yamaha banshee
-
thomas.vc
- Easy Quadrider

yamaha banshee
als je met een banshee vooral tourtjes op de baan gaat doen
en 1keer per maand op een crossparcour gaat rijden
wat is dan de slijtage van de zuigers,cilinders,...
en wat is het verbruik van de olie en naft
en wat voor onderhoud vraagt dit?
ik heb de zoekfunctie al gebruikt en vind niet echt wat ik zoek
en 1keer per maand op een crossparcour gaat rijden
wat is dan de slijtage van de zuigers,cilinders,...
en wat is het verbruik van de olie en naft
en wat voor onderhoud vraagt dit?
ik heb de zoekfunctie al gebruikt en vind niet echt wat ik zoek
-
mr. frauley
- Quadrider

-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
vind wel grappig dat alle blaster rijders hier de experten zijn...
Je slijtage gaat ten koste van je gebruik. Als je je banshee warmrijd zoals het hoort, smeert zoals het hoort en gebruikt zoals het hoort alsook onderhoud zoals het hoort... Dan kan je zeker 90u zonder problemen rijden. Hebben vandeweek een banshee binnengehad van 94 en was nog met de eerste zuigers in en reed dagelijks. Als je bij zen onderhoud compressie laat opmeten weet je snel genoeg of het ver tijd is of niet.
Over die slijtage zou ik me zeker geen zorgen maken, in tegenstelling wat anderen zeggen durf ik zeggen dat een banshee even lang meegaat als een moderne 4takt qua slijtage en de kosten nog steeds lager liggen als bij een 4takt. Daarintegen is het verbruik wel hoger +-15l gok ik.
1goede tip,gebruik een goede type olie voor je mengsmering (castrol tts,putoline mx5-mx7,RS959,castrol747) en je gaat je veel kopzorgen besparen.
Regelmatig filtertje nakijken en olie op het blok eens vervangen. dat is het gedeelte wat de motor betreft
andere slijtage zijn natuurlijk banden en ketting en pions, maar das bij elke quad zo.
greetz
Je slijtage gaat ten koste van je gebruik. Als je je banshee warmrijd zoals het hoort, smeert zoals het hoort en gebruikt zoals het hoort alsook onderhoud zoals het hoort... Dan kan je zeker 90u zonder problemen rijden. Hebben vandeweek een banshee binnengehad van 94 en was nog met de eerste zuigers in en reed dagelijks. Als je bij zen onderhoud compressie laat opmeten weet je snel genoeg of het ver tijd is of niet.
Over die slijtage zou ik me zeker geen zorgen maken, in tegenstelling wat anderen zeggen durf ik zeggen dat een banshee even lang meegaat als een moderne 4takt qua slijtage en de kosten nog steeds lager liggen als bij een 4takt. Daarintegen is het verbruik wel hoger +-15l gok ik.
1goede tip,gebruik een goede type olie voor je mengsmering (castrol tts,putoline mx5-mx7,RS959,castrol747) en je gaat je veel kopzorgen besparen.
Regelmatig filtertje nakijken en olie op het blok eens vervangen. dat is het gedeelte wat de motor betreft
andere slijtage zijn natuurlijk banden en ketting en pions, maar das bij elke quad zo.
greetz
jep schreef:Dat is ongeveer een 100 km
Had hiervoor een raptor 700 die is een stuk zuiniger
Heb me al een paar keer verkeken op het verbruik
MN vrouw moeten bellen om met een kan benzine te komen
Maar alles went ook een banshee
zuinig of niet zo een banchee blijft een bom op wielen
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
-
zilladude
- Pro Quadrider

als ge dat maar weet !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben het hellemaal met robby eens
ik heb zelf een banshee uit 1987 met de eerste overmaat zuigers (de laatste 5 jaar staat hij meer stil dan er mee gereden word)
geen idee waar het vandaan komt dat een banshee zo duur is, in onderhoud
ze zijn wel duur om te rijden, 20/25 lieter op een dagje crossen is heel gewoon, en castrol 747 kost ook €25, of meer, de lieter
ik heb zelf een banshee uit 1987 met de eerste overmaat zuigers (de laatste 5 jaar staat hij meer stil dan er mee gereden word)
geen idee waar het vandaan komt dat een banshee zo duur is, in onderhoud
ze zijn wel duur om te rijden, 20/25 lieter op een dagje crossen is heel gewoon, en castrol 747 kost ook €25, of meer, de lieter
never drive faster then your angel can fly