blaster (paar vraagjes)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

blaster (paar vraagjes)

Bericht door JdmhatchR »

Hoi

Als ik mijn blaster groter laat boren, heb ik dan meer kans op een vastloper? omdat de cilinderwand dunner is? Of kan dit totaal geen kwaad mits goede afstelling?

Wat is het effect na een grotere boring?Meer power bij het optrekken,topsnelheid?
Is het de moeite om dat te doen bedoel ik dus..
Voldoet een grotere sproeier met goede afstelling of best een grotere carb plaatsen?

Iemand die trouwens nog een shop vind die de sproeiers los verkoopt?ben al verschillende zaken af gegaan in Limburg, telkens zonder resultaat (wat ik ook maar raar vind :roll: )
Telkens zouden ze het navragen en me de dag nadien terugbellen, dit is telkens niet gebeurd en dan hoeft het voor mij natuurlijk ook niet meer..

mvg
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

wat bedoel je met opboren, de mijne wordt nu opgeboort naar 67mm (1mm groter dan origineel) dan kom je op 201cc uit.
dit ga je niet voelen in kracht en ook niet in afstelling, maar ik zet em voor de zekerheid ietsje rijker.

of bedoel jij opboren naar 240cc, dit ga je dan weer wel voelen. maar om meer kracht te hebben, steek dan gewoon andere uitlaat, open luchtfilterbak, eventueel grotere carburator...
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

Bericht door Blaster-boy »

ik heb ook eerst met een uitlaat rondgereden .. en toen had ik een warmloper dus de cilinder moest al gehoond worden en toen heb ik hem in eens verder laten uitboren (weet wel niet hoeveel juist) maar kon met optrekken op een veld net niet met een z400 mee
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Ja ik bedoel dus boren naar 240cc (of wat ze kunnen natuurlijk) maar de wand van de cilinder word dus dunner, dus is er meer kans op een warm/vast loper? of is er geen groter risico dan als met een standaard 200 cc (als de carburator fatsoenlijk is afgesteld uiteraard)

Uitlaat heb ik al (doma) en luchtfilterbak ligt ook open..
Voor nog een andere sproeier heb ik gelukkig een shop gevonden waar ik iets aan heb :applaus: mensen die tenminste moeite willen doen :tongduim:

Sorry voor de vele vragen :wink:
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

je zult die 'kit' moeten kopen. in die kit, zit een bus(cilinderwand) piston, pakingen...

ofwel gaje naar de extreme stukken van 900euro, en drag je erwel een LTZ af.
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

nja ik heb indertijd een warmloper gehad en ik had toch al voor 800 euro aan stukken dusja dan maar dat in een keer erbij laten doen :) luchtfilterbox heb ik dicht gelaten omdat ik geen zin had om na elke rit de modder eruit te moeten halen en als uitlaat had ik VanHasselt
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

800euro :shock: , had je de krukas en al de ramedam dan ook laten vervangen?
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

nja ik kan niet precies zeggen wat allemaal vervangen was , drijfstang , zuiger , krukas moeten laten bijwerken en opnieuw balanceren , lagers , uitboren , olietank block off ding erop gezet en nog enkele dingen en dan de werkuren bijeen geteld kwamen we aan net geen 800 euro ...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

ah, dan zwijg ik,
dacht dat je zei gewoon honen en nieuw pistonetje :mrgreen:
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »