Voorste tandwiel kapot

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Pippo
Toeschouwer
Toeschouwer

Voorste tandwiel kapot

Bericht door Pippo »

Hoi,

ben nieuw hier op het forum : ik volg al een tijdje als bezoeker, maar heb me pas sinds verleden week een quad aangeschaft (Raptor 660, zal nog wel's foto's posten), ik kon het dus niet uitlaten om ook lid te worden 8)

Heb nu wel al een probleem : ik ben gisterenavond efkes gaan crossen op een veld en na een kwartierke had ik een probleemke : de tanden van mijn voorste tandwiel waren volledig weg !
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit gewoon slijtage is, vermits het ook zo plots was en ik er tevoren dus niets van gemerkt had ! Ik heb dus geen flauw idee hoe dit kan...

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen ?

Alvast bedankt hè !
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

Dit is inderdaad slijtage, als je ineens hard optrekt en er breekt 1 af, dan volgt de rest snel.

Nu ga je best wel de ketting, voorste én achterste tandwiel vervangen.
Dit om abnormale dingen te voorkomen.
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Ze zullen inderdaad al goed versleten geweest zijn, Maar de ketting toch op de juiste spanning ?
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

wel een beetje vreemd, meestal gaat dit niet van het een op ander moment, maar slaat de ketting eerst een paar keer over ofzo. maar je moet gewoon ff alles vervangen ketting tandwielen, doe je dit niet krijg je heel waarschijnlijk hetzelfde effect op je achtertandwiel... :wink:
Moorverken
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Moorverken »

Dit is idd gewone slijtage.
Beide tandwielen en de ketting vervangen. En dan... :quad:
http://www.demoorverkens.net

Moor, moor en nog eens moor...
Yamaha Raptor 700R SE :quad:
Plaats reactie