Helm verplicht?
Helm verplicht?
Ik vind niks terug op het forum over het gebruik van een helm.
Daar een quad ingeschreven is als motorfiets, en een helm verplicht is voor een motorfiets, neem ik aan dat dit voor een quad ook zo is?
Toch merk ik vaak quad-rijders op zonder helm...
Weet iemand de feiten?
Daar een quad ingeschreven is als motorfiets, en een helm verplicht is voor een motorfiets, neem ik aan dat dit voor een quad ook zo is?
Toch merk ik vaak quad-rijders op zonder helm...
Weet iemand de feiten?
-
- Quadverslaafde
oké, bedankt voor reactie, nu ben ik zeker
ik ben nieuw op dit forum en heb hier een topic geplaatst over de eerste aanschaf van een quad, omdat ik bij de vorige topics niet echt een antwoord vond, maar ik merk op dat dit topic niet geplaatst werd ..;
Waarschijnlijk zijn jullie die topics over de eerste aanschaf al beu
hihi
ik ben nieuw op dit forum en heb hier een topic geplaatst over de eerste aanschaf van een quad, omdat ik bij de vorige topics niet echt een antwoord vond, maar ik merk op dat dit topic niet geplaatst werd ..;
Waarschijnlijk zijn jullie die topics over de eerste aanschaf al beu
hihi
Hierbij de brochure over de driewielige motorrijtuigen.let op dit zijn niet de regels voor bromquads!
Lees de brochure door en je zal een stuk wijzer zijn.
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
Lees de brochure door en je zal een stuk wijzer zijn.
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
-
- Quadrunner
- Contacteer:
helmplicht ! wettelijk MOET je een helm op, zelfs op een 25km/u brommer
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
en op de fiets dan weer niet. Sommige fietser gaan sneller dan 25 en die fietsen dan zonder helm. Die wetgeving rond die 25km/u is een beetje overdreven.brutus32 schreef:helmplicht ! wettelijk MOET je een helm op, zelfs op een 25km/u brommer
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
cd_BE schreef:en op de fiets dan weer niet. Sommige fietser gaan sneller dan 25 en die fietsen dan zonder helm. Die wetgeving rond die 25km/u is een beetje overdreven.brutus32 schreef:helmplicht ! wettelijk MOET je een helm op, zelfs op een 25km/u brommer
lol is al van men 16 jaar geleden dat ik nog is op ne fiets gezeten heb , ben zeker dak de 25 per uur al niet meer haal
anyway bwa vind dat nog meevallen , al wat motorisch is snel of traag nen helm en basta
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
-
- Quad Expert
- Contacteer:
hoeft nog zo snel niet te zijn .
heb iemand geweten dat uitgleed in salon en *poek tegen salontafel , verhaaltje was ook gedaan
denk dat als je met iets machinaal rijdt je zelf toch enig verstand moet hebben ivm veiligheid ...
en wie niet wil leren zal voelen
heb iemand geweten dat uitgleed in salon en *poek tegen salontafel , verhaaltje was ook gedaan
denk dat als je met iets machinaal rijdt je zelf toch enig verstand moet hebben ivm veiligheid ...
en wie niet wil leren zal voelen
Kort voor ik mijn quad gekocht heb (+/-3 maand geleden) ben ik eens tegengehouden met de auto voor een routinecontrole. Het moest juist lukken dat ik diezelfde dag had zitten zoeken op het internet of een helm nu verplicht is of niet . Ik dacht van... Ik ga eens luisteren of diene flik het eigenlijk wel weet. "Ik DENK van niet" was zijn antwoord.
petieken schreef:Kort voor ik mijn quad gekocht heb (+/-3 maand geleden) ben ik eens tegengehouden met de auto voor een routinecontrole. Het moest juist lukken dat ik diezelfde dag had zitten zoeken op het internet of een helm nu verplicht is of niet . Ik dacht van... Ik ga eens luisteren of diene flik het eigenlijk wel weet. "Ik DENK van niet" was zijn antwoord.
tja .. ne flik
Das nie waar, tenminste, hier in NL niet Als je een bromfiets hebt op blauwe plaat, gelimiteerd op 25km/u hoef je geen helm opbrutus32 schreef:helmplicht ! wettelijk MOET je een helm op, zelfs op een 25km/u brommer
Verder hoef je geen helm op als je je quad als landbouwvoertuig doet, of als je een gordel op je quad hebt. Maar het is natuurlijk zeker wel aan te raden om er 1 te dragen, als je met 5km/u van je quad valt kan t al dodelijk zijn