Quad ongeluk in Vilvoorde! Man van 48j omgekomen!
- cyberdrone
- Quadracer
niet dat dat veel zal helpen denk ik
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
-
- Quad Master
Mij zullen ze niet meer vies bekijken...
De jacht op de quad is geopend.
In Geraardsbergen komt er een decreet om de quads in ALLE veldbanen te verbieden.
Laat dat net de thuisbasis zijn van een quadclub.
Vele gemeenten volgen dit voorbeeld.
We zeggen al langer dat het 5 voor 12 is.
Maar als er actie ondernomen moet worden blijven ze liever thuis. Of beter nog, gaan rijden met de quad...
In Geraardsbergen komt er een decreet om de quads in ALLE veldbanen te verbieden.
Maar als er actie ondernomen moet worden blijven ze liever thuis. Of beter nog, gaan rijden met de quad...
- cyberdrone
- Quadracer
T'is inderdaad triestig , maarja , weinig aan te doen in ons democratisch Belgenland he .. Als ze met iets niet weten wat doen dan verbieden ze het maar he ..
Ikzelf rijd zowiezo meer on-road dan off-road, dus als ik eens off-road wil gaan zal ik enkel gaan waar het mag (deed ik nu ook al) of zal ik naar een cross-parour gaan.
Ik hoop dat we met den tijd een beetje beter in beeld gaan gebracht worden, maar zolang er quadrijders voor overlast gaan zorgen zal dit niet gebeuren
Ikzelf rijd zowiezo meer on-road dan off-road, dus als ik eens off-road wil gaan zal ik enkel gaan waar het mag (deed ik nu ook al) of zal ik naar een cross-parour gaan.
Ik hoop dat we met den tijd een beetje beter in beeld gaan gebracht worden, maar zolang er quadrijders voor overlast gaan zorgen zal dit niet gebeuren
Weet ge het is met alles zo. Hoe harder men voor de hobby gaat ijveren en in het putje roeren, hoe harder het gaat stinken.
Zo was het in de tuningwereld ook al. En maar roepen voor een duidelijkheid van de wetgeving op het gebied van de tuning. Wat is er uiteindelijk van gekomen ? Ze hebben een tuningwetgeving opgesteld maar echter zodanig dat er nu bijna niets meer mag of ge moet met ik weet niet hoeveel goedkeuringspaieren staan te zwaaien en extra bijbetalen.
In de oldtimer wereld is het ook al zo een poppenkast geworden. Hier zijn de wetten ook alweer strenger geworden.
Voor de quads gaat dit niet anders zijn hoor. Veel protesten maken veel punten om te debatteren bij de regering en tenslotte stellen zij de wetten op.
En ik ben er zeker van dat als ze uitpakken met nieuwe wetten en regelementeringen op het gebied van quads, we nog rare ogen open gaan trekken.
Voor de meeste doorsnee mens is een quad een storend iets en die zien natuurlijk niet liever dat er zwaar ingegrepen wordt.
Dus ik zou zeggen geef ze hier gewoon geen reden toe en probeer zo goed mogelijk de verkeersregels toe te passen en gedraag u niet als een halve gare op de openbare weg maar probeer een voorbeeld te zijn. En vooral als er mensen in de omgeving zijn ga dan geen domme dingen doen om op te vallen omdat ge een beetje publiek hebt, maar geef op dat moment juist een goede indruk.
Just my 2 cents
Zo was het in de tuningwereld ook al. En maar roepen voor een duidelijkheid van de wetgeving op het gebied van de tuning. Wat is er uiteindelijk van gekomen ? Ze hebben een tuningwetgeving opgesteld maar echter zodanig dat er nu bijna niets meer mag of ge moet met ik weet niet hoeveel goedkeuringspaieren staan te zwaaien en extra bijbetalen.
In de oldtimer wereld is het ook al zo een poppenkast geworden. Hier zijn de wetten ook alweer strenger geworden.
Voor de quads gaat dit niet anders zijn hoor. Veel protesten maken veel punten om te debatteren bij de regering en tenslotte stellen zij de wetten op.
En ik ben er zeker van dat als ze uitpakken met nieuwe wetten en regelementeringen op het gebied van quads, we nog rare ogen open gaan trekken.
Voor de meeste doorsnee mens is een quad een storend iets en die zien natuurlijk niet liever dat er zwaar ingegrepen wordt.
Dus ik zou zeggen geef ze hier gewoon geen reden toe en probeer zo goed mogelijk de verkeersregels toe te passen en gedraag u niet als een halve gare op de openbare weg maar probeer een voorbeeld te zijn. En vooral als er mensen in de omgeving zijn ga dan geen domme dingen doen om op te vallen omdat ge een beetje publiek hebt, maar geef op dat moment juist een goede indruk.
Just my 2 cents
- cyberdrone
- Quadracer
Ik denk er net hetzelfde over Charger !
zo vlug zou ik de handdoek toch ook niet gooien hoor.Sharky #3 schreef:Mij zullen ze niet meer vies bekijken...
maar de paljassen haal je er niet zomaar uit en die zitten waarschijnlijk hier ook niet op het forum dus daar kan je weinig aan beginnen, je kan enkel zelf het goede voorbeeld geven, rij waar en wat je mag en de mensen zullen inzien dat er goei tussen zijn, en ja ik rij ook wel eens op mijn zijwielen enzo, maar kijkuit WAAR je dat doet.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zouden dat undercover moeten doen, als je een combi ziet ga je je altijd voorbeeldig gedragen.
Enfin op mijn quad rij ik helemaal anders dan met de auto. Veel voorzichtiger en kijk meer uit naar zebrapaden. Als er iemand wilt oversteken stop ik altijd met mijn quad. Met de auto soms.
Enfin op mijn quad rij ik helemaal anders dan met de auto. Veel voorzichtiger en kijk meer uit naar zebrapaden. Als er iemand wilt oversteken stop ik altijd met mijn quad. Met de auto soms.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
dan is dat simpel héSharky #3 schreef:Mij zullen ze niet meer vies bekijken...
ik ben ook van g'bergen.
we gaan gewoon rondje rijden in het stadscentrum op zaterdag en zondag als we op de veldbanen niet meer mogen.
dan zullen ze weer komen melken dat er geluidsoverlast is.
en wat gaan ze dan doen ?
een verbod om op het grondgebied g'bergen nog te rijden met een quad ?
om een dicreet uit te schrijven moet er ook een goede motivatie achter zitten, ben eens benieuwd wat deze gaat zijn of worden ?
typhoon,
- cyberdrone
- Quadracer
Als jullie niet als zotten door het dorp / stad rijden , en geen uitlaten hebben dat de geluidsnormen overschrijden dan hebben ze geen poot om op te staan
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Sharky, dat is de reden waarom ik destijds ook met club gestopt ben. Een club heeft sowiezo concentratie van quads tot gevolg, concentraties springen meer in het oog en krijgen algauw kritiek.Sharky #3 schreef:In Geraardsbergen komt er een decreet om de quads in ALLE veldbanen te verbieden.
Nochtans werkten wij over heel Vlaanderen en deden we maximum twee ritten per jaar in zelfde streek.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Hier in nederland mag je nergens off-road rijden. Echt nergens overal staat het verboden toegang. Alhoewel je er toch niet aan houd. Want in de 2e versnelling door veld weggetjes rijden blijft toch fijn. Maar goed, ik denk als er mensen wandelen en je passeerd ze rustig is er weinig aan de hand. De meeste mensen geven zelfs een knipoog oid.
In belgie hebben jullie nog geluk dat het legaal mag, hier niet dus.
In belgie hebben jullie nog geluk dat het legaal mag, hier niet dus.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb vandaag bericht gekregen van de minister van Defensie ze zijn aan het zien of het mogenlijk is om militaire domeinen vrij te geven voor off-road activiteiten.
Shot at 2007-07-18
De jacht is mss open, maar wij zullen de wetten stellen.
Laat ons hopen dat de Belgische politiek ons niet teleurstellen.
Shot at 2007-07-18
De jacht is mss open, maar wij zullen de wetten stellen.
Laat ons hopen dat de Belgische politiek ons niet teleurstellen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
- cyberdrone
- Quadracer
Uitstekend gedacht, hopelijk hebben ze her en der plaatsen waar ze met tanks gereden hebben zodat er wat kan geploeterd worden !
let's keep our fingers crossed
let's keep our fingers crossed