Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik snap zo ongeveer hoe een motor werkt en in elkaar zit enz..
Behalve de koppeling.
Ik snap dat die grijpt.. aan de hand van toerental.
Maar ik zit met het afstellen:
Ik kan niet echt snel van de plek afkomen, bij de 10km/h begint hij echt lekker te trekken.
Ik snap ook nog dat ik daarvoor me trekveren moet veranderen. Moeten die nou losser of strakker?
En dan over me drukveer:
Ik heb nu hele lichte rolletjes, en een groot brandstofverbruik.
Nu heb ik er over nagedacht. en kwam op het volgende(corrigeer me als ik fouten maak).
Als ik er nou een lichtere drukveer in doe, kunnen de poulie's makkelijker uit elkaar, kan de snaar makkelijker zakken, heeft het minder toeren nodig, kunnen er zwaardere rolletjes in en heb ik een minder groot brandstofverbruik.?
Kan iemand me ermee helpen?
(het kan een domme vraag zijn, maar met koppelingen heb ik GEEN ervaring!)
Alvas bedankt!
v Dijk.
Koppeling + veren
Koppeling + veren
Laatst gewijzigd door g.vdijk op do 27 sep, 2007 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
je moe strakkere trekveren als hij weinig toeren maakt en slecht weg komt.
voor meer info kan je hier kijken
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=140570
voor meer info kan je hier kijken
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=140570
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
drukveer dient meer om het doortrekken , daar moet je niet teveel aan veranderen een iets hardere mag altijd maar niet te hard want dan gaat hi jslechtter presteren
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;