Aankoop eerste quad
Aankoop eerste quad
Jepkes iedereen!
Ik ben 22 en ben van West-Vlaanderen en heb mezelf quad-zot gemaakt en wil er nu ook één gaan aanschaffen!
'k heb wa zitten rondzoeken op internet en zo ben ik hier ook op dit forum terecht gekomen.
Er zijn al verschillende topics geopend over de aankoop van een quad maar daar vind ik nie echt in wat ik zoek.
Wat wel al duidelijk is, is dat ik als beginner beter een Yamaha Blaster aankoop?
Voor alle duidelijkheid, wat ik wens:
- een sportquad
- sportieve look (geen rekjes en zo eraan)
- ik had gedacht aan een 300 a 400 cc, blijkbaar is dit ideaal om te beginnen?
Dit haalt ook al makkelijk een snelheid van 100km/u? Ik wil niet dat ik langs gewone autowegen het verkeer ophoud
- m'n budget: max. 3000 tot 4000 euro
- hier in de streek zal het vooral gebruikt worden voor baan en aardewegen, ik zou er graag mee het slijk induiken maar dit zal hier maar weinig voorkomen denk ik
- het mag gerust een occasie zijn
Tevens heb ik al rondgekeken op kapaza en zo, maar er is een overvloed aan aanbiedingen. Ik weet dan ook niet echt waar je rekening mee moet houden en zo. Of koop ik m'n eerste quad beter niet aan een particulier?
Ik ga binnenkort met verlof en hoop me dan een quad te kunnen aanschaffen met de tips die ik van jullie gekregen heb.
Alleszins al bedankt!
Ik ben 22 en ben van West-Vlaanderen en heb mezelf quad-zot gemaakt en wil er nu ook één gaan aanschaffen!
'k heb wa zitten rondzoeken op internet en zo ben ik hier ook op dit forum terecht gekomen.
Er zijn al verschillende topics geopend over de aankoop van een quad maar daar vind ik nie echt in wat ik zoek.
Wat wel al duidelijk is, is dat ik als beginner beter een Yamaha Blaster aankoop?
Voor alle duidelijkheid, wat ik wens:
- een sportquad
- sportieve look (geen rekjes en zo eraan)
- ik had gedacht aan een 300 a 400 cc, blijkbaar is dit ideaal om te beginnen?
Dit haalt ook al makkelijk een snelheid van 100km/u? Ik wil niet dat ik langs gewone autowegen het verkeer ophoud
- m'n budget: max. 3000 tot 4000 euro
- hier in de streek zal het vooral gebruikt worden voor baan en aardewegen, ik zou er graag mee het slijk induiken maar dit zal hier maar weinig voorkomen denk ik
- het mag gerust een occasie zijn
Tevens heb ik al rondgekeken op kapaza en zo, maar er is een overvloed aan aanbiedingen. Ik weet dan ook niet echt waar je rekening mee moet houden en zo. Of koop ik m'n eerste quad beter niet aan een particulier?
Ik ga binnenkort met verlof en hoop me dan een quad te kunnen aanschaffen met de tips die ik van jullie gekregen heb.
Alleszins al bedankt!
-
- Quadrider
-
- Quadverslaafde
idd u budget wat omhoog , en gekunt een RAPTOR 350 of een LTZ400 kopen.of in deze prijsklasse een blaster ofzo.
Laatst gewijzigd door BULLET-PROOF op di 24 jul, 2007 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadrider
-
- Quadrider
- Contacteer:
Voor een tweedehands raptor 350 zal het wel minder zijn want voor 5900 EUR heb je al een nieuwe.Reveal schreef:oké bedankt voor jullie snelle reacties ..
het zal dus een yamaha of suzuki moeten worden ...
op kapaza merk ik wel dat de prijzen variëren tussen 5000 & 6000 euro ...
Een SMC zou ik u niet aanraden. Ik heb eens een Jumbo 300 gehuurd. Als die nog maar in de buurt van water kwam, viel die al stil.
-
- Quadverslaafde
Mijn eerste quad was een SMC 250 extreme.Ik heb hem na 3 maanden weer verkocht (had hem nieuw gekocht).Er was altijd wel iets aan en ik gebruikte hem bijna uitsluitend voor op de weg.
Ik geef je een goede raad !Koop ineens een goede kwalitatieve quad van de bekende merken,daar zal je veel meer plezier aan beleven dan een SMC want voor mij was de 250cc snel uitgedoofd kwa power.Ik
Heb me dan een Z-400 aangeschaft sinds bijna 2 jaar en hij kan me nog steeds bekoren kwa snelheid ,power,...
Grtz Dirk
Ik geef je een goede raad !Koop ineens een goede kwalitatieve quad van de bekende merken,daar zal je veel meer plezier aan beleven dan een SMC want voor mij was de 250cc snel uitgedoofd kwa power.Ik
Heb me dan een Z-400 aangeschaft sinds bijna 2 jaar en hij kan me nog steeds bekoren kwa snelheid ,power,...
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
volg die goede raad op ...KEVIN-RAPTOR #6 schreef:je kunt beter voor een 350R gaan of een Z400 , die zijn geschikter voor de baan.
een z400 gaat rond de 120 standaard en een r350 zo'n 100 (met ander tandwiel loopt die ook 120 )
dus voor op de baan ben je beter met deze
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer ;), maar dan zonder sirene
-
- Quad Master
Leer eens luisteren he jongens. Dit is boven zijn budget.coolboyke schreef:volg die goede raad op ...KEVIN-RAPTOR #6 schreef:je kunt beter voor een 350R gaan of een Z400 , die zijn geschikter voor de baan.
een z400 gaat rond de 120 standaard en een r350 zo'n 100 (met ander tandwiel loopt die ook 120 )
dus voor op de baan ben je beter met deze
Een Warrior350 is de voorganger van de Raptor350
Qua motor is die amper aangepast, dus dat bevestigd alleen maar de qualiteit ervan.
Warriors vindt je gemakkelijk tussen de 2500 en 4000€
-
- Quadrider
- Contacteer:
Een Raptor 350 heb je ook al voor minder dan 4000 EUR hoor.Sharky #3 schreef:[Leer eens luisteren he jongens. Dit is boven zijn budget.
Een Warrior350 is de voorganger van de Raptor350
Qua motor is die amper aangepast, dus dat bevestigd alleen maar de qualiteit ervan.
Warriors vindt je gemakkelijk tussen de 2500 en 4000€