banshee doet raar

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

banshee doet raar

Bericht door zilladude »

yo kheb dus een 2tal weekjes geleden me banshee gekocht , nu dat hij ingereden is enzo... cross ik er thuis naast mee in de wei en ewa op straat
nu doet hij ineens raar , als ik een tijdje bezig ben begint hij dood te vallen meestal is het als ik afschakel dan is het precies alsof de motor uitvalt ! dan geef ik wat korte gaststoten en hup hij schiet terug aan , ook wanneer ik op lage toeren rijd doet hij het ook , nu heb ik de luchtfilter eens uitgekuist en ben ik benieuwd of dit iets gaat oplossen , ik dacht mss ook dat hij te weinig of te veel benzine krijgt en daardoor raar doet ,kvind het echt *** want is totaal nimeer leuk zo ! , hij krijgt trouwens nooit warmer dan 70 graden dus te warm kan het ook niet zijn , ik gebruik denicol vol synthetishe 2-takt olie dus moet ook goed zijn , zouden het mss de rietvalven kunnen zijn die mss al versleten zijn ? zou wel wat snel zijn !

iemand een idee ?

nu doet hij het zelfs op koude motor :( , kdenk dat er grotere sproeiers in moeten ?
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

2nieuwe bougiekes en dan verder kijken
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

ga er gewoon terug ermee naar de dealer vooraleer je er zelf aan pruts. mss weet hij meer raad en ligt het helemaal niet aan je sproeiers, wat ook raar zou zijn. hij komt zo uit de fabriek dus zou hij toch de correcte sproeiers moeten hebben!
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

waarom zou er iets aan de bougies schelen ? zijn pas nieuw,zal het eens proberen maar ktwijfel er aan dat het dat is

terug naar de dealer gaan is nogal ver zal wel zien , met een 2-takt kan het zijn dat na het inrijden de sproeiers te klein zijn ofzo...,gebeurt soms
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Als je inrijd dan doe je meestal meer olie in je naft, dus bougies worden iets vettiger.
Is jou banshee nog standaard ? Normaal gezien moet de afstelling goed zijn dan, maar misschien toch best die bougies eens controleren welke kleur ze hebben.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Een 2takt durft tijdens de inrij periode nogal eens een bougie te vreten... Door de factoren van hogere warmte en meer olie waardoor de bougie nog minder kan afkoelen.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

kheb de naalden 1 tik rijker gezet dat heeft niets veranderd , dan heb ik de parking rem afgekoppeld en heb ik terug geprobeerd maar toen was men benzine juist op :(

morgen benzine bijhalen en als het dan niet opgelost is ga ik dinsdag nieuw bougie's halen want s'maandags zijn de winkels hier niet open !
banshee power !

WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

zit er op een banshee ook een tors kabel?
2017 raptor 700 SE
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

ik denkt het wel, maar zou toch ook eerst de bougies checken
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

ja er is een tors kabel op die heb ik al afgekoppeld maar nu is de naft op dus moet ik wachtten
banshee power !

jep
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jep »

he zilladude
ik heb het zelfde gehad gewoon je tank vol doen
waarschijnlijk zit je op het punt van reserve en pakt hij teweinig benzine
je weet hij zuipt
probeer het maar eens succes
yamaha of toch een can-am
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

inderdaad... als je zoiets voorhebt steeds je tank volgooien, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt... 4takten beginnen erdoor te knallen en 2takten lopen er ook armer door...
moeste bougiekes niet helpen... hebben onlangs bij een blastertje ook een gelijkaardig probleem gehad, dit was de sensor die in de duimgas zit. Gewoon dekseltje opendoen en zien dat die mooi in en uitklikt, indien niet, is goed smeren en losmaken.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

ja de benzine was wel juist bijna op maar hij deed het ervoren ook al , dat van de duimgas zou het ook wel kunnen zijn , ga ik morgen ook eens checken

tnx manne
banshee power !

L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

idd heb hetzelfde gehad met me blaster :wink:

NU geen last meer dervan :wink:
Laatst gewijzigd door L crosser op ma 24 sep, 2007 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
jep
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jep »

doet hij het nu nog dan met een volle tank?
yamaha of toch een can-am
Plaats reactie