Wat tanken jullie?
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
Kortvrint schreef:En bij 2takt? ook best 98 tanken + olie natuurlijk
A.T.T. RACING www.attracing.be
Officieel deler Polaris,Kymco,E-Ton
Officieel deler Polaris,Kymco,E-Ton
Bij mij heb ik het gevoel dat die beter trekt en voelt beter aan in het algemeen.
Tank normaal bij shell 98 , kort bij men deur.
@timo=heb het aangepast
Tank normaal bij shell 98 , kort bij men deur.
@timo=heb het aangepast
Laatst gewijzigd door cobby op vr 06 jul, 2007 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Toeschouwer
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 17:08
- Locatie: madaegaskar
Moest het een oudere motor zijn zou ik niet te dikwijls 95 tanken, nu maakt het niet zoveel uit.
98 octaan is altijd beter vanwege het hogere octaangehalte.
Wat Aspen brandstof betreft deze rijkt minder, heb het zelf al ondervonden. Ze zou minder schadelijk en hinderlijk maar is natuurlijk ook duurder van prijs.
Soulle
98 octaan is altijd beter vanwege het hogere octaangehalte.
Wat Aspen brandstof betreft deze rijkt minder, heb het zelf al ondervonden. Ze zou minder schadelijk en hinderlijk maar is natuurlijk ook duurder van prijs.
Soulle
---------Y Raptor 700R SE----------
Hoe iemand speelt toont een deel van zijn karakter, hoe iemand verliest toont het helemaal.
Hoe iemand speelt toont een deel van zijn karakter, hoe iemand verliest toont het helemaal.
In je knip ja,is duurder...als je motor voor 95 is ontwikkeld,loopt die theoretische minder hard op 98 octaan..laat je niets wijs maken en gewoon 95 tanken,de 98 verbrandt langzamer als 95,hij is namelijk gemaakt voor hogere compressie`s,dat het mengsel niet gaat detoneren(=spontane ontbranding voordat de zuiger bovenin staat en de bougie de boel ontsteekt)Domi schreef:Ik vind zelfs dat ge goed het verschil merkt wanneer ge met bv. V-power tankt tegenover gewone 98.
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
-
- Quadrunner
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 19:16
- Locatie: veendam
- Contacteer:
ik rijd soms met aspen en hij voelt dan gewoon vee lekkerder aanSoulle schreef:Moest het een oudere motor zijn zou ik niet te dikwijls 95 tanken, nu maakt het niet zoveel uit.
98 octaan is altijd beter vanwege het hogere octaangehalte.
Wat Aspen brandstof betreft deze rijkt minder, heb het zelf al ondervonden. Ze zou minder schadelijk en hinderlijk maar is natuurlijk ook duurder van prijs.
Soulle
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
mikebike schreef:In je knip ja,is duurder...als je motor voor 95 is ontwikkeld,loopt die theoretische minder hard op 98 octaan..laat je niets wijs maken en gewoon 95 tanken,de 98 verbrandt langzamer als 95,hij is namelijk gemaakt voor hogere compressie`s,dat het mengsel niet gaat detoneren(=spontane ontbranding voordat de zuiger bovenin staat en de bougie de boel ontsteekt)Domi schreef:Ik vind zelfs dat ge goed het verschil merkt wanneer ge met bv. V-power tankt tegenover gewone 98.
ik ga mee met domi... op 98loopt men motor als een zonnetje op 95 heb ik het gevoel dat er enkele paarden muilezeltjes geworden zijn,dit voel ik vooral in hogere toeren of als men machientje veel macht moet zetten, wat de verklaring is? ik ben geen chemikus,maar ken men moto door en door en zeg dat hij echt wel beter op V-^power loopt dan op eender wat.
greetz
Nu heb je het over Shell V-power..ik had het over 98 octaan..,Ten eerste heeft V-power geen 98 octaan(96 dacht ik,alleen in Duitsland heeft die 100 octaan,omdat (S)hell per land zijn benzine maakt,en in Duitsland worden de (auto)motoren op veel hogere toerentallen bereden(op de mooie autobahn)dan in Nederland,dus heeft Shell hier de V-power voorzien van additieven die een schoonmakende funktie bevat,en de motor zuiniger moet laten lopen.)
Ten tweede,vooral de Japanse motoren zijn ontwikkeld om op 91 octaan te kunnen draaien,dus 95 is al goed zat..
Maar,dit geld vooral voor straatvoertuigen,een yzf 450 bv.kan wel de behoefte hebben aan 98,door zijn hoogtoerige gedrag en hoge compressie !een Raptor 350 of een Z400 hoeft echt geen duurdere 98 benzine.
O-ja Shell`s 95 heeft die additieven nu ook
Ten tweede,vooral de Japanse motoren zijn ontwikkeld om op 91 octaan te kunnen draaien,dus 95 is al goed zat..
Maar,dit geld vooral voor straatvoertuigen,een yzf 450 bv.kan wel de behoefte hebben aan 98,door zijn hoogtoerige gedrag en hoge compressie !een Raptor 350 of een Z400 hoeft echt geen duurdere 98 benzine.
O-ja Shell`s 95 heeft die additieven nu ook
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
-
- Toeschouwer
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 03 mei, 2007 09:12