te korte draadstukken vooraan om velg te monteren ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

te korte draadstukken vooraan om velg te monteren ?

Bericht door DJR »

Ik heb ITP velgen vooraan gemonteerd (origineel Raptor700) en de wielbouten kunnen net volledig op de draadstukken gedraaid worden -hoe noemt men die uiteindes eigenlijk waar de wielen worden op gemonteerd :? :oops:

Met de originele velgen had ik een stukje draad over, nu niet meer.

Die ITP-velgen zijn dus breder dan de originele velgen (zo'n 2-3mm) :afgestudeerd:

Kan men zo'n langere draadstukken monteren :?: Moet men langere monteren :?:

...of zoek ik spijkers op laag water :roll:

Achteraan passen de velgen zoals de originele :arrow: met een stukske draad over :D
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Eigenaardig, daar moet genoeg lengte op zitten. Zijn die bouten niet naar binnen gedrukt? Dus uit de wiel-hub / kruis.
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

als je een konische (ik weet niet hoe je het schrijft) moer hebt dan klopt dit en is er niks aan de hand
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

Ralph schreef:Eigenaardig, daar moet genoeg lengte op zitten. Zijn die bouten niet naar binnen gedrukt? Dus uit de wiel-hub / kruis.
Ik kan nog eens checken of die niet naar binnen gedrukt zjin, maar dat betwijfel ik. :shock:

Bovendien moet het dan wel zeeer toevallig zijn dat alle 8 bouten vooraan gelijkmatig naar binnen gedrukt moeten zijn. :|

:wijzen: Als ik het check meet ik ook nog eens precies de dikte van de originele en de ITP velgen.
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Oh alle 8, nee inderdaad dan zijn ze niet naar binnen gedrukt. Ik heb hier ook velgen gemonteerd op een 700R met conische moeren, dat paste goed.
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

Ralph schreef:Oh alle 8, nee inderdaad dan zijn ze niet naar binnen gedrukt. Ik heb hier ook velgen gemonteerd op een 700R met conische moeren, dat paste goed.
Ik heb de dikte van de velgen eens gemeten en heb volgende vastgesteld :idea:
- De ITP-velgen vooraan zijn 9mm dik
- De originele velg vooraan is 5.5mm dik

:arrow: Op de originele velg vind je een beschrifting 10x5.5 AT. Is die 5.5 de dikte van de velg dus :?:

Achteraan is de ITP-velg gelijk aan de originele velg: 8mm dik.

Nu, als ik op het net ietwat zoek vind ik twee soorten van zo'n ITP-velgen: 10x5 en 10x8: 10x5 vooraan en 10x8 achteraan. Dit spreekt echter tegen het feit dat die 5 voor de dikte moet staan. Anders zou het 10x9 vooraan moeten zijn. :muur:

Wie kan me hier uitsluitsel geven :?

Thema konische moeren: hoe kan men deze herkennen? Zijn de originele moeren zo konisch?
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

10x5 wil zeggen, dat de velg 10 inch hoog is en 5 inch breed, heeft niets met dikte van het materiaal te maken. :)
10x8 wil zeggen, dat de velg 10 inch hoog is en 8 inch breed,...
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

OpticalNicolas schreef:10x5 wil zeggen, dat de velg 10 inch hoog is en 5 inch breed, heeft niets met dikte van het materiaal te maken. :)
10x8 wil zeggen, dat de velg 10 inch hoog is en 8 inch breed,...
idd

ik heb ondertussen de zoekfunctie van het forum nog eens gebruikt en op volgende link gestoten :duimhoog:

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=2921

Daar staat (met tekening) de uitleg over velgenmaten, zoals je schrijft. Daarover bestaat nu geen twijfel meer :afgestudeerd:

Daarmee heb ik echter nog geen verklaring waarom die ITP-velgen dikker zijn en of ze wel voor een R700 bedoeld zijn :chagarijn: en of ik konische moeren heb of nie :chagarijn:
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

model van quad speelt niet egt een rol, wel de steekcirkel, maar die is bij jou goed, anders zou je je velgen helemaal niet over je 'draadeinden' krijgen.
en dikte van de velgen kan je kiezen (hoe dikker de velg hoe sterker) en konische moeren kan je zien aan de moer zelf, standaard zijn ze niet conisch.
ik weet niet of je andere (conische) moeren moet hebben voor ITP velgen, daar zal ralph je wel op kunnen antwoorden.

Ik zou me niet al teveel zorgen gaan maken. zolang de moer aantal toeren kan maken op de draadeinden is het goed, en als de wielen vast staan, is het zeker goed.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

ik heb ook ITP velgen en zijn geen conische moeren voor nodig. ik heb wel geen originele bouten meer ,langere dus maar das met de spoorverbreders. het zijn wel van die plastike ronde schijfen men verbreders.

Toegevoegd na 26 seconden:

ik heb ook ITP velgen en zijn geen conische moeren voor nodig. ik heb wel geen originele bouten meer ,langere dus maar das met de spoorverbreders. het zijn wel van die plastike ronde schijfen men verbreders. vooraan dus wel he dat ik bedoel.
raptor 660 power
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Welke ITP's zijn het ?

Als je ITP C-series monteerd op een Yamaha heb je normaal conische moeren nodig van ITP.

Deze passen mooi in de velg.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

't zijn ITP Pro Series velgen.

:idea: nu begin ik het te begrijpen van die konische moeren. :arrow: da zijn van die moeren die aan de kant van de velg een konische kant hebben om in de velg te passen.

Ik meen me echter niet te herinneren dat die velgen die ik heb een konische uitsparing hebben om zo'n konische moeren te moeten gebruiken ... maar ik kan nog altijd eens nazien.
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

ik weet niet welke serie ik heb. Ik heb deze overgenomen van Jenzie maar het zijn die met een kruis in het midde als ik morge tijd vind post ik wel een foto.
raptor 660 power
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

ik heb ondertussen m'n velgen nog eens gecheckt en die hebben geen conische uitsparing. Ik heb echter ook nog wat nagevraagd bij enkele quaders en die zeiden ook "geen probleem". Nadat ik nu al enkele keren gaan rijden ben -en goed laten vliegen heb- :crossercool: en mijn wielen hangen er nog steeds aan moet ik ook zeggen "geen probleem".

Toch bedankt voor de reacties. Ik heb weer 't één en 't ander bijgeleerd (conische moeren en velgenmaten) :duimhoog:

Quad ze :bier: :rock:
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Plaats reactie