raptor 350 valt stil

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Speedy69
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Speedy69 »

Is het normaal dat je je naftkraantje van de benzinetank haalt, dat er geen benzine uitloopt? alleen als je met de quad schud komt er naft uit het gaatje van de benzinetank gelopen?
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

zit er wel genoeg in?
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Bericht door Thomaz »

Misschien een dom antwoord maar ik probeer. Als ik men quad tank en hij is terug vol dan zet ik het kraantje naar omlaag. Ik rij 74 km en hij begint te sputteren, zet ik het naftkraantje omhoog en hij staat op reserve. Moest ge da nu nie doen het terug omhoog zetten dan valt ge stil. start ge hem dan weer kunt ge nog enkele meters rijden maar valt ge weer stil. Nu ik denk wel niet dat dat het probleem gaat zijn anders was het simpel opgelost maarja :D allesinds geprobeerd
Speedy69
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Speedy69 »

Mijn naftbak zit vol, en ik heb geprobeerd op reserve en op ON, dus daar kan het foutje niet zitten.
Ook heb ik het naftkraantje eraf gehaald en dit was proper.

Alleen is de vraag of het normaal is dat wanneer het naftkraantje er af is, dat er geen naft uit je tankt stroomt?
Ik weet niet of er in de naftbak zelf een vlotter of iets dergelijks zit, dus anders is het vuil in mijn naftbak dat voor dat gaatje komt waar het naftkraantje zit?
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

als het goed is zit er een vlotter in.
maar het lijkt mij dat wanneer je iets loskoppelt het er gewoon uit moet lopen. ( ik kan het ook mis hebben)

loopt je carb wel vol? of ook niet. mocht hij vol lopen lijkt me daarmee weinig aan de hand ( vanaf de tank tot de carb)
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Ik denk dat de naft er uit moet lopen als je er het naftkraantje af haalt.
Als ik men naftbak er afhaal moet ik toch zien dat dit dichtstaat of die loopt leeg.
Als je het mij vraagt zeg ik dat uw naftkraantje de enige stop is voor de naft tussen motor en naftbak.
Dus naftkraantje weg is leeglopen.
Eens leeglaten en eventueel doorblazen met lucht volgens mij zit er dan toch een braam of vuil in de weg.

Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
CHONG #29
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door CHONG #29 »

Speedy69 schreef:Mijn naftbak zit vol, en ik heb geprobeerd op reserve en op ON, dus daar kan het foutje niet zitten.
Ook heb ik het naftkraantje eraf gehaald en dit was proper.

Alleen is de vraag of het normaal is dat wanneer het naftkraantje er af is, dat er geen naft uit je tankt stroomt?
Ik weet niet of er in de naftbak zelf een vlotter of iets dergelijks zit, dus anders is het vuil in mijn naftbak dat voor dat gaatje komt waar het naftkraantje zit?
Tank omdraaien en spoelen zou ik zeggen , kleppen kan wat jij denkt maar zou wel verschieten
daarvan in dezelvde maand van verkoop heb ik het laten doen . ( 2 weken voor verkoop en bijna niet meegereden dan )
bij marc waar je hem kocht .
Zoals robby zegt condentie in carburatie kan ook heb ik ook gehad nu in 660 .
maar On & Off knop naftekraan ? zou dan ook al last van moeten hebben gehad niet , en dat was niet zo .
voor de rest zou ik u niet kunnen helpen .

Suc6 verder , zou zeggen bel eens naar marc

PS ; speedy u boekjes zijn verstuurd deze morgen :wink:
Speedy69
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Speedy69 »

Dan zal er wel vuil in de naftbak zitten, zal het vanavond is nakijken.

Chong, mercie voor het opsturen :applaus:

OK HEB HET NAGEKEKEN:

Er kwam dus geen naft uit het gaatje gelopen als ik het naftkraantje eraf haalde. En toch ziet ge naft in de naftbak zitten als ge kijkt,
deze naft kan dus niet uit het gaatje lopen omdat het te laag zit !

Dus ook als je reserve helemaal op rijdt, zul je altijd nog naft in de naftbak zien zitten, dit zal gedaan zijn om vuilresten in de bodem van de naftbak te houden.

MAAR HET PROBLEEM IS ER NOG, deze keer heb ik een paar toertjes kunnen rijden van ongeveer 500 meter, maar toch begon hij weer te pruttelen nadat ik naft had bijgekapt. Zou het kunnen dat er toch wat vuil of bezinksel mee is gekomen door de filtertjes van het kraantje en dus zo ook in de carburator?
Plaats reactie