Ik heb gemengde gevoelens bij een permanent aangedreven 4x4,jenzie schreef:merci voor de reacties!
Vond het juist tof aan deze wagen dat em permanente
4 wiel aandrijving heeft vooral om de veiligheid maar ook
om de prestaties natuurlijk en het verbruik neem ik
er graag bij, de vorige auto was ne V6 dus dat verbruik lag nog net iets hoger
btw achteraf laat ik er nog een chip van 300 pk insteken bij heinz
maar eerst goed inrijden natuurlijk!
1. hij breekt niet zo snel uit dan een achterwiel aangedreven
2. als hij uitbreekt is de snelheid dan toch te hoog dat je er weinig of niets meer kan aan doen...
3. 4 wiel aandrijving is met andere woorden niet veiliger...enkel veiliger als je op dezelfde snelheid dan een achter of voorwielaangedreven wagen hetzelfde traject volgt
4. vermits audi voorwielaandrijving standaard hebben zal hij waarschijnlijk 70-80% vooraan trekken en 20-30% achteraan, als het zo is heeft hij gelukkig nog de rijeigenschappen van een voorwielaangedreven wagen , indien hij 50%-50% aangedreven is heb je nog vis noch vlees (deze fout heeft Subaru gemaakt sinds 2005...) en heeft hij rijeigenschappen die niet te voorspellen zijn , of ze moeten dit probleem met allerhande electronica oplossen
5. Porche heeft os had? een juiste 4x4 80% op de achterwielen en 20% op de voorwielen, deze 20% maakte een wereld van verschil;
BTW nen HELE knappe Audi, wel is het de laatsten tijd opvallend (Audi, Ford enz) dat ze GROTE roosters plaatsen, vroeger was het de mode om geen rooster (grill) te hebben