RP QUAD TUNING FEVER
Soort van "koppeling info" update!
Jaja, omdat sommigen graag wilden weten hoe je nou die koppeling
eraf haalt en hoe je nou trekveertjes erop zet, hem ik maar een soort
info update geplaast.
Hieronder de uitleg!
stap 1:
haal je carterdeksel eraf, hier heb ik
geen foto's van maargoed, dat spreekt
voorzich.
stap2:
Pak je varioblokkeersteutel en blokkeerd de vario
terwijl je hem losdraait met een dopsleutel.
stap3:
Pak nu je koppelinghuis blokkeerstleutel voor je
koppelingshuis te blokkeren terwijl je die ook losdraait.
stapje 4:
Haal je koelvin (voor je vario met die koelribbels) eraf,
let goed op hoe het heeft gezeten en leg het op volgorde
Haal nu ook je koppelingshuis eraf, ook hierbij zit een ringetje.
stap 5:
Leg de v-snaar van de vario af en haal heel het achterste poulies gedeelte
met de koppeling eraf. Dus heel het achterste gedeelte kan je gewoon
van de as schuiven.
Haal de v-snaar van tussen de poulies en leg je poulies met koppeling op de werkbank.
stapje6:
Zo, nu ligt het gevaarte op je werkbank.
Nu pak je weer je koppelingssleutel en zet hem op
de bout. Probeer de bout los te krijgen door er hard
aan te rukken of het hele geval op z'n kant te leggen en
met een hamer op de sleutel proberen los te krijgen.
Let op : als hij los is moet je niet meteen de bout eraf draaien!
stap7:
Nu de bout los is moet je even je broertje roepen of wie dan ook,
om de koppeling vast te houden (dus naar benenden drukken) terwijl
de ander de bout los draait. Als de bout los is laat de ander de koppeling
rustig omhoog komen.
Let op: laat altijd iemand de koppeling vast houden, want er zit een veer achter...
Dan krijg je dit:
hier met een Malossi deltaclutch (even zonder veertjes)
stap 8:
haal de koppeling eraf, ook kan je nu de drukveer eraf
halen en draai de bout er weer terug op.
Stap 9:
Pak je koppeling en zet hem ergenst waar hij vast zit, bijvoorbeeld
in een bankschroef. (let niet op foto's )
Nu hij vast zit ga je voorzichtig met een dunne min schroeven draaier
onder het veertje en je wipt hem zo eruit.
Als hij eruit is pak je je andere veertje en doe hem erin op dezelfde manier,
pak je schroevendraaier en trek hem in het gleufje.
Als hij er nog niet helemaal in zit geef je even een tikje erop en hij schiet erin.
Stap 10:
Zet nu weer alles inelkaar, precies hetzelfde als hoe je het
uitelkaar hebt gehaald en kijk op hij het beter doet.
Zo niet? doe het dan nog eens opnieuw met andere veertjes!
Hopelijk kunnen jullie er iets mee doen!
Suc6!
Project status:
Ben nu druk aan het sparen, over een paak weekjes
dus naar temtames gaat m'n frame weg.
Als hij weg is begin ik aan het blokje.
Als het framepje terug is blokje eronder en alles
inelkaar zetten en in de kar naar Rotterdam.
Daar maakt ABT een uitlaat voor me en kan ik
wat dingen opsturen naar de verchromer.
Ondertussen kan ik m'n kappen bewerken en zou hij
ver af moeten zijn, na wat kleine dingetjes na (zoals zadel ect)
Jaja, omdat sommigen graag wilden weten hoe je nou die koppeling
eraf haalt en hoe je nou trekveertjes erop zet, hem ik maar een soort
info update geplaast.
Hieronder de uitleg!
stap 1:
haal je carterdeksel eraf, hier heb ik
geen foto's van maargoed, dat spreekt
voorzich.
stap2:
Pak je varioblokkeersteutel en blokkeerd de vario
terwijl je hem losdraait met een dopsleutel.
stap3:
Pak nu je koppelinghuis blokkeerstleutel voor je
koppelingshuis te blokkeren terwijl je die ook losdraait.
stapje 4:
Haal je koelvin (voor je vario met die koelribbels) eraf,
let goed op hoe het heeft gezeten en leg het op volgorde
Haal nu ook je koppelingshuis eraf, ook hierbij zit een ringetje.
stap 5:
Leg de v-snaar van de vario af en haal heel het achterste poulies gedeelte
met de koppeling eraf. Dus heel het achterste gedeelte kan je gewoon
van de as schuiven.
Haal de v-snaar van tussen de poulies en leg je poulies met koppeling op de werkbank.
stapje6:
Zo, nu ligt het gevaarte op je werkbank.
Nu pak je weer je koppelingssleutel en zet hem op
de bout. Probeer de bout los te krijgen door er hard
aan te rukken of het hele geval op z'n kant te leggen en
met een hamer op de sleutel proberen los te krijgen.
Let op : als hij los is moet je niet meteen de bout eraf draaien!
stap7:
Nu de bout los is moet je even je broertje roepen of wie dan ook,
om de koppeling vast te houden (dus naar benenden drukken) terwijl
de ander de bout los draait. Als de bout los is laat de ander de koppeling
rustig omhoog komen.
Let op: laat altijd iemand de koppeling vast houden, want er zit een veer achter...
Dan krijg je dit:
hier met een Malossi deltaclutch (even zonder veertjes)
stap 8:
haal de koppeling eraf, ook kan je nu de drukveer eraf
halen en draai de bout er weer terug op.
Stap 9:
Pak je koppeling en zet hem ergenst waar hij vast zit, bijvoorbeeld
in een bankschroef. (let niet op foto's )
Nu hij vast zit ga je voorzichtig met een dunne min schroeven draaier
onder het veertje en je wipt hem zo eruit.
Als hij eruit is pak je je andere veertje en doe hem erin op dezelfde manier,
pak je schroevendraaier en trek hem in het gleufje.
Als hij er nog niet helemaal in zit geef je even een tikje erop en hij schiet erin.
Stap 10:
Zet nu weer alles inelkaar, precies hetzelfde als hoe je het
uitelkaar hebt gehaald en kijk op hij het beter doet.
Zo niet? doe het dan nog eens opnieuw met andere veertjes!
Hopelijk kunnen jullie er iets mee doen!
Suc6!
Project status:
Ben nu druk aan het sparen, over een paak weekjes
dus naar temtames gaat m'n frame weg.
Als hij weg is begin ik aan het blokje.
Als het framepje terug is blokje eronder en alles
inelkaar zetten en in de kar naar Rotterdam.
Daar maakt ABT een uitlaat voor me en kan ik
wat dingen opsturen naar de verchromer.
Ondertussen kan ik m'n kappen bewerken en zou hij
ver af moeten zijn, na wat kleine dingetjes na (zoals zadel ect)
Bedankt voor jullie reacties!
Aanstaande woensdag gaan we het frame naar de
poedercoater brengen.
Nadat alle lagers en het blokje erin/onder hangt,
breng ik hem naar AB tuning voor een auspoef.
Ik weet trouwens nog niet of ik het ga doen met 1
of 2 dempers, ivm snelheid/kracht "verlies" op 150m
Mijn streven is voor 12 augustus 2007 de quad af te hebben,
op die datum is er een meeting in Heule (Belgie)
en op 26 augustus 2007 in Harelbeke (ook Belgie), waar
ik mag vrijsprinten! Vanaf 9.00 uur 's ochtens ben ik aanwezig.
Owjah k heb nog een leuk machin'tje gekocht,
waar ik aan ga beginnen na de quad.
owjah let niet op mn haar want die zit best in de war ... (helm) ... maargoed,
heb ook nog een filmpje maar die krijg ik niet online.
Dus er komen spoedig weer (quad) updates!
poedercoater brengen.
Nadat alle lagers en het blokje erin/onder hangt,
breng ik hem naar AB tuning voor een auspoef.
Ik weet trouwens nog niet of ik het ga doen met 1
of 2 dempers, ivm snelheid/kracht "verlies" op 150m
Mijn streven is voor 12 augustus 2007 de quad af te hebben,
op die datum is er een meeting in Heule (Belgie)
en op 26 augustus 2007 in Harelbeke (ook Belgie), waar
ik mag vrijsprinten! Vanaf 9.00 uur 's ochtens ben ik aanwezig.
Owjah k heb nog een leuk machin'tje gekocht,
waar ik aan ga beginnen na de quad.
owjah let niet op mn haar want die zit best in de war ... (helm) ... maargoed,
heb ook nog een filmpje maar die krijg ik niet online.
Dus er komen spoedig weer (quad) updates!
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk eerlijk gezegt niet dat dat blok tam is..
----->kawasaki klf 300 B<-----
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
idd, een Yasuni C20 of C21 ...
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
haha tam nee dat ding blaast best
hard, alleen daar ga ik aan beginnen na
m'n quad en als ik een auto'tje heb.
maar ik ben hier voor wat anders...
UPDATE!! (lang geleden ja.. )
Ik heb vandaag m'n frame + wat losse onderelen
naar de poedercoater gebracht!
Volgende week woensdag is al het spul klaar.
Dus ik had een blokje op de werkbank nog zonder de transmissie erin,
dus ik dacht laat ik dat maar alvast erin zetten.
Zo, de eerste verse lager zit er al in.
Hier de naaldlager waar ik 3 weken op zat te wachten zit
er nu ook in.
Nog eentje aan de achterkant
Hier ff gekeken hoe het ongveer inelkaar zit (was beetje lang geleden )
Lagertje in het transmissiedeksel...
Hier de as erin gestopt
Verder heb ik zelf nog wat dingetjes gespoten, die niet konden worden
gepoedercoat. (check de olieplug) rest krijgen jullie later te zien!
De Malossi delta clutch heb ik ook afgesteld @ strakste stand.
wat hebben we hier?...
Alle 2 op strakste stand.
En zo zit hij inelkaar na wat gekl*ot met die strakke veertjes...
Ik heb ook nog een "speciaal" rubbertje gebruikt met aan de ene
kant een soort "plakker". Waarom? Omdat als ik hem start hij net
als de vorige carburateur net niet/wel het blok aanraakt.
En ik wil m'n carb niet naar de kl*te hebben.
Hier het rubbertje
Nou dat was het wel, voor af te sluiten nog een
foto'tje van het blok...
See u soon!
hard, alleen daar ga ik aan beginnen na
m'n quad en als ik een auto'tje heb.
maar ik ben hier voor wat anders...
UPDATE!! (lang geleden ja.. )
Ik heb vandaag m'n frame + wat losse onderelen
naar de poedercoater gebracht!
Volgende week woensdag is al het spul klaar.
Dus ik had een blokje op de werkbank nog zonder de transmissie erin,
dus ik dacht laat ik dat maar alvast erin zetten.
Zo, de eerste verse lager zit er al in.
Hier de naaldlager waar ik 3 weken op zat te wachten zit
er nu ook in.
Nog eentje aan de achterkant
Hier ff gekeken hoe het ongveer inelkaar zit (was beetje lang geleden )
Lagertje in het transmissiedeksel...
Hier de as erin gestopt
Verder heb ik zelf nog wat dingetjes gespoten, die niet konden worden
gepoedercoat. (check de olieplug) rest krijgen jullie later te zien!
De Malossi delta clutch heb ik ook afgesteld @ strakste stand.
wat hebben we hier?...
Alle 2 op strakste stand.
En zo zit hij inelkaar na wat gekl*ot met die strakke veertjes...
Ik heb ook nog een "speciaal" rubbertje gebruikt met aan de ene
kant een soort "plakker". Waarom? Omdat als ik hem start hij net
als de vorige carburateur net niet/wel het blok aanraakt.
En ik wil m'n carb niet naar de kl*te hebben.
Hier het rubbertje
Nou dat was het wel, voor af te sluiten nog een
foto'tje van het blok...
See u soon!
Bedankt voor jullie reacties!
UPDATE!!
Ja, nu komen de updates weer snel!
Deze keer de vertanding erin gezet,
ook al olie erin gedaan en hij lekt gelukkig niet...
Hier het het mooie ringetje
Vertanding erin gedaan...
Het vertandingsdeksel erop gedaan, nu de boutjes nog...
Hier m'n pa die het ff vastdraaid terwijl ik foto's neem
...en nu een deeltje dat ik ook gespoten heb,
deze kleur wordt ook het hele frame...
Tot morgen ofso...
en reageren mag nog he!
Ja, nu komen de updates weer snel!
Deze keer de vertanding erin gezet,
ook al olie erin gedaan en hij lekt gelukkig niet...
Hier het het mooie ringetje
Vertanding erin gedaan...
Het vertandingsdeksel erop gedaan, nu de boutjes nog...
Hier m'n pa die het ff vastdraaid terwijl ik foto's neem
...en nu een deeltje dat ik ook gespoten heb,
deze kleur wordt ook het hele frame...
Tot morgen ofso...
en reageren mag nog he!
Bedankt voor jullie reacties!
Haha. hij copierd gewoonalles van een andere site ( SF ) en daarna zet je dan je reactie topic ( waar mensen hun reactie kunen nalaten, Dat is zegmaar een beetje std. daar )airwolf schreef:wij zijn niet bang hoor om te reageren
----->kawasaki klf 300 B<-----
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM