voor alle 4-takt rijders

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3419
Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
Locatie: tienen, belgie

Bericht door zilladude »

mja ieder zen ding he , het kan zijn dat ik binnen een paar maand ook van gedacht verander maar ik denk het niet :D
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Bericht door BULLET-PROOF »

Mij maakt het niet uit !

ik rij graag met 2 takt en 4takt . Ik vind niet dat we mekaars mening moeten afbreken met "4 stroke pussy' s" enz (dit is niet omdat ik een 4 takt rij hoor) maar de ene rijd nu liever met 2 takt en de andere met 4 takt, en kvind dat we dat moeten respecteren.

Als er een 2de bij komt in loop van tijd word het ook een banshee , vind dit een prachtige quad !
Tramonto
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1450
Lid geworden op: zo 04 jun, 2006 14:05
Locatie: vlaams-brabant

Bericht door Tramonto »

Hehe goede foto, geef mij beiden maar.

Stel je voor enkel 2 takt of 4 takt :?

Maar op dit moment lijkt me een Raptor het vetst, later misschien eens een vette shee :wink:
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

En 4-strokes is niet altijd voor pussy's( ge moogt de mijne es proberen :mrgreen: )
Maar ieder het zijne en het is gewoon een gegeven: uit 2 takt haalt ge ig zoveel meer power als uit hetzelfde in 4 takt(voorlopig toch). is hetzelfde als wankelmotor en conventioneel. Als het maar blaast! :rock:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

ja flipmode die van jou wil ik wel is proefrijden! :mrgreen:
laat den 2de sept maar is zien wat die beest kan! :wink:
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

ProBlaster schreef:
coolboyke schreef:
ProBlaster schreef:vind 4 takt geluid ook wel vet maar toch liever en 2takt
en 2takt is ook veel beter prestasties hehe :p
denk je ? kijk maar eens naar de crossmotoren : die 250cc viertakts , daar kan bijna geen 2-takt tegen op ... :p

wa ? tuurlijk 250cc viertakt heeft de zelfste prestasties van ne 125 cc 2 takt dus :?
een 250 viertakt heeft tegen de 50 pk's een 450 viertakt in de 60 en een 125cc 2-takt eind de 30 dus ...
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
ProBlaster
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1209
Lid geworden op: ma 23 jul, 2007 22:44
Locatie: in de garage
Contacteer:

Bericht door ProBlaster »

coolboyke schreef:
ProBlaster schreef:
coolboyke schreef: denk je ? kijk maar eens naar de crossmotoren : die 250cc viertakts , daar kan bijna geen 2-takt tegen op ... :p

wa ? tuurlijk 250cc viertakt heeft de zelfste prestasties van ne 125 cc 2 takt dus :?
een 250 viertakt heeft tegen de 50 pk's een 450 viertakt in de 60 en een 125cc 2-takt eind de 30 dus ...

lol daar is dus niks van waar daarom is de 250 viertakt en 125 tweetakt 1 reeks

kameraad van mij rijd met yamaha yz 125cc cross zijn broer rijd met ktm 250 4takt ale2 fabrieksmoto
en toch heeft de 125cc meer pit meer doortrek vermoge en meer snelhied dus (2 takt is veel beter voor power)
2-takt zal altijd het beste blijven :)
Tom#11
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1730
Lid geworden op: za 11 nov, 2006 20:01
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Tom#11 »

maar in een mulle ondergrond zal de 4 takt sneller zijn. achja, de een wil 2 takt en de ander 4 takt. ik deel verder de mening van kevin. het is overigens wel leuk om discussies met vrienden te houden erover :mrgreen:
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 782
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 19:16
Locatie: veendam
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

een 250 4 takt is sneller als een 125 2takt hoe je het ook wend of keert
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
ProBlaster
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1209
Lid geworden op: ma 23 jul, 2007 22:44
Locatie: in de garage
Contacteer:

Bericht door ProBlaster »

zal er en filmpje van moeten posten zeker ander blijven we zeveren :p
2-takt zal altijd het beste blijven :)
home_tuning
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 160
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 10:47
Locatie: oost-vl

Bericht door home_tuning »

man toch 2t is feller, en probeer eens die 250 4t op te drijven met die pannekoekjes van zuigertjes, pff al die onderhoudskosten dan ook nog!
De snelle 4t moteren die nu uitkomen zijn gewoon zeer gevoelig van fabriek af, een 2t niet, die kan je nog mee hopen opdrijven.

2t is fel, en in vergelijking met de felle moderne 4t moteren nog eens goedkoper in onderhoud ook nog, en geloof me zit in de revisie dus weet het echt wel uit eigen ondervindingen.

Dit terzijde want wil er echt niet op verder gaan, is een grappige foto waarmee het topic geopend is wel :tongduim:

grts
Yamaha Banshee
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

home_tuning schreef:man toch 2t is feller, en probeer eens die 250 4t op te drijven met die pannekoekjes van zuigertjes, pff al die onderhoudskosten dan ook nog!
De snelle 4t moteren die nu uitkomen zijn gewoon zeer gevoelig van fabriek af, een 2t niet, die kan je nog mee hopen opdrijven.

2t is fel, en in vergelijking met de felle moderne 4t moteren nog eens goedkoper in onderhoud ook nog, en geloof me zit in de revisie dus weet het echt wel uit eigen ondervindingen.

Dit terzijde want wil er echt niet op verder gaan, is een grappige foto waarmee het topic geopend is wel :tongduim:

grts
Zeer juist is wat ik probeerde te zeggen! :mrgreen:
MAAR: uwe 2 takt zuipt ook navenant(voorlopig toch nog). Als ge het standaart houd met evenveel cc's en cilinders is een 2 takt niet te kloppen.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

OpticalNicolas schreef:
vergelijk nou is een raptor 700 met een banshee, beiden standaard.
wel de banshee rijd de raptor zoek.
http://atv.off-road.com/atv/article/art ... ?id=192363

Lees eerst deze review eens. Is van een standaard 432cc 4-takt en wordt ook een vergelijking gedaan met een Banshee:

"after getting off the Cannondale Glamis, the Banshee seemed like a tamed bunny!"
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Tis allemaal redelijk simpel kijk 1 keer de mx1 op tv en je weet waar de 2takt staat, voor wedstrijdgebruik wel te verstaan, voor recreatie kan een 2 takt soms veel mooier zijn.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3419
Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
Locatie: tienen, belgie

Bericht door zilladude »

mja de vind 4t beter en de ander 2t zo is het en zo zal het altijd zijn !
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie