inbouwen motor blok.
inbouwen motor blok.
hoi,
ik heb een vraagje.
wanneer je een quad koopt zonder motorblok met kenteken.
en je zet hier een andere in moet hij dan weer gekeurd worden.
tevens zijn er bedrijven die een uitlaat op maat kunnen maken? zo ja rond welk bedrag moet ik dan gaan denken?
en moeten deze uitlaten ook een type goedkeuring hebben?
en mag er ook een 2takt in of mag dat helemaal niet meer? gaat om een 4takt quad.
hoop dat ik hier mee geholpen kan worden.
mvg
michiel
ik heb een vraagje.
wanneer je een quad koopt zonder motorblok met kenteken.
en je zet hier een andere in moet hij dan weer gekeurd worden.
tevens zijn er bedrijven die een uitlaat op maat kunnen maken? zo ja rond welk bedrag moet ik dan gaan denken?
en moeten deze uitlaten ook een type goedkeuring hebben?
en mag er ook een 2takt in of mag dat helemaal niet meer? gaat om een 4takt quad.
hoop dat ik hier mee geholpen kan worden.
mvg
michiel
Re: inbouwen motor blok.
vraag eens na daar misschien www.vhpipes.comquad-racerrr schreef:hoi,
ik heb een vraagje.
tevens zijn er bedrijven die een uitlaat op maat kunnen maken? zo ja rond welk bedrag moet ik dan gaan denken?
hoop dat ik hier mee geholpen kan worden.
mvg
michiel
-
- Quadrunner
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 19:16
- Locatie: veendam
- Contacteer:
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 197
- Lid geworden op: di 27 feb, 2007 21:31
- Locatie: breda
officieel moet je alles melden.
maar aangezien ze er toch nooit achterkomen is dat geen probleem.
je papieren zullen dan misschien niet kloppen maar denk je nou echt dat daar iemand achter zal komen.
Bij een auto zou dat kunnen bij bijvoorbeeld een apk keuring...
een quad heeft dat dus niet dus valt niet te controleren, hoewel het officeel wel moet zou IK het zowieso nooit doen. kost alleen maar geld en ellende
een 2 takt is dus het zelfde verhaal niemand die daar achter zal komen!
gr
maar aangezien ze er toch nooit achterkomen is dat geen probleem.
je papieren zullen dan misschien niet kloppen maar denk je nou echt dat daar iemand achter zal komen.
Bij een auto zou dat kunnen bij bijvoorbeeld een apk keuring...
een quad heeft dat dus niet dus valt niet te controleren, hoewel het officeel wel moet zou IK het zowieso nooit doen. kost alleen maar geld en ellende
een 2 takt is dus het zelfde verhaal niemand die daar achter zal komen!
gr
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
als iemant er verstand van heeft en het is BIJV een warrior met 4 takt motor en je gaat dan een 2 takt motor er in zetten dat verschil hoor je meteen en iemant die er verstand van heeft die weet meteen dat geen 4 takt is wat wel op de papieren dan staan he dat is een probleem maar als je gewoon bij 4 takt houd dan zal niemant dat merken ! behalven je pakt een honde blok waar op staat honda op de blok dat valt ook op dus hou het bij 4 takt en zorg als je een anderen blok pakt dat er niks in staat
je mag in principe niets veranderen aan een gekeurde quad, alles wat je veranderd zou officieel gezien opnieuw gekeurd moeten worden.
Niemand die dat doet natuurlijk maar als de politie moeilijk wil doen kunnen ze dat vrij makkelijk aangezien de machine niet mee in de staat is zoals hij ter keuring werd aangeboden.
Een ander blok eronder frommelen heb ik ook een tijd overwogen maar heb toch maar afgezien van mijn warrior project toendertijd.
Er zijn er meerdere op het forum die het al gedaan en of geprobeerd hebben.
zoek het forum maar eens door.
Niemand die dat doet natuurlijk maar als de politie moeilijk wil doen kunnen ze dat vrij makkelijk aangezien de machine niet mee in de staat is zoals hij ter keuring werd aangeboden.
Een ander blok eronder frommelen heb ik ook een tijd overwogen maar heb toch maar afgezien van mijn warrior project toendertijd.
Er zijn er meerdere op het forum die het al gedaan en of geprobeerd hebben.
zoek het forum maar eens door.
Als je echt een zwaar ongeluk krijgen dan zullen ze mods op een originele quad (uitlaat, banden, verbreders etc) waarschijnlijk makkelijker door de vingers zien dan een totaal ander blok.
Ik zou het niet graag uitproberen.
Afgezien daarvan wordt het regelmatig gedaan.
Ander blok inbouwen moet je wel handig voor zijn, er komt veel passen, meten, slijpen en lassen bij kijken.
Ik zou het niet graag uitproberen.
Afgezien daarvan wordt het regelmatig gedaan.
Ander blok inbouwen moet je wel handig voor zijn, er komt veel passen, meten, slijpen en lassen bij kijken.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
second that !Teunie schreef:
Afgezien daarvan wordt het regelmatig gedaan.
Ander blok inbouwen moet je wel handig voor zijn, er komt veel passen, meten, slijpen en lassen bij kijken.
maar ik ben wel van meningdat wanneer je andere achteras/a-armen/spoorverbreders monteerd.
je net zo verkeerd bezig bent als je motorswap doet.
het blijft een aanpassing aan je quad die niet meer voldoet aan destijdse keuring.