hmmzz okee... wnat ik had gevraagt bij mijn lokale scootershop om 1 gianelli shot om te lassen maar hij zegt dat niet slim is omdat het dan geen shot meer blijft kwa prestaties enzow dus ik had gekeken en zag een technigas quadder maar ik weet hiet of die veel herry maakt enzow ... dus ik moet nog ff kijkenRP schreef:Moet je even contact opnemen bij abt,
rond de € 300,- ben je klaar.
RP QUAD TUNING FEVER
acces streak xxl
HORROR!
Jaaaaa... de quad reed!
eindelijk hadden we alles netjes afgesteld,
de onsteking stond op 4 mm, (tijdens het inrijden)
De squish had 3BR afgesteld en
ik had er gemixed 3,75 gram rollen
in gedaan.
Alles mooi en wel, hij starte toen er benzine
in de vlotter kwam en hij draaide lekker.
Dus even inrijden enzo, nu vandaag nog een keer gereden,
de onsteking nu op 3,5 mm gezet.
Stukje rustig toeren, laten afkoelen toen een stukje
gaan blazen...
Hij trok uber, bijna autowheely zonder goede afstelling.
Dus na echt best lang rijden km of 5 ofzo rustig steeds
laten afkoelen ect. Toen op het rechte stuk... hij reed
echt lekker toen nog is door geblazen, gaf mooi 60 graden
aan 65 toen rond de 70.
Op terug reis, nog is blazen op rechte stuk was mooi 60 graden.
(ben nooit verder gegaan dan 70)
Toen gebeurde het..... baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap krrrkingkingkrrr
ik dacht nee please nu nog niet... ik kicken maar je raad het al...
geen compressie!
Ik ben toen thuis geduwd met scooter (was nog 2 km ofzo)
Dus thuis gelijk cilinder eraf...
ik zeg nix meer... kijk maar.....
En donatie dus...
De ontsteking stond mooi op 3,5mm alleen de squish heeft 3BR
gedaan .... Ik heb hem ongeveer 1:45 gemengd, wat ook genoeg is.
Cilinder is ook ver gaar, er zitten gelukkig GEEN diepe krassen in,
alleen wat alumium (van de zuiger) op de wand.
Ik ga hem waarschijnlijk opsturen naar Twins om hem daar te
laten bewerken... nadat ik weet wat er nu fout zat...
Jaaaaa... de quad reed!
eindelijk hadden we alles netjes afgesteld,
de onsteking stond op 4 mm, (tijdens het inrijden)
De squish had 3BR afgesteld en
ik had er gemixed 3,75 gram rollen
in gedaan.
Alles mooi en wel, hij starte toen er benzine
in de vlotter kwam en hij draaide lekker.
Dus even inrijden enzo, nu vandaag nog een keer gereden,
de onsteking nu op 3,5 mm gezet.
Stukje rustig toeren, laten afkoelen toen een stukje
gaan blazen...
Hij trok uber, bijna autowheely zonder goede afstelling.
Dus na echt best lang rijden km of 5 ofzo rustig steeds
laten afkoelen ect. Toen op het rechte stuk... hij reed
echt lekker toen nog is door geblazen, gaf mooi 60 graden
aan 65 toen rond de 70.
Op terug reis, nog is blazen op rechte stuk was mooi 60 graden.
(ben nooit verder gegaan dan 70)
Toen gebeurde het..... baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap krrrkingkingkrrr
ik dacht nee please nu nog niet... ik kicken maar je raad het al...
geen compressie!
Ik ben toen thuis geduwd met scooter (was nog 2 km ofzo)
Dus thuis gelijk cilinder eraf...
ik zeg nix meer... kijk maar.....
En donatie dus...
De ontsteking stond mooi op 3,5mm alleen de squish heeft 3BR
gedaan .... Ik heb hem ongeveer 1:45 gemengd, wat ook genoeg is.
Cilinder is ook ver gaar, er zitten gelukkig GEEN diepe krassen in,
alleen wat alumium (van de zuiger) op de wand.
Ik ga hem waarschijnlijk opsturen naar Twins om hem daar te
laten bewerken... nadat ik weet wat er nu fout zat...
Bedankt voor jullie reacties!
-
- Toeschouwer
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 20:46
- Locatie: waalwijk (brabant) en brouwershaven (zeeland
- Contacteer:
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
heef tdenk i ktoch weinig met die squish te maken hoor , ik heb die niet laten afregelen ofzo , kheb em er gewoon zo ingezet
volgens mij heb je ofwel gewoon te lang doorgegeven (en hoe lang heb je hem ingereden)je hebt hem mss niet deftig ingereden ?en ik meng altijd op 2.5% olie tijdens het inrijden , is veel beter dan
spijtige zaak
volgens mij heb je ofwel gewoon te lang doorgegeven (en hoe lang heb je hem ingereden)je hebt hem mss niet deftig ingereden ?en ik meng altijd op 2.5% olie tijdens het inrijden , is veel beter dan
spijtige zaak
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
detoneren is zelf ontbranding, dan is je zuiger + je verbrandings kamer 1 groot kraterlandschap.
jij hebt een gat in je zuiger,
-> goede hittegraad bougi ?
-> juiste sproeier bezetting ?
-> valse lucht ?
-> ontstekings tijdstip
hoe heb je je ontsteking afsgesteld ? hpi wil nog wel eens een ander ontstekings tijdstip hebbe dan op de rotor word aangegeven.
dit ken je checke dmv een stroboscoop.
je zuiger is ook warmgelope op uitlaat kant ? de cilinder heeft vlinder poort toch ?
de spijl is ook terug gelegt ?
Toegevoegd na 1 minuten:
btw wel zonde !
heb je niets door gehad op je temp teller ?
jij hebt een gat in je zuiger,
-> goede hittegraad bougi ?
-> juiste sproeier bezetting ?
-> valse lucht ?
-> ontstekings tijdstip
hoe heb je je ontsteking afsgesteld ? hpi wil nog wel eens een ander ontstekings tijdstip hebbe dan op de rotor word aangegeven.
dit ken je checke dmv een stroboscoop.
je zuiger is ook warmgelope op uitlaat kant ? de cilinder heeft vlinder poort toch ?
de spijl is ook terug gelegt ?
Toegevoegd na 1 minuten:
btw wel zonde !
heb je niets door gehad op je temp teller ?
Bedankt voor jullie reacties.
Dit kan dus NOOIT gebeuren als je hem verkeerd inrijdt oid.
Ook niet al je hem te lang laat door blazen, wat nu ook
niet ver toepassing was.
Kijk, zown donnatie kan tog nooit komen door een te kleine sproeier.
Er zit dus iets mis met de verbrandingsruimte/ontsteking tijds stip.
We gaan vanavond samen met Stefan de cilinder erop
zetten de squish meten.
70 graden zou hij makkelijk aan kunnen, trouwens op het moment dat hij stopte was hij maar 60/65 graden... en de radiateur en cilinder zitten vol in de rijwind.
Stefan zei ook, bij donatie wordt je zuiger heel heet, daardoor
was hij ook langs allekanten beschadigd...
Dus voor verkeerd onststekingstijdstip of de squish.
Het tijdstip staat perfect, precies op 3,5mm t.o.v bovenste dode punt daarvoor zelfs 4!
nu veiliger gezet dus. (3,5)
vanavond horen jullie meer...
edit: bougie is perfect: de Malossi Denso w34 es-zu
Dit kan dus NOOIT gebeuren als je hem verkeerd inrijdt oid.
Ook niet al je hem te lang laat door blazen, wat nu ook
niet ver toepassing was.
Kijk, zown donnatie kan tog nooit komen door een te kleine sproeier.
Er zit dus iets mis met de verbrandingsruimte/ontsteking tijds stip.
We gaan vanavond samen met Stefan de cilinder erop
zetten de squish meten.
70 graden zou hij makkelijk aan kunnen, trouwens op het moment dat hij stopte was hij maar 60/65 graden... en de radiateur en cilinder zitten vol in de rijwind.
Stefan zei ook, bij donatie wordt je zuiger heel heet, daardoor
was hij ook langs allekanten beschadigd...
Dus voor verkeerd onststekingstijdstip of de squish.
Het tijdstip staat perfect, precies op 3,5mm t.o.v bovenste dode punt daarvoor zelfs 4!
nu veiliger gezet dus. (3,5)
vanavond horen jullie meer...
edit: bougie is perfect: de Malossi Denso w34 es-zu
Bedankt voor jullie reacties!