blaster (motorisch) tunen
blaster (motorisch) tunen
hallo,
heb een yamaha blaster met doma uitlaat en een twin air (luchtfiler deksel is open).
Wat kan ik nog doen aan de standaard cilinder om hem beter te laten rijden? Wat moet ik daarbuiten nog veranderen?
Ik weet wel dat het niet goedkoop zal zijn, het is gewoon dat de blaster zo licht en wendbaar is + ik rij er graag mee.
Als ik bv de cilinder wil bewerken, moet dan gewoon hetzelfde gedaan worden aan als een 2-takt brommer/scooter blok?
Ben namelijk op zoek naar een 2dehands cilinder om te tunen enzo.
Als iemand een site wist met een how to, of waar alles goed uitgelegd is laat dan maar iets weten.
Sorry voor het zoveelste topic over het tunen van een blaster maar vond niet echt wat ik moest hebben bij de search functie dussss...
mvg
heb een yamaha blaster met doma uitlaat en een twin air (luchtfiler deksel is open).
Wat kan ik nog doen aan de standaard cilinder om hem beter te laten rijden? Wat moet ik daarbuiten nog veranderen?
Ik weet wel dat het niet goedkoop zal zijn, het is gewoon dat de blaster zo licht en wendbaar is + ik rij er graag mee.
Als ik bv de cilinder wil bewerken, moet dan gewoon hetzelfde gedaan worden aan als een 2-takt brommer/scooter blok?
Ben namelijk op zoek naar een 2dehands cilinder om te tunen enzo.
Als iemand een site wist met een how to, of waar alles goed uitgelegd is laat dan maar iets weten.
Sorry voor het zoveelste topic over het tunen van een blaster maar vond niet echt wat ik moest hebben bij de search functie dussss...
mvg
-
zilladude
- Pro Quadrider

is ong. hetzelfde als een scooter tunen , gewoon spoelgaten en uitlaatgat uitfrezen en polieren , je kan ook de culas vlakken en hogedruk pistons zetten
btw. men broer heeft nog een standaard blaster cilinder liggen moet wel een nieuwe piston is
moest je intresse hebben laat je maar iets weten
btw. men broer heeft nog een standaard blaster cilinder liggen moet wel een nieuwe piston is
moest je intresse hebben laat je maar iets weten
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
-
mr. frauley
- Quadrider

Buiten men cilinder wil ik ook nog wel wat zaken veranderen ja. Probleem is dat ik wel wat kennis heb van 2-takt brommers/scooters, maar van een quad tunen weet ik dus niet echt hoe en wat, welke merken,...mr. frauley schreef:wil je alleen iets aan je cilinder verandere of ook daarbuiten? je hebt zoveel keuzes bij een blaster
@zilladude: zou die cilinder eventueel opgestuurd kunnen worden, en de prijs ervan ofzo?
mvg
-
mr. frauley
- Quadrider

-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
-
mr. frauley
- Quadrider

OpticalNicolas schreef:dan van uitboren en overmaat zuiger ga je niet egt voelen, of je moet al naar de 240cc kit's gaan, maar dan ben je best van grotere carburator, andere uitlaat terug en dergelijke erop te zetten, plus dat je dan weer met meer slijt zit.
ja das just da doet indd ni veel, een 240cc kit raad ik ni aan dan koop je beter een andere quad.
zo'n hogedrukpiston doet da veel eigenlijk, en in welke merken is dit verkrijgbaar?
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
-
zilladude
- Pro Quadrider

ben jij diegene dat men broer toegevoegd heeft op msn ?tib01 schreef:Buiten men cilinder wil ik ook nog wel wat zaken veranderen ja. Probleem is dat ik wel wat kennis heb van 2-takt brommers/scooters, maar van een quad tunen weet ik dus niet echt hoe en wat, welke merken,...mr. frauley schreef:wil je alleen iets aan je cilinder verandere of ook daarbuiten? je hebt zoveel keuzes bij een blaster
@zilladude: zou die cilinder eventueel opgestuurd kunnen worden, en de prijs ervan ofzo?
mvg
banshee power !
Nee zilladude ik heb u broer niet toegevoegd op msn...
Wat zo een hogedruk piston doet wil ik ook wel eens weten..
Dan dat v-force membraam..Dat hadden ze mij afgeraden omdat ge daar niks van merkt, ik had een tijd terug mijn membramen kapot gereden en was toen aan het twijfelen!
Zo een 240 kit wil ik ook wel, maar idd kost een pak geld helaas...
mvg
Wat zo een hogedruk piston doet wil ik ook wel eens weten..
Dan dat v-force membraam..Dat hadden ze mij afgeraden omdat ge daar niks van merkt, ik had een tijd terug mijn membramen kapot gereden en was toen aan het twijfelen!
Zo een 240 kit wil ik ook wel, maar idd kost een pak geld helaas...
mvg
-
zilladude
- Pro Quadrider

die membranen zorgen voor een betere gasreactie en gaan veel langer mee dan originele , je merkt het wel , voor de cilinder moet je een pb naar problaster sturen das men broer die kan meer uitleg geven , en er is wel een piston bij, hoge druk piston zegt het zelf hoge druk:meer compres
meer compres: meer prestaties heeft te maken bij het ontstekings punt enzo.. , kan ik niet echt uitleggen
als je hoge druk piston steekt moet je ook je culas laten vlakken anders heeft het weinig effect
meer compres: meer prestaties heeft te maken bij het ontstekings punt enzo.. , kan ik niet echt uitleggen
als je hoge druk piston steekt moet je ook je culas laten vlakken anders heeft het weinig effect
banshee power !
-
mr. frauley
- Quadrider