Remblokken Grizzly 660
Remblokken Grizzly 660
Beste lezers
Ik heb een vraagje over mijn remblokken van de grizzly
hoelang gaan ongeveer bij julie een set remblokken mee ?
Voorheen had ik voor altijd orginele remblokken voor de zwarte standaard
maar omdat deze in zeer vochtig terein toch redelijk slijten ben ik over gestapt naar remblokken
van een raptor de koper kleurigen wel moet je dan de zij nokjes eraf slijpen om ze weer gelijk te krijgen
maar naar uitproberen gaan deze toch langer mee omdat ze harder zijn, en het remmen maakt geen verschil.
Wat is julie ervaring hiermee
m.v.g.
Skippy 79
Ik heb een vraagje over mijn remblokken van de grizzly
hoelang gaan ongeveer bij julie een set remblokken mee ?
Voorheen had ik voor altijd orginele remblokken voor de zwarte standaard
maar omdat deze in zeer vochtig terein toch redelijk slijten ben ik over gestapt naar remblokken
van een raptor de koper kleurigen wel moet je dan de zij nokjes eraf slijpen om ze weer gelijk te krijgen
maar naar uitproberen gaan deze toch langer mee omdat ze harder zijn, en het remmen maakt geen verschil.
Wat is julie ervaring hiermee
m.v.g.
Skippy 79
Als je bijvoorbeeld EBC blokken neemt en dan niet de FA84R zoals op de Raptor zit, maar gewoon de FA54R zoals het hoort dan hoef je niets te slijpen De FA54R en FA84R zijn exact hetzelfde, het verschil zit hem in de flapjes.
Je kunt wat experimenteren met carbon en sintered metal. Die koperkleurige zijn sintered metal.
Je kunt wat experimenteren met carbon en sintered metal. Die koperkleurige zijn sintered metal.
Nou dat schijnt dus volgens de winkel niet zo te zijnRalph schreef:Ik zit nog eens te kijken in het EBC boek. De Raptor 660 en de Grizzly 660 zouden voor dezelfde remblokken moeten hebben.
daarom heb ik dus nu ook een keer de koperkleurige blokken gebruikt omdat hij zij dat deze harder waren
en ik moet wel toegeven ik doe er ook 2 tot 3 zondagen rijden langer mee
dus is volgens mij toch wel een besparing lijkt mij
-
- Quadracer
-
- Quadracer
-
- Quadrider
Martijn,
Als je nieuwe blokken hebt gemonteerd duik je daar dan gelijk de modder mee in?
Bij mijn mountainbike met schijfremmen en ook bij mijn Grizzly merk ik dat als je de blokken eerst inremt ze veel langer meegaan.
Door het inremmen komt er als het ware een soort verhard laagje op je blokken te liggen. Remmen blijven ze prima doen alleen slijten ze een stuk minder snel
Als je nieuwe blokken hebt gemonteerd duik je daar dan gelijk de modder mee in?
Bij mijn mountainbike met schijfremmen en ook bij mijn Grizzly merk ik dat als je de blokken eerst inremt ze veel langer meegaan.
Door het inremmen komt er als het ware een soort verhard laagje op je blokken te liggen. Remmen blijven ze prima doen alleen slijten ze een stuk minder snel
-
- Quadracer