CARBU MIKUNI TM36 op HONDA TRX440!!!!
CARBU MIKUNI TM36 op HONDA TRX440!!!!
Hello Guys,
Zoals belooft geef ik jullie mijn review van de CARB TM36 MIKUNI.
Aanpassingen nodig:
1) Rubber aansluiting richting motor moet je 4mm afsnijden zodat de carbu er helemaal in kan en beter spant = spant beter dan stock.
2) Luchtbak 2cm naar voren schuiven zodat deze ook past = prima
3) Nafttank moet je ongeveer 5mm verhogen d.m.v. plastiek of rubber op de steuntjes van de nafttank onderaan te plakken vooraleer de tank terug vast te maken = prima
4) Je handgas of duimgas heeft en andere kabel nodig met een groter eindstukje want de originele is te smal = heb zelf iets DIY gedaan
Enkele foto's van de carb :
RESULTAAT:
Veel beter low end = niet normaal
Mid super rocket = veel beter
Top end = Blijft trekken
Als je hem besteld bij www.grobmotorik.de moet je gewoon zeggen wat je hebt van quad en opties.
Hij was direct goed afgesteld en stond er echt verstomt van want heb andere sproeiers geprobeert maar beste stak erin.
Mijn Afstelling:
Pilot : 15
Mainjet : 135
Naald speciaal XR440
Benzine vijs = 1,5 toeren
Salukes en hopelijk helpt het voor de volgende, dus resultaat dubbel zo goed als ervoor !!!!!!
PRIJS: 208EURO CARB+5 MAIN JETS + 15EURO VERZENDKOSTEN
Zoals belooft geef ik jullie mijn review van de CARB TM36 MIKUNI.
Aanpassingen nodig:
1) Rubber aansluiting richting motor moet je 4mm afsnijden zodat de carbu er helemaal in kan en beter spant = spant beter dan stock.
2) Luchtbak 2cm naar voren schuiven zodat deze ook past = prima
3) Nafttank moet je ongeveer 5mm verhogen d.m.v. plastiek of rubber op de steuntjes van de nafttank onderaan te plakken vooraleer de tank terug vast te maken = prima
4) Je handgas of duimgas heeft en andere kabel nodig met een groter eindstukje want de originele is te smal = heb zelf iets DIY gedaan
Enkele foto's van de carb :
RESULTAAT:
Veel beter low end = niet normaal
Mid super rocket = veel beter
Top end = Blijft trekken
Als je hem besteld bij www.grobmotorik.de moet je gewoon zeggen wat je hebt van quad en opties.
Hij was direct goed afgesteld en stond er echt verstomt van want heb andere sproeiers geprobeert maar beste stak erin.
Mijn Afstelling:
Pilot : 15
Mainjet : 135
Naald speciaal XR440
Benzine vijs = 1,5 toeren
Salukes en hopelijk helpt het voor de volgende, dus resultaat dubbel zo goed als ervoor !!!!!!
PRIJS: 208EURO CARB+5 MAIN JETS + 15EURO VERZENDKOSTEN
Laatst gewijzigd door Hellracer op wo 31 mar, 2004 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
T'is echt maar 5mm en nu zit het eigenlijk strakker en kan zelfs niet meer trillen ,beter dus.
Ik ben er echt van verrast, geen 1 klein daalpunt in de hele curve zo te voelen
En is nog maar brut gejet, dus als ik nog met naald ga testen enzo misschien nog beter komen.
Ik ben er echt van verrast, geen 1 klein daalpunt in de hele curve zo te voelen
En is nog maar brut gejet, dus als ik nog met naald ga testen enzo misschien nog beter komen.
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
Teun,
Hij gaat echt goed onderin nu amaai maar heb problemen met vlug gas geven omdat ik dan het voorste niet naar beneden krijg, hij is te brutaal geworden in 1ste? goed maar aanpassing amaai tov vroeger.
De top moet nog wat aangepast worden want sproeier is nog te groot
salukes en misschien tot in HONDAPARK daar heb je ook een open plek en kunt DRAGRACE doen waar de crossers hun start testen en trainen
Hij gaat echt goed onderin nu amaai maar heb problemen met vlug gas geven omdat ik dan het voorste niet naar beneden krijg, hij is te brutaal geworden in 1ste? goed maar aanpassing amaai tov vroeger.
De top moet nog wat aangepast worden want sproeier is nog te groot
salukes en misschien tot in HONDAPARK daar heb je ook een open plek en kunt DRAGRACE doen waar de crossers hun start testen en trainen
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Misschien eens testen met tandje groter van voor. Als je wielen van de grond komen in de cross heb je ook niet controle meer, dus ook niet echt handig. Anders langere achterbrug, of zat die er al onder ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Oei oei bij Hans en mij begint het nu ook te jeuken, nietwaar Hans?Hellracer schreef:Teun,
Hij gaat echt goed onderin nu amaai maar heb problemen met vlug gas geven omdat ik dan het voorste niet naar beneden krijg, hij is te brutaal geworden
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Tja rijd met 14/38 en 22inch zware banden dus veel kan ik niet veranderen
Meer top is niet nodig haal voor de carb te zetten nog 110KM/H met 14/38 en heb liever veel koppel ipv snelheid.
Maar toch misschien een 15tand zetten omdat in hondapark 2de te kort is en 3de te veel soms maar nu zal hij meer kracht hebben en 3de zal zeker geen probleem maar zijn.
Volgende aankoop is de DOMA Uilaat !!
Meer top is niet nodig haal voor de carb te zetten nog 110KM/H met 14/38 en heb liever veel koppel ipv snelheid.
Maar toch misschien een 15tand zetten omdat in hondapark 2de te kort is en 3de te veel soms maar nu zal hij meer kracht hebben en 3de zal zeker geen probleem maar zijn.
Volgende aankoop is de DOMA Uilaat !!
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Waarom rij je op parcours met 22" banden, zijn toch veel te hoog daarvoor. Max. 20" op parcours, 18" zelfs zou ik durven.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Had minder problemen dan El timbo met zijn 20" in hondapark zondag dus aan mijn 22" is er geen probleem en de Z400 dat ook rond reed had identiek dezelfde banden als ik
Heb deze middag nog eens getest en mainjet(135) staat nog te rijk, ik heb nog 5 mainjets bijgekregen voor 8 euro
Zal morgen 132,5 proberen of 130 lager heb ik niet
Denk dat verschil tussen keihin en Mikuni 30 is ongeveer??
Pilot is 15 en standaard 12,5.
Als ik nu nog 20" erop zet moet hij vliegen door het minder gewicht van de banden en mijn 22" zijn echt zwaar dat belooft
Heb deze middag nog eens getest en mainjet(135) staat nog te rijk, ik heb nog 5 mainjets bijgekregen voor 8 euro
Zal morgen 132,5 proberen of 130 lager heb ik niet
Denk dat verschil tussen keihin en Mikuni 30 is ongeveer??
Pilot is 15 en standaard 12,5.
Als ik nu nog 20" erop zet moet hij vliegen door het minder gewicht van de banden en mijn 22" zijn echt zwaar dat belooft
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!