Heeft iemand ervaring met het veranderen van de Spark Arrestor van de originele uitlaat?
- CFM: Yamaha Raptor 700 High Flow Exhaust Tip
http://www.cfmracing.com/raptor700.html
- Phoenix: Spark Arrestor
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/06-07-Ra ... 0163362120
Is het werkelijk zo dat er geen "jetting" hoeft te gebeuren?
(Het injectiesysteem van de brandstof zou deze wijziging aan de uitlaat opvangen)
Thx.
Raptor 700R: vervangen spark arrestor/high flow exhaust tip
-
Evil Raptor
- Toeschouwer

- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 23 sep, 2007 08:52
ik heb zo'n phoenix op mijn Z400, echt vermogenwinst is er niet, althans dat voel ik niet,
maar het geluid wat eruit komt vindt ik wel mooier, is niet te luid en toch wat dieper, als je vermogenwinst wil hebben moet je je luchtfilterbox aanpassen en natuurlijk ook je jetting,
Grtz

maar het geluid wat eruit komt vindt ik wel mooier, is niet te luid en toch wat dieper, als je vermogenwinst wil hebben moet je je luchtfilterbox aanpassen en natuurlijk ook je jetting,
Grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Evil Raptor
- Toeschouwer

- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 23 sep, 2007 08:52
Echt vermogenwinst zal je er volgens mij ook niet uithalen, hooguit mss wat meer koppel/throttle response?
Tis zoals u zegt, zonder verbeterde luchtaanvoer (high-flow filter & deksel aanpassen of weglaten) & jetting haal je er minimaal verbeterde resultaten uit.
Ik had vroeger op mijn Raptor 350 een Yoshimura TRC Full Comp gestoken met als resultaat:
- zeer mooi geluid
- goede look
- iets meer koppel en throttle response
maar dat was het zo'n beetje
Echt meer power haal je er pas uit als je de luchtfilter en jetting aanpast.
Als deze dan al niets doen aan het vermogen, voor de prijs kan je het niet laten als je er een betere sound door verkrijgt.
Tis zoals u zegt, zonder verbeterde luchtaanvoer (high-flow filter & deksel aanpassen of weglaten) & jetting haal je er minimaal verbeterde resultaten uit.
Ik had vroeger op mijn Raptor 350 een Yoshimura TRC Full Comp gestoken met als resultaat:
- zeer mooi geluid
- goede look
- iets meer koppel en throttle response
maar dat was het zo'n beetje
Echt meer power haal je er pas uit als je de luchtfilter en jetting aanpast.
Als deze dan al niets doen aan het vermogen, voor de prijs kan je het niet laten als je er een betere sound door verkrijgt.
-
fastrogeke
- Quadrider

- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
hoi.veel zul je er niet van merken.het enigste wat je zal merken is dat hij wat sneller optrekt van onderuit(laag toerengebied).de ene zegt dat je hem niet opnieuw hoeft laten te afstellen en de ander zegt weer van wel.het kan zijn dat je kleppen op langere termijn zullen verbranden.ik adviseer je dan een powercommander te plaatsen en af te laten stellen op evt een testbank.de injectie regelt dit zelf niet bij.dit omdat de quad niet voorzien is van een lamda sonde.gebruik het zoek topic maar eens.hier is veel over te vinden.
MVG fastrogeke
MVG fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage

