 2 Gregory Lassaigne 2.36.063 3 Davy Brems 2.36.146 4 Cyril Lamet 2.36.649 5 Vincent Broyer 2.36.874 24 Stephane Piron 2.45.610 27 Jeremy Mikels 2.48.197

Zondag
Door het stof had de organisator besloten om het circuit onder water te zetten. Wat dus een grote glijpartij opleverde. Aan het einde van de trainingen begon het te beteren. En na de andere categorien was het circuit perfect. Jammer genoeg besloot organisator om nogmaals de kraan open te zetten en er opnieuw een modderballet van te maken.

1ste manche
Onmiddelijk de start volledig gemist. En pas als 15de door de eerste bochten. Toch al enkele plaatsen kunnen opschuiven omdat iedereen een beperkt zicht had met de modder. Na een 4tal ronden naar 10 gekomen. Toen men bril het begaf. Deze heb ik nog een ronde kunnen ophouden zodat ik naar 9 kon komen. De ronde erna ging Yoan Cyclet in de fout en schoof ik op naar 8. Dit kon ik 2 ronden volhouden. Vanaf dan ging alles mis. Ik hing vlak achter Julien Tusset (7e) toen ik niets mee van koppeling had. Rijden ging echter nog. Tot op het einde van de ronde. Daar was Vincent Broyer ten val gekomen en versperde de hele rijbaan. Tusset stopte hiervoor, dit was voor mij echter niet mogelijk zonder koppeling. En om niet vol achterin Tusset te rammen gooide ik me opzij waardoor ik tegen de zijkant van het circuit knalde. Terug recht gekrabbeld startte ik de machine. Maar door te willen vertrekken zonder koppeling trok ik de ketting kapot. Dus einde wedstrijd.

Na van het circuit re geraken besloot de official van FFm om me opzij te roepen om nogmaals de decibels te controleren. Met 95db was dit geen probleem maar verloor ik wel veel tijd. Waardoor we niet de tijd hadden om de 1ste quad te repareren en dus maar de tweede namen.

17 Jeremy Mikels 22 Stephane Piron (lekke band en opgegeven) 26 Brems (uitgevallen)

2e manche

Ditmaal was ik er wel bij. Als 4de kwam ik weg. Wat ik een 2tal ronden kon volhouden. Toen kwam eerst Laissaigne mij voorbij en een 2tal ronden later ook Tusset. Op de schuin liggende hellingen kon ik zeer moeilijk gedraaid raken waardoor ik telkens veel verloor. Halfweg de wedstrijd kwam ook plaatselijk piloot Julien Hartout me voorbij. Ik kon echter aansluiten en een tijd later terug te slaan. En de ronde erna viel David Bertrand uit waardoor ik terug op 5 kwam. Jammer genoeg moest ik in de voorlaatste ronde Matthieux Bonnard nog laten passeren. Wat mij dus maar een 6de plaats opleverde.

16 Stephan Piron 24 Jeremy Mikels (lekke band en opgegeven)

3e manche

Opnieuw een goed start. Ik kwam als 4de weg. Ge 1ste ronde reeds moest ik Lassaigne al laten voorgaan. En toen ik op het einde van de ronde bijna een bocht miste ook nog Julien Tusset. In de 3de ronde kwam ik in het wiel van de teruggevallen kopstarter Stephane Morin. Deze wist ik een ronde later te verschalken en de 5de plaats veilig te stellen. Ik kwam eerst nog terug tot in het wiel van Sousa Borges maar moest deze terug laten gaan wanneer deze in gevecht ging met David Bertrand. En op 3 ronden van het einde liep het opnieuw mis. In een gladde schuinliggende bocht spinde ik rond en sloeg de motor af. Tegen dat deze terug gestart was kon ik pas op een 13de plaats terug vertrekken. Wat dus helemaal een teleurstelling.

15 Stephane Piron 16 Jeremy Mikels

In de einduitslag wist ik dus maar de 12de plaats te behalen.
19 Stephane Piron 20 Jeremy Mikels

Het was opnieuw een slecht weekend net zoals vorig jaar in Blargies.

Greetz Bremske
bennyn
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Re: Frans Kampioenschap Blargies

Bericht door bennyn »

doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

amai mikels is er ook al vlug terug bij n zijn zwaar kwetsuur...spijtig van je pech had je anders mooi resultaat gereden..
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

ja, das echt wel spijtig, was hier zaterdags quadlib al in et oog ant houden... En na je chrono zag het er keigoe uit.
Spijtig, hopelijk wordt dat niet je "duivelsparkoer" ;-)
Maar tis nog verre ni van gedaan eh...

Toegevoegd na 20 seconden:

ja, das echt wel spijtig, was hier zaterdags quadlib al in et oog ant houden... En na je chrono zag het er keigoe uit.
Spijtig, hopelijk wordt dat niet je "duivelsparkoer" ;-)
Maar tis nog verre ni van gedaan eh...

Precies wel veel lekke banden of was dat alleen bij de belgen?
Shaggy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Shaggy »

Precies wel een baaldag Davy.
Maar het hoort er bij zeker. Zonder zo'n dagen kun je de andere ook niet meer zo goed smaken.
Stilletjes voortdoen. Alles valt wel op zijn plaats.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Op naar St Die zou ik zeggen !

We verdubbelen in St Die de troepen, ook Jan gaat er Frans Elite rijden en zo gaan we met Planet Quad de W-tec eer hoog proberen houden. Normaal zijn ook Meertens, Piron, Hieff van de partij dus zal weer leuk Belgisch feestje worden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

No Limit YFZ schreef:Op naar St Die zou ik zeggen !

We verdubbelen in St Die de troepen, ook Jan gaat er Frans Elite rijden en zo gaan we met Planet Quad de W-tec eer hoog proberen houden. Normaal zijn ook Meertens, Piron, Hieff van de partij dus zal weer leuk Belgisch feestje worden.
Kwou ns mee doen, maar elite is helemaal niet mogelijk en nationalen rijden er niet, dus spijtig...
Nu gaan ze hier ne "speedway" doen met mijn quad.
Maar uiteraard duimen we mee voor de belgen!
JR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JR »

Meer geluk in de volgende manche. Met jullie twee zal eht er wel spannend worden. Laat ze maar een poepie ruiken. :duivel3:
‰ Quadracing Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Natasja, kunnen we geen bende van BQR optrommelen om eens te gaan supporteren voor de belgen ? Velen zijn al in verlof en er is geen BQR wedstrijd.
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

Ik ben bezig met nieuwe site en ik zal dat er dan opzetten op de beginpagina...
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Plaats reactie