skidplates

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ik heb op m'n Blaster ook skidplates gehad (alleen midden en voor) en het zal ook wel niet te lang duren voordat ze ook op m'n huidige quad zitten.
Een nadeel is inderdaad de modder en ik vond het ook altijd lastig om die zooi die van je ketting af kwam te verwijderen. Was dus gewoon een kwestie van eens in de zoveel tijd eraf halen. Over het gewicht zou ik me niet druk maken. Wat is nu een paar kilo op een Blaster van 160 kilo? :wink:

Ik ben ook benieuwd wie er wint. Heeft de Z400 aftermarket onderdelen erop zitten?
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ja, binnekort uitlaat... en nu al: skidplates, goldspeeds en alu velgen, ik mag er af en toe eens op rijden, 1 woord: wow :shock:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Als hij z'n uitlaat nog niet heeft en hij raced dan tegen Teunie, weet ik zeker dat Teunie wint (tenzij Teunie misschakeld).
Anders zal het er om houden. Het vermogen scheelt volgens mij maar weinig. Ook met uitlaat.
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ronnieb »

He Hans ik had je toch wat fotos opgestuurd, daar zie je ook de zelfgemaakte skidplate op.
En als je ziet hoeveel deuken er al inzitten dan is een skidplate geen overbodige luxe.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

is het moeilijk om bodemplaat en skidplate te plaatsen?
DQT Racing Team

Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Nee, absoluut niet. Het is volgens mij een van de makkelijkste modificaties die er is.
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Gisteren skidplate gemonteerd (full frame ),zo gepiept,meer werk om de plastic plaat te demonteren dan nieuwe te plaatsen.
Heb `n moose skidplate,is mooi afgewerkt,aan twee kanten geanodiseert (is verharde laag ),glad,blijft dus moeilijker troep achterhangen in tegenstelling tot tranenplaat,dik 5 mm .190 alu,en past op de mm.
Heb `n warn winch,daar viel de voorkant van de plaat klem onder ,perfect dus qua maatvoering :!:

Toch nog `n klein (min)puntje ,nadat ik de plaat gemonteerd had zag ik dat er geen gat voorzien was voor de aftap van de vario.(wel voor de olie plug en filter).
Nooit nodig gehad maar toch,hup eronderuit en met `n gatenzaag even `n gat (30-mm ) bijgeboord,nu hoeft de plate er niet onderuit als ik toch nog eens de vario af moet tappen.

Laat nu de keien maar komen. :wink: s

Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Jan,
blijft er dan niet heel veel vuil bovenop de plaat liggen, of is dat er wel makkelijk af te spuiten?
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Perfect, Jan. :) Je hebt gelijk wat dat gat betreft. Je kan het beter in een keer goed doen. :wink: Als je foto's hebt kun je me ze mailen. Dan zal ik ze voor je op een server zetten en je de URL toesturen zodat je ze kan plaatsen.

Ik had eerst wel problemen met vuil dat zich aan m'n skidplate hechtte, totdat ik hem op den duur in de Turtlewax met teflon zette (blauwe flacon geloof ik). Daarna spoot ik na elke rit het vuil er zo af. Tegenwoordig zet ik eens in de zoveel tijd m'n frame, nerfbars, bumper, etc. in diezelfde was en het vuil hecht absoluut niet. Echte aanrader (ook voor het kunststof).
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

geeft het je geen veiliger gevoel, denk wel dat het alleen nuit heeft als je echt offroad en naar crossen gaat
DQT Racing Team

JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Heb nog geen digi ,lastig dus met ontw.,inscannen etc.
De montage van de high perf. kit en havy duty clutch ben ik wel van plan om fotos te maken,als ik tenminste niet onder de smeer en (angst)zweet zit :)

Is genoteerd Daan,Turtle wax met teflon :wink:

Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Jan, al alles goed is vertrekt vrijdag 11/7 het pakket uit de VS, dus tegen dinsdag hier, en tegen eind volgende week bij jou ! Alles is op stock uitgezonderd de uitlaat. Hoop dat die er dan wel is !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie