manmanman... word zot als ik da hier lees... kga niet verder op ingaan op wat of wie zen reacties...
je mag gas geven als je schakelt, met koppeling in kan dit nooit kwaad. 2takten hebben soms de neiging te "stallen" eens de koppeling wat plakt of ingelopen is. 4takten hebben hier soms ook wel is last van.
Voor te beginnen zou ik de olie dus degelijk terug aflaten en opvangen in een proper bakje zodat je kan zien of het metaalvijlsel of alu vijlsel is.
alu vijlsel komt meestal van de koppeling tenzij er een tandwiel ergens tegen de carter wrijft, metaalvijlsel daarintegen komt bij de meeste gevallen voor van tandwielen (kan je chekken met magneetje in je olie te houden)
Als het geratel echt uit het blok komt zou ik toch niet blijven rijden, bij een geplooide vork maak je kans dat je een tand gaat breken indien dit nog niet gebeurd is en gans de boel gaat blokeren en alles gaat beginnen malen in je blok.
Laat dus 1st je olie af en kijk dan verder, in plaats van iedereen te laten gokken. eventueel maak je je carterdeksel eens los voor te controleren of alles op zen plaats zit ofdat je vanaf daar het probleem njiet kan zien. Niets te zien? dan moet je blok open.
greetz
ps: wat ik vergeten zeggen ben, je voortandwiel is soms toch niet aan gort? of je kettingspeling te groot of te klein? zet je quad is met achterwielen van de grond en doe hem dan draaien en zie of hij het dan nog doet. Indien je echt zeker bent dat het uit je motor komt olie aflaten en zoals bovenvermeld kijken.