blaster probleem

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

blaster probleem

Bericht door Scratch »

hey
laatst reed ik en toen begon me quad te ploffen als ik het gas losliet..
nu kwam er ook rook tussen de cilinder en cilinderkop weg.
maar nou dacht ik, oh aleen ff aandraaien maar nou is de hele bout lamgedraaid die bout die door het blok loopt. hoe kan ik dit oplossen?

groetjes
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

kope er af halen, als dit lukt kun je de bout er uit halen. kun je nieuwe bestellen bij dealer.
wrs zal ze er niet zomaar uit komen dus mischien moet je wat trekken en terwijl draaien. soms lukt dit.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

OpticalNicolas schreef:kope er af halen, als dit lukt kun je de bout er uit halen. kun je nieuwe bestellen bij dealer.
wrs zal ze er niet zomaar uit komen dus mischien moet je wat trekken en terwijl draaien. soms lukt dit.
dus ik haal eerst de moertjes eraf. dan de kop eraf. en dan kan ik de bout die door de kop en cilinder zit er zo afdraaien en een nieuwe in draaien?

vmg tim
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

je kan die studs gewoon vervangen, even bij een yamaha dealer bestellen.
Bestel ook in een keer een nieuwe koppakking :wink:
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

idd, kan je er zo uitdraaien die bouten, en die zitten niet door de cilinder, gewoon stukje in de cilinder.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

JohnBeton schreef:je kan die studs gewoon vervangen, even bij een yamaha dealer bestellen.
Bestel ook in een keer een nieuwe koppakking :wink:
ehm wat is een stud:P ben beetje noob op dit gebiedxD

groetjes tim

ps. de bout is jah lamgedraaid wat nou als het schroefdraad lam is dus dan heeft het geen nut om er een nieuwe bout in te doen omdat die dan die nieuwe bout ok lam is dus ook meedraait...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

stud is die bout, en waarschijnlijk is de stud lam gedraaid, zoniet, kune groter boren en dergelijke, en grotere stud laten maken of zelf maken, ofwel makelijk doe je er helic oil in (of hoe dat ook mag heten :) ).
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

OpticalNicolas schreef:stud is die bout, en waarschijnlijk is de stud lam gedraaid, zoniet, kune groter boren en dergelijke, en grotere stud laten maken of zelf maken, ofwel makelijk doe je er helic oil in (of hoe dat ook mag heten :) ).
maar zo'n stud komt toch uit het blok en dan door de cilinder en dan door de kop. tis toch 1 lange bout die van onder naar boven loopt waar je zo alles op schuift? toch zelfde als puch? daar schuif je ook zo de cilinder en kop er zo op.. maar wat is dat helic oil dan precies? wat doe thet ik heb ook keer gehoord van een soort lijm waarmee je bouten kunt vast zetten, maar als je moter warm wordt dan wordt de lijm ook weer vloeibaar dus dan zit hij weer los?

dus wat is nou het beste en makkelijkste oplossing om dit op te lossen?

mvg tim
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

is niet 1 bout, bovenaan zijn ze verschillend als onderaan. en je rijd met een blaster niet met een puch :mrgreen:
zelf heb ik geen ervaring met helicoil. maar het werkt wel zeer goed, lees je op veel fora.
hier een beetje uitleg erover http://www.manutan.be/fl/kistjes-van-25 ... 96-12.html
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

OpticalNicolas schreef:is niet 1 bout, bovenaan zijn ze verschillend als onderaan. en je rijd met een blaster niet met een puch :mrgreen:
zelf heb ik geen ervaring met helicoil. maar het werkt wel zeer goed, lees je op veel fora.
hier een beetje uitleg erover http://www.manutan.be/fl/kistjes-van-25 ... 96-12.html
vind ik wel vreemd want als het goed is als je de moertjes aan de bovenkant van de cilinderkop eraf draait haalje toch zo de hele cilinder+ kop eraf?
de kop zit dacht ik met 6 moertjes vast. dus dan zitten er toch ook 6 bouten van onder naar boven die door de hele cilinder+kop gaan zodat je ze er zo af kan schuiven. dit is wat mijn vader zijn maar wie heeft er nou gelijk?

tim
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

bovenaan 6
onderaan 4, €
als je me niet gelooft neem ik er morgen even foto's van, mijne ligt momenteel tog open om te laten boren.
je moet maar is kijken onderaan je cilinder zitten 4 moeren op elke hoek, deze houden de cilinder vast.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

OpticalNicolas schreef:bovenaan 6
onderaan 4, €
als je me niet gelooft neem ik er morgen even foto's van, mijne ligt momenteel tog open om te laten boren.
je moet maar is kijken onderaan je cilinder zitten 4 moeren op elke hoek, deze houden de cilinder vast.
okej dus 4 om de cilinder vast te houden, maar die andere 6 zitten die dan op de cilinder vast? dus moet ik dan weer nieuw schroefdraad tappen voor 1 van de 6? voor degene dieis lamgedraaid...

gr tim

ps. bedankt voor je informatie:D:D:D
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

volledig correct, maar mischien heeft de cilinder niets en heeft de stud het gewoon begeven.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

heb dat ook aan de hand gehad... stud met draad en alles uit cilinder getrokken... alle 6 eruit gehaald en
heb daar dan gewoon alle 6 de gaten groter geboord van de cilinder en kop en dan in de cilinder andere schroefdraad ingetrokken van M8 naar M10, dat was de kortste maar stevigste oplossing... helicoil is goed,maar niet voor zo een dingen.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Ik zou de stud gewoon vervangen als de schroefdraad in de cilinder nog goed is tenminste.
Meestal rekt de draad van die stud wat uit na veel keren aandraaien, waarschijnlijk is dat bij jou het probleem.
Plaats reactie