Andries en Fré in ZW-Frankrijk
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Andries en Fré in ZW-Frankrijk
Na heel wat voorbereidingen, hier dan onze vertelling over onze belevenissen...
Dagboek
30/8/2007, donderdag
- 09h30 - vertrokken richting Grassac (grens tussen streken Charentes-Dordogne)
- 18h00 - aangekomen op bestemming
- 22h00 - nachtelijke verkenningsrit in de streek, schijnwerpers en uitrusting ok
- 24h30 - begin van goede nachtrust
31/8/2007, vrijdag
- 10h00 - start van laatste voorbereidingen, inpakken en verder testen van quad met bagage
- 15h00 - verkenningsrit
- 18h00 - laden GPS (staf)kaarten, verder plannen parcours
- 20h30 - dag eindigen met BBQ en kick-off party
Nu over de tocht zelf:
Dit was hoe we het voorbereid hebben, door willekeurig op de kaart 6 hoekpunten aan te duiden. Elk hoekpunt betekende een overnachting, de werkelijke afgelegde afstand tussen deze hoekpunten (groot stuk off-road, af en toe wat weg) bedroeg uiteindelijk al snel 150km.
1/9/2007, zaterdag - the beginning -
- 9h00: vertrokken richting tweede hoekpunt (eerste overnachting), niet veel raars, freestyle door de bossen, paadjes,...:
geen foto's zonder geëngageerde fotografen
veel spectaculaire zaken zien passeren, deze keer zelfs de Babylon 5!
shall we take plan A, or even plan B?
quads, landschap, as usual...
- 18h30: aankomst in Séguine, bij een wijnboer die ons met plezier een plekje op zijn grondgebied wilde lenen.
- 22h00: even nog iets gaan eten en drinken 10km verderop bij een meer met strand, super gezellig...
nog wat nagenieten voor het slapengaan...
2/9/2007, zondag - the disappointment -
- 8h30: vrij vroeg uit de veren, onze lieve gastvrouw/boerin had een stevige maaltijd bereid...
- 10h30: uiteindelijk toch vertrokken, eerst vrij eentonig landschap, iets minder offroad (wijngaarden, landbouwstreek), rond de middag begon het leuk te worden
- 12h00: Andries voelt/hoort een gedaver in de linker voetsteun, even kleine controle, niets speciaals opgemerkt, toch enige ongerustheid...
- 12h30: geluid is wel degelijk aanwezig en verergert bij warme motor. Bij het afschakelen van de motor hoorden we nog iets uitdraaien (we dachten bvb aan lager dat uitliep...). Het zekere voor het onzekere genomen, en onmiddellijk het sleeptouw bovengehaald.
- 15h30: Na lang zoeken naar een plaatselijke hulpvaardige persoon met liefst ook een klein beetje tools (wij hadden geen potsleuteltjes bij) kwamen we terecht bij iemand die ook crosste (quad én moto), met veel goeie wil, maar vrij weinig tools. Eigenlijk niet veel meer dan hetgeen wij in onze zakken hadden zitten. Het vermoeden ging uit naar iets dat loos was aan de rechterkant van de motor, het naspinnend geluid kwam eigenlijk toch meer van die kant... Olie en water afgelaten en opgevangen, rechter carterdeksel verwijderd, en wat bleek al snel: de moer van het tandwiel van de counterbalancer was losgekomen. Tussen deze moer en het tandwiel bevindt zich een grote rondel, en het slingeren en doordraaien van deze laatste bleek de geluiden te veroorzaken. De reden van de losse moer is nog steeds niet bekend, maar een sterk vermoeden gaat uit naar het voorval met de losgelopen ketting van de week ervoor in Zandvoorde, waardoor de motor opeens geblokkeerd werd, en de moer dus waarschijnlijk de kans heeft gekregen zichzelf door de traagheid los te draaien. Indien we dit niet tijdig opgemerkt hadden, was die moer volledig losgekomen, het tandwiel bijgevolg ook, met gevolg een verwoest motorblok. oef...
- 18h00: alles terug gemonteerd, olie en water gefilterd en terug in blok gegoten, quad gestart, 15 min laten draaien, en blijkbaar alles opgelost! Daarna alles snel terug klaar gemaakt, want we hadden nog een 60-tal km in vogelvlucht af te leggen! Het was duidelijk dat we onmogelijk onze 2e slaapplaats zouden kunnen bereiken, en terplaatste blijven leek ons ook maar saai, dus zijn we op goed geluk toch maar in een reuzevaart vertrokken richting de streek van Roquefort.
door tijdgebrek waren enkel sanitaire stops nog toegelaten, Andries kreeg hier 3 minuten de tijd om zijn broodje te gaan bakken
- 22h30: scheel van de honger aangekomen in Casteljaloux, meer naar het oosten (we hadden route gewijzigd, om de afstand naar de derde slaapplaats in te korten, zodat we die de volgende dag wél zouden kunnen halen). Ginder met veel geluk nog een pizza gegeten, hongerprobleem opgelost, slaapprobleem helemaal niet. Na wat rondvertellen kwam serveuse met de oplossing: ze werkte overdag in een hotel in Pompogne (op 12km afstand). Normaalgezien is alles rond die tijd gesloten, zeker campings en hotels, maar de hotelbaas was zo vriendelijk op te blijven voor ons, en had op de koop toe een grote schuur waar we onze quads in kwijt konden (vonden we eigenlijk een vereiste).
- 23h30: ontvangen door maitre d'hotel, ons geïnstalleerd en aan een welverdiende nachtrust begonnen...
3/9/2007, maandag - pine freestyle -
- 8h30: goed uitgeslapen, boeltje gepakt, nog snel een ontbijt genomen en op weg richting Moissac (overnachting/camping werd steeds in de namiddag geregeld), door de Landes streek. Deze streek wordt gekenmerkt door haar uitgestrekte dennebossen met zanderige brandwegen, en zorgde ook tot omstreeks 14h00 voor onbederfbare pret.
als je met je handen geen weg weet...
- In de namiddag veranderde het landschap van dennebossen naar landbouwgebied, minder spectaculair als in de voormiddag, toch nog prettig rondrijden.
Dredging Fré haat modder
- 18h00: aangekomen op bestemming in Moissac, nog iets gegeten in de stad, en dan richting camping gereden om de tent nog maar eens op te zetten.
nog wat fun met glowsticks en fototoestel...
4/9/2007, dinsdag - stilte voor de storm -
- 's morgens niet te vroeg opgestaan, wat uitgerust, want vannacht zouden we de lang verwachte nachtrit doen (Moissac tot Cahors, via de GR routes)
- bezigheden van vandaag: de was doen, kokerellen, terrasje doen, onnozel doen ..
waterkraan met vervelend timertje even snel fixen
ingrediënten: boter, ei, biefstuk, mosterd, kaas, stokbrood. Bereiding: samengooien, bakken en opeten
4-5/9/2007, nacht van dinsdag op woendag - judgement night -
- 20h00: de laatste waypoints ingegeven in de GPS en waarborg camping terug in ontvangst genomen, en vertrokken richting Cahors...
- 22h30: waren al op 1/3 van de nachtrit en besloten om een pauze in te lassen in een gezellig dorpje die op een berg lag. We lagen immers enorm voor op schema, en meenden dat het vervolg van de rit gelijkaardig zou verlopen ...
- 23h45: terug de nachtrit ingezet maar die verliep na een half uur rijden eigenlijk niet echt naar wens
- 00h15: the drama begins... : omstreeks deze tijd begonnen we aan een steile beklimming, niet veel aan de hand, zo hadden we er nog gehad. Na een 50 tal meter klimmen begon de hellingshoek nog meer toe te nemen, wij schatten een 45-tal graden, weinig grip, putten en bulten, slecht zicht (het was nacht remember, ondanks onze zeer goed fars...).
Hoe ik (Fré) het me herinner: Andries volgde zoals gewoonlijk, met een bufferafstand van een 20-tal meter. De eerste beklimming ging vrij goed, maar toen het stijler werd (je hebt in het donker nauwelijks een idee van de ware aard van het probleem) begon mijn neus omhoog te gaan, ik moest al over mijn stuur gaan hangen... Toen ik aan het zweten was zag ik ineens de lichtbundel van Andries zijn quad, die normaalgezien mijn omtrek wat verlicht, richting de boomtoppen gaan (heel leuk om te zien hoor). In een flits keek ik even om en zag/hoorde dat het niet zo goed meer ging met onze buddy... Even roepen gaf weinig resultaat, waarschijnlijk ook omdat ikzelf nog volop aan het worstelen was. Uiteindelijk ben ik met veel geluk boven geraakt, en ben ik al snel de helling te voet afgeschoven om de schade te gaan opnemen...
Hoe Andries het zich herinnert: Ik volgde Fré op een royale afstand tijdens het begin van de beklimming, tot ik op een gegeven ogenblik zijn neus omhoog zag gaan. Toen dacht ik, we geven even een tandje bij om met meer snelheid de helling makkelijker op te geraken, hoewel ik weinig idee had van de ware aard van de beklimming. Toen ik hem naderde aan de rechter achterzijde, op een 4-tal meter afstand, ging het volledig fout... Neus omhoog, zonder het gebruikelijke terugkeren, ik eraf gevallen, quad bleef nog even vertikaal staan, ik probeerde de quad op de griploze helling nog tegen te houden, maar tevergeefs... De quad viel achterover en tuimelde met een helse vaart naar beneden, die na een 4-tal koprollen tegen een omheining 6m lager tot stilstand kwam. Dit bleek mijn redding geweest te zijn, anders had de quad die hele helling terug naar beneden gerold.
Op het eerste zicht leek de schade vrij goed mee te vallen, het stuur was naar onder gescharnierd, even losvijzen en terug rechtzetten en het was geklaard. Bagagerek was ook wat geplooid, geen drama... De motor draaide nog goed, de quad stuurde goed, so far so good.
Om een lang verhaal kort te houden: het heeft ons bijna 3h gekost om de quad van Andries manueel boven te krijgen, met gebruik van spanlinten, bomen om die aan vast te hangen, doorknippen van de rest van de omheining, ... en veel bloed en tranen en nachtelijke discussies over hoe we de quad boven moesten krijgen... Want het risico was: doorknippen van de omheining betekende ook dat er geen vangnet meer was voor de quad, en de rest van de helling loerde verleidelijk naar ons.
Hiervan hebben we weinig foto's, maar vandaag zijn we speciaal teruggereden (met de wagen uiteraard ) om de plaats des onheils te gaan bezoeken, en het was de moeite waard... De beklimming komt op de foto's niet volledig tot zijn recht, maar toch een poging:
Vanop de helft van de eerste beklimming naar boven gekeken, in de verte zie je de stijle tip
de schade aan de omheining (bleek nog altijd niet gerepareerd)
We zijn helemaal niet vies van hellingen, maar dit was overduidelijk te veel van het goeie. En het beeld overdag was vrij schrikwekkend, zeker als je bekijkt wat er zou gebeurd kunnen zijn indien Fré het niet gehaald had, die had namelijk geen vangnet onder zich.
- 03h00: terug vertrokken, nog wat kleine hindernissen, en om 6h00 aangekomen bij ons gastgezin in Cahors.
5/9/2007, woensdag - major repair -
- rond de middag opgestaan, en onmiddellijk de quad verder geïnspecteerd... Schadebalans: chassis op 2 plaatsen volledig gebroken en geplooid, op 1 plaats (dicht bij de olietank) gescheurd, stuurkolom krom, balljoint rechter bovenste a-arm krom, voorvelg paraplu...
We moesten hier de keuze maken: verder gaan en repareren wat er te repareren viel, of opgeven. Gezien er bij onze gastheer een TIG en MIG laspost beschikbaar was, was de keuze eigenlijk vrij evident.
- in de late avond waren we klaar, en zijn we uiteraard nog een keer op dezelfde plek blijven overnachten, om dan de volgende morgen weer vol goeie moed te vertrekken richting Figeac.
6/9/2007, donderdag - a spotless day -
- 14h00: na nog een gezellige babbel met onze gastheer en vrouw en wat eten zijn we later dan gepland vertrokken voor wat weer eens een prachtige offroad dag zou worden, met hier en daar wat siteseeing bij
begint raar te doen, waarschijnlijk weer beestje in zijn hoofd
geen technische problemen zoals Andries, enkel emotionele
- rond 21h00 aangekomen op de camping in Beduer, op 12km voor Figeac (we zijn er niet geraakt )
eigenlijk toch weer niet zo spotless, deze keer was het Andries zijn stoeltje (van de val?)
een zot is met weinig content...
We hadden onze eigen 220V stroomvoorziening mee, onder andere voor de batterijladers, luidsprekers, ... Bijgevolg mochten we mijn quad elke ochtend in gang trekken, platte batterij...
nog steeds emotioneel labiel
7/9/2007, vrijdag - a really spotless day -
- 11h30: vertrokken richting Figeac, om daar rond de middag nog iets te eten
- de rest van de namiddag op weg richting Rocamadour, nogmaals een schitterende rit, en een toch wel mooie bestemming.
Rocamadour by night
(overnachting zoals gebruikelijk: op een camping)
8/9/2007, zaterdag - will it ever stop, and will we get home? -
- net voor de middag vertrokken, vergeten te eten, as usual...
We vonden ook een wensputje, en hebben er wat muntjes ingesmeten om ons te vrijwaren van technische problemen
maar helaas, het begon alweer, nu Fré die eens brokken maakt...
Andries says: "ik dacht al dat mijn rugzak zo ver naar achter hing"
grabbar heeft het begeven, waarschijnlijk restant van de val, want er ontbrak een bout...
dit was het laatste dat we moesten doen: de voorbanden van kant wisselen, want ze werden vrij dun, en nog 100km in vogelvlucht te gaan...
- 22h15: terug aangekomen op de vertrekbestemming
Dit was dan ons relaas van een prachtige belevenis. Nu is het al laat, maar in de volgende dagen geven we nog verdere commentaar...
Oh ja, dit was dan uiteindelijk de gevolgde route:
Totale afstand: +-1000km
Dagboek
30/8/2007, donderdag
- 09h30 - vertrokken richting Grassac (grens tussen streken Charentes-Dordogne)
- 18h00 - aangekomen op bestemming
- 22h00 - nachtelijke verkenningsrit in de streek, schijnwerpers en uitrusting ok
- 24h30 - begin van goede nachtrust
31/8/2007, vrijdag
- 10h00 - start van laatste voorbereidingen, inpakken en verder testen van quad met bagage
- 15h00 - verkenningsrit
- 18h00 - laden GPS (staf)kaarten, verder plannen parcours
- 20h30 - dag eindigen met BBQ en kick-off party
Nu over de tocht zelf:
Dit was hoe we het voorbereid hebben, door willekeurig op de kaart 6 hoekpunten aan te duiden. Elk hoekpunt betekende een overnachting, de werkelijke afgelegde afstand tussen deze hoekpunten (groot stuk off-road, af en toe wat weg) bedroeg uiteindelijk al snel 150km.
1/9/2007, zaterdag - the beginning -
- 9h00: vertrokken richting tweede hoekpunt (eerste overnachting), niet veel raars, freestyle door de bossen, paadjes,...:
geen foto's zonder geëngageerde fotografen
veel spectaculaire zaken zien passeren, deze keer zelfs de Babylon 5!
shall we take plan A, or even plan B?
quads, landschap, as usual...
- 18h30: aankomst in Séguine, bij een wijnboer die ons met plezier een plekje op zijn grondgebied wilde lenen.
- 22h00: even nog iets gaan eten en drinken 10km verderop bij een meer met strand, super gezellig...
nog wat nagenieten voor het slapengaan...
2/9/2007, zondag - the disappointment -
- 8h30: vrij vroeg uit de veren, onze lieve gastvrouw/boerin had een stevige maaltijd bereid...
- 10h30: uiteindelijk toch vertrokken, eerst vrij eentonig landschap, iets minder offroad (wijngaarden, landbouwstreek), rond de middag begon het leuk te worden
- 12h00: Andries voelt/hoort een gedaver in de linker voetsteun, even kleine controle, niets speciaals opgemerkt, toch enige ongerustheid...
- 12h30: geluid is wel degelijk aanwezig en verergert bij warme motor. Bij het afschakelen van de motor hoorden we nog iets uitdraaien (we dachten bvb aan lager dat uitliep...). Het zekere voor het onzekere genomen, en onmiddellijk het sleeptouw bovengehaald.
- 15h30: Na lang zoeken naar een plaatselijke hulpvaardige persoon met liefst ook een klein beetje tools (wij hadden geen potsleuteltjes bij) kwamen we terecht bij iemand die ook crosste (quad én moto), met veel goeie wil, maar vrij weinig tools. Eigenlijk niet veel meer dan hetgeen wij in onze zakken hadden zitten. Het vermoeden ging uit naar iets dat loos was aan de rechterkant van de motor, het naspinnend geluid kwam eigenlijk toch meer van die kant... Olie en water afgelaten en opgevangen, rechter carterdeksel verwijderd, en wat bleek al snel: de moer van het tandwiel van de counterbalancer was losgekomen. Tussen deze moer en het tandwiel bevindt zich een grote rondel, en het slingeren en doordraaien van deze laatste bleek de geluiden te veroorzaken. De reden van de losse moer is nog steeds niet bekend, maar een sterk vermoeden gaat uit naar het voorval met de losgelopen ketting van de week ervoor in Zandvoorde, waardoor de motor opeens geblokkeerd werd, en de moer dus waarschijnlijk de kans heeft gekregen zichzelf door de traagheid los te draaien. Indien we dit niet tijdig opgemerkt hadden, was die moer volledig losgekomen, het tandwiel bijgevolg ook, met gevolg een verwoest motorblok. oef...
- 18h00: alles terug gemonteerd, olie en water gefilterd en terug in blok gegoten, quad gestart, 15 min laten draaien, en blijkbaar alles opgelost! Daarna alles snel terug klaar gemaakt, want we hadden nog een 60-tal km in vogelvlucht af te leggen! Het was duidelijk dat we onmogelijk onze 2e slaapplaats zouden kunnen bereiken, en terplaatste blijven leek ons ook maar saai, dus zijn we op goed geluk toch maar in een reuzevaart vertrokken richting de streek van Roquefort.
door tijdgebrek waren enkel sanitaire stops nog toegelaten, Andries kreeg hier 3 minuten de tijd om zijn broodje te gaan bakken
- 22h30: scheel van de honger aangekomen in Casteljaloux, meer naar het oosten (we hadden route gewijzigd, om de afstand naar de derde slaapplaats in te korten, zodat we die de volgende dag wél zouden kunnen halen). Ginder met veel geluk nog een pizza gegeten, hongerprobleem opgelost, slaapprobleem helemaal niet. Na wat rondvertellen kwam serveuse met de oplossing: ze werkte overdag in een hotel in Pompogne (op 12km afstand). Normaalgezien is alles rond die tijd gesloten, zeker campings en hotels, maar de hotelbaas was zo vriendelijk op te blijven voor ons, en had op de koop toe een grote schuur waar we onze quads in kwijt konden (vonden we eigenlijk een vereiste).
- 23h30: ontvangen door maitre d'hotel, ons geïnstalleerd en aan een welverdiende nachtrust begonnen...
3/9/2007, maandag - pine freestyle -
- 8h30: goed uitgeslapen, boeltje gepakt, nog snel een ontbijt genomen en op weg richting Moissac (overnachting/camping werd steeds in de namiddag geregeld), door de Landes streek. Deze streek wordt gekenmerkt door haar uitgestrekte dennebossen met zanderige brandwegen, en zorgde ook tot omstreeks 14h00 voor onbederfbare pret.
als je met je handen geen weg weet...
- In de namiddag veranderde het landschap van dennebossen naar landbouwgebied, minder spectaculair als in de voormiddag, toch nog prettig rondrijden.
Dredging Fré haat modder
- 18h00: aangekomen op bestemming in Moissac, nog iets gegeten in de stad, en dan richting camping gereden om de tent nog maar eens op te zetten.
nog wat fun met glowsticks en fototoestel...
4/9/2007, dinsdag - stilte voor de storm -
- 's morgens niet te vroeg opgestaan, wat uitgerust, want vannacht zouden we de lang verwachte nachtrit doen (Moissac tot Cahors, via de GR routes)
- bezigheden van vandaag: de was doen, kokerellen, terrasje doen, onnozel doen ..
waterkraan met vervelend timertje even snel fixen
ingrediënten: boter, ei, biefstuk, mosterd, kaas, stokbrood. Bereiding: samengooien, bakken en opeten
4-5/9/2007, nacht van dinsdag op woendag - judgement night -
- 20h00: de laatste waypoints ingegeven in de GPS en waarborg camping terug in ontvangst genomen, en vertrokken richting Cahors...
- 22h30: waren al op 1/3 van de nachtrit en besloten om een pauze in te lassen in een gezellig dorpje die op een berg lag. We lagen immers enorm voor op schema, en meenden dat het vervolg van de rit gelijkaardig zou verlopen ...
- 23h45: terug de nachtrit ingezet maar die verliep na een half uur rijden eigenlijk niet echt naar wens
- 00h15: the drama begins... : omstreeks deze tijd begonnen we aan een steile beklimming, niet veel aan de hand, zo hadden we er nog gehad. Na een 50 tal meter klimmen begon de hellingshoek nog meer toe te nemen, wij schatten een 45-tal graden, weinig grip, putten en bulten, slecht zicht (het was nacht remember, ondanks onze zeer goed fars...).
Hoe ik (Fré) het me herinner: Andries volgde zoals gewoonlijk, met een bufferafstand van een 20-tal meter. De eerste beklimming ging vrij goed, maar toen het stijler werd (je hebt in het donker nauwelijks een idee van de ware aard van het probleem) begon mijn neus omhoog te gaan, ik moest al over mijn stuur gaan hangen... Toen ik aan het zweten was zag ik ineens de lichtbundel van Andries zijn quad, die normaalgezien mijn omtrek wat verlicht, richting de boomtoppen gaan (heel leuk om te zien hoor). In een flits keek ik even om en zag/hoorde dat het niet zo goed meer ging met onze buddy... Even roepen gaf weinig resultaat, waarschijnlijk ook omdat ikzelf nog volop aan het worstelen was. Uiteindelijk ben ik met veel geluk boven geraakt, en ben ik al snel de helling te voet afgeschoven om de schade te gaan opnemen...
Hoe Andries het zich herinnert: Ik volgde Fré op een royale afstand tijdens het begin van de beklimming, tot ik op een gegeven ogenblik zijn neus omhoog zag gaan. Toen dacht ik, we geven even een tandje bij om met meer snelheid de helling makkelijker op te geraken, hoewel ik weinig idee had van de ware aard van de beklimming. Toen ik hem naderde aan de rechter achterzijde, op een 4-tal meter afstand, ging het volledig fout... Neus omhoog, zonder het gebruikelijke terugkeren, ik eraf gevallen, quad bleef nog even vertikaal staan, ik probeerde de quad op de griploze helling nog tegen te houden, maar tevergeefs... De quad viel achterover en tuimelde met een helse vaart naar beneden, die na een 4-tal koprollen tegen een omheining 6m lager tot stilstand kwam. Dit bleek mijn redding geweest te zijn, anders had de quad die hele helling terug naar beneden gerold.
Op het eerste zicht leek de schade vrij goed mee te vallen, het stuur was naar onder gescharnierd, even losvijzen en terug rechtzetten en het was geklaard. Bagagerek was ook wat geplooid, geen drama... De motor draaide nog goed, de quad stuurde goed, so far so good.
Om een lang verhaal kort te houden: het heeft ons bijna 3h gekost om de quad van Andries manueel boven te krijgen, met gebruik van spanlinten, bomen om die aan vast te hangen, doorknippen van de rest van de omheining, ... en veel bloed en tranen en nachtelijke discussies over hoe we de quad boven moesten krijgen... Want het risico was: doorknippen van de omheining betekende ook dat er geen vangnet meer was voor de quad, en de rest van de helling loerde verleidelijk naar ons.
Hiervan hebben we weinig foto's, maar vandaag zijn we speciaal teruggereden (met de wagen uiteraard ) om de plaats des onheils te gaan bezoeken, en het was de moeite waard... De beklimming komt op de foto's niet volledig tot zijn recht, maar toch een poging:
Vanop de helft van de eerste beklimming naar boven gekeken, in de verte zie je de stijle tip
de schade aan de omheining (bleek nog altijd niet gerepareerd)
We zijn helemaal niet vies van hellingen, maar dit was overduidelijk te veel van het goeie. En het beeld overdag was vrij schrikwekkend, zeker als je bekijkt wat er zou gebeurd kunnen zijn indien Fré het niet gehaald had, die had namelijk geen vangnet onder zich.
- 03h00: terug vertrokken, nog wat kleine hindernissen, en om 6h00 aangekomen bij ons gastgezin in Cahors.
5/9/2007, woensdag - major repair -
- rond de middag opgestaan, en onmiddellijk de quad verder geïnspecteerd... Schadebalans: chassis op 2 plaatsen volledig gebroken en geplooid, op 1 plaats (dicht bij de olietank) gescheurd, stuurkolom krom, balljoint rechter bovenste a-arm krom, voorvelg paraplu...
We moesten hier de keuze maken: verder gaan en repareren wat er te repareren viel, of opgeven. Gezien er bij onze gastheer een TIG en MIG laspost beschikbaar was, was de keuze eigenlijk vrij evident.
- in de late avond waren we klaar, en zijn we uiteraard nog een keer op dezelfde plek blijven overnachten, om dan de volgende morgen weer vol goeie moed te vertrekken richting Figeac.
6/9/2007, donderdag - a spotless day -
- 14h00: na nog een gezellige babbel met onze gastheer en vrouw en wat eten zijn we later dan gepland vertrokken voor wat weer eens een prachtige offroad dag zou worden, met hier en daar wat siteseeing bij
begint raar te doen, waarschijnlijk weer beestje in zijn hoofd
geen technische problemen zoals Andries, enkel emotionele
- rond 21h00 aangekomen op de camping in Beduer, op 12km voor Figeac (we zijn er niet geraakt )
eigenlijk toch weer niet zo spotless, deze keer was het Andries zijn stoeltje (van de val?)
een zot is met weinig content...
We hadden onze eigen 220V stroomvoorziening mee, onder andere voor de batterijladers, luidsprekers, ... Bijgevolg mochten we mijn quad elke ochtend in gang trekken, platte batterij...
nog steeds emotioneel labiel
7/9/2007, vrijdag - a really spotless day -
- 11h30: vertrokken richting Figeac, om daar rond de middag nog iets te eten
- de rest van de namiddag op weg richting Rocamadour, nogmaals een schitterende rit, en een toch wel mooie bestemming.
Rocamadour by night
(overnachting zoals gebruikelijk: op een camping)
8/9/2007, zaterdag - will it ever stop, and will we get home? -
- net voor de middag vertrokken, vergeten te eten, as usual...
We vonden ook een wensputje, en hebben er wat muntjes ingesmeten om ons te vrijwaren van technische problemen
maar helaas, het begon alweer, nu Fré die eens brokken maakt...
Andries says: "ik dacht al dat mijn rugzak zo ver naar achter hing"
grabbar heeft het begeven, waarschijnlijk restant van de val, want er ontbrak een bout...
dit was het laatste dat we moesten doen: de voorbanden van kant wisselen, want ze werden vrij dun, en nog 100km in vogelvlucht te gaan...
- 22h15: terug aangekomen op de vertrekbestemming
Dit was dan ons relaas van een prachtige belevenis. Nu is het al laat, maar in de volgende dagen geven we nog verdere commentaar...
Oh ja, dit was dan uiteindelijk de gevolgde route:
Totale afstand: +-1000km
Laatst gewijzigd door Fré op do 13 sep, 2007 12:08, 11 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadracer
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
ah... lijkt me zalig om te doen
succes idd:)
succes idd:)
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
- Toeschouwer
- Berichten: 44
- Lid geworden op: ma 11 dec, 2006 20:12
- Locatie: Waterland-Oudeman
Mega
Dat wil ik eigenlijk ook eens doen...
Heb je daar veel offroad... en hoe vind je dan al die baantjes? of rijd je der maar op los?
Gr Timmy
BTW wijze quads met die farres, welk merk zijn ze en geven ze goede opbrengst? ik heb er hella's F comet 100 inzitten maar ben er maar matig content van
Heb je daar veel offroad... en hoe vind je dan al die baantjes? of rijd je der maar op los?
Gr Timmy
BTW wijze quads met die farres, welk merk zijn ze en geven ze goede opbrengst? ik heb er hella's F comet 100 inzitten maar ben er maar matig content van
Check en post op http://groups.msn.com/quadsforfun
Re: Mega
gps met topografische kaart. Maar fré kennende zal die wel zijn huiswerk hebben gemaaktTimmy@kawasaki schreef:Dat wil ik eigenlijk ook eens doen...
Heb je daar veel offroad... en hoe vind je dan al die baantjes? of rijd je der maar op los?
Gr Timmy
BTW wijze quads met die farres, welk merk zijn ze en geven ze goede opbrengst? ik heb er hella's F comet 100 inzitten maar ben er maar matig content van
‰ Quadracing Team
wel manne, succes en post maar mooie foto's,
zeer mooi en deftig uitgewerkt, daar ben ik ook zeker van
zeer mooi en deftig uitgewerkt, daar ben ik ook zeker van
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben al aan het watertanden.
Laat maar komen die foto's.
Laat maar komen die foto's.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
ok,
deze morgen hebben we met een fris hoofd de tocht aangevangen.
momenteel aangekomen in verteillac voor een klein montignac snack te eten.
dankzij wifi kunnen we jullie op de hoogte houden van onze tocht.
we gaan ook proberen foto's door te sturen via de palmtop.
mvg
andries en frederik
deze morgen hebben we met een fris hoofd de tocht aangevangen.
momenteel aangekomen in verteillac voor een klein montignac snack te eten.
dankzij wifi kunnen we jullie op de hoogte houden van onze tocht.
we gaan ook proberen foto's door te sturen via de palmtop.
mvg
andries en frederik
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
ziet er al goed uit ! have fun !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;