zwanger op de quad? graag jullie mening

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
quadrijdster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 aug, 2007 11:50

zwanger op de quad? graag jullie mening

Bericht door quadrijdster »

Hallo beste quadliefhebbers.

Ik ben nieuw op het forum en heb een vraagje. Wat vinden jullie van een vrouw die zwanger is en gewoon op de quad stapt?
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

vet neig :) zie gewoon da je nix voorkrijgt ofzo kdenk niet dat da echt kwaad kan als je het rustig aan doet
albrecht
Quadrider
Quadrider
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 03 jun, 2005 11:09
Locatie: De kustlijn van Ramsel

Bericht door albrecht »

Ik ben NIET voor, mijn vrouwtje is ook gestopt met motorijden toen ze zwanger was van onze dochter, persoonlijk vind ik het risico te groot
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

normaal als je rustig en verstandig rijd zal je geen problemen krijgen hoor :duimhoog:
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
quadrijdster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 aug, 2007 11:50

Bericht door quadrijdster »

Albrecht: Maar is je vrouw na de bevalling wel weer gaan motorrijden? Of is ze het wel weer van plan.

Wij rijden alleen maar op de weg. Heel af en toe pakken we een zandpad mee, maar dan gaat het niet zo hard. Op de weg hebben we de snelheid er wel goed inzitten. Ik heb voor dit seizoen al behoorlijk op mijn vriend in moeten praten om zelf te mogen gaan rijden. Hij is als de dood dat er iets met mij gebeurt. Nadat ik hem had duidelijk gemaakt, dat het omgekeerd ook geldt, ben ik dit jaar zelf gaan rijden.
Mijn quad staat helaas in de garage omdat die stuk is. En heb van de week toch maar eens geinformeerd of die al bijna gemaakt ging worden. En toen kwam de aap uit de mouw. We hebben der bekant ruzie over gekregen.
ik yamaha 660, vriend banshee
Black Banshee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 257
Lid geworden op: di 27 dec, 2005 18:19
Locatie: Nevele - Landegem
Contacteer:

quadrijden

Bericht door Black Banshee »

wat is belangrijkst ? quad of een kind , je moet het lot niet tarten , we zijn zelf al een kind verloren door omstandigheden
en moet zeggen een kind komt niet meer terug , quad wel, de keuze zou bij mij rap gemaakt zijn ( wij hadden indertijd wel geen keuze maarja )
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Re: quadrijden

Bericht door BULLET-PROOF »

Black Banshee schreef:wat is belangrijkst ? quad of een kind , je moet het lot niet tarten , we zijn zelf al een kind verloren door omstandigheden
en moet zeggen een kind komt niet meer terug , quad wel, de keuze zou bij mij rap gemaakt zijn ( wij hadden indertijd wel geen keuze maarja )
AMEN !
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

ik wil je niet teleurstellen maar ik ben van't zelfde gedacht!
er kan altijd iets gebeuren
er moet maar een auto zijn voorang niet afgeven en t'is gebeurd!
t'is jou keuze natuurlijk :wink:
maar ik vindt het kind toch ook belangrijker dan de quad
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1516
Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
Locatie: zakkemakke

Re: quadrijden

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

Black Banshee schreef:wat is belangrijkst ? quad of een kind , je moet het lot niet tarten , we zijn zelf al een kind verloren door omstandigheden
en moet zeggen een kind komt niet meer terug , quad wel, de keuze zou bij mij rap gemaakt zijn ( wij hadden indertijd wel geen keuze maarja )
:applaus:
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
quadrijdster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 aug, 2007 11:50

Bericht door quadrijdster »

Oké,

ik begrijp jullie standpunt. Maar dan denken jullie dus alleen aan de veiligheid van het kind. En waarschijnlijk ook aan de veiligheid van de draagster van het kind. Maar dan wil ik er nog iets aan toevoegen om een discussie te openen. Vinden jullie het wel terecht dat jullie als (aanstaande) vader door mogen rijden? Er kan met jullie ook vanalles gebeuren. En als ik uitga van het ergste: dan blijft jullie partner met een kind achter waarvan de vader dood is.

Laat ik even duidelijk zijn. Ik zie mij dit jaar niet meer op de quad rijden, maar volgend jaar wil ik gewoon weer opstappen en kilometers plezier hebben op mijn quad. Ik wil ook niemand tegen het hoofd stoten, maar ben gewoon benieuwd naar de menig van medeliefhebbers.

Merk zowiezo, dat er nog steeds raar tegen vrouwen op quads wordt aangekeken. Natuurlijk houd mij dat niet tegen om op te stappen :D
ik yamaha 660, vriend banshee
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Dit is dan weer een domme benadering als ik dat zeggen mag.

Vader ook niet quad rijden. Als je wilt dat je helemaal niks overkomt moet je op de bank zitten.
Weet ook niet hoe lang je al zwanger bent, maar op een quad krijg je redelijke klappen en trillingen.

Quad rijden is ook intensief en volgens mij heb je energie nodig voor lichaam en kind.

Als het kind er is kan je wel weer rijden, maar nu is dat onverstandig.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

bij ons in de groep reed er ook altijd een vrouw met de quad mee, na 3 maanden zwangerschap heeft ze besloten om er mee te kappen, wat ik geen slecht ding vind met de argumenten die anderen al aangehaald hebben kan je er niet onderuit... Zij heeft nu haar quad verkocht en moet nu bijna gaan bevallen, maar staat er op om na de bevalling een solo te kopen net zoals haar vriend gewisseld heeft van quad naar solo.

Natuurlijk heb je ook een verschil van rijden en rijden, eens het buikje begint te komen krijg je het verstand van de gas niet meer zo hard open te draaien, zie een vrouw die al 5maand ver is geen wedstrijd meer rijden...

Kdenk dat je als toekomstige moeder wel verstand genoeg hebt om te weten wat mag en kan, weet juist dat je niet het uiterste van jezelf en je toekomstige kind mag vragen... krop die goesting om het uiterste te geven op voor de moment van de bevalling :) dan is em of haar rapper uit :) en kan je rapper op de quad :)

In ieder geval,veel succes en denk toch 2x na
groetjes Robby
quadrijdster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 aug, 2007 11:50

Bericht door quadrijdster »

Zo dom vind ik die benadering persoonlijk niet.
Ik begrijp wel wat jullie bedoelen. En volgend jaar ben ik gewoon weer van de partij. Maar de vraag kwam meer van het feit, dat hier thuis het argument werd gebruikt:"Bang dat er iets met jou gebeurt". Dan kun je het ook omdraaien vind ik. En een ieder die op een quad stapt heeft hopelijk over de gevaren nagedacht en rijdt op een manier, die bij zijn/haar mogelijkheden/vaardigheden past.

Maar jullie hoeven niet bang te zijn: Dit jaar ga ik niet meer op mijn quad rijden. Voor de kleine wil ik geen risico's opzoeken en een ander feit dat om de hoek komt kijken: ik pas niet meer in mijn beschermende kleding 8)
ik yamaha 660, vriend banshee
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

iedere sport/hobby heeft zen risico's de ene meer als de andere.
Ik ben het eens met wat hierboven allemaal staat, er kan altijd iets gebeuren.
Liever de quad (voorlopig) kwijt, als (voor altijd) een leven kwijt.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

bekijk het op deze manier: iets voorhebben kan je altijd, in jouw geval moet jij het niet gaan uitlokken omdat je voor "2" leeft voor de moment en je vriend ziet dat waarschijnlijk wel zitten en je vriend is extra bezorgd om jou. Voor hem is dit wss geen gemakkelijke periode: hij moet wss nog werken, dan thuiskomen en een vrouw die zich "anders gedraagd" allerlei dingen waar hij meer moet op letten, ook altijd met het toekomstige kind in gedachten. Zoveel aandacht van alle kanten. Allemaal kleine dingen waar hij moet op beginnen letten... En dan jah als man savonds misschien nimeer mogen van zennen teen geven. En dan zou jij hem nog verbieden om met de quad te rijden? Voor hem is deze periode minstens even zwaar als voor jou dus verbied hem dit niet :) Dit is misschien zen enige uitlaatklep?
greetz
Plaats reactie