batterij plaatsen op blaster
-
pascal555
- Toeschouwer

- Berichten: 25
- Lid geworden op: di 18 sep, 2007 17:48
- Locatie: heers
- Contacteer:
batterij plaatsen op blaster
hoi zou het mogelijk zijn een batterij te plaatsen op een blaster daar ik een blaster heb van 2007 en deze heb laten ombouwen naar een supermotard en dus bijna altijd op straat rij hheb ik verlichting maar als ik mijn pinkers gebruik gaan mijn lichten mee flikeren en als ik op lage toeren rij gaan mijn pinkers helemaal niet daarom zou ik graag een batterij plaatsen GAAT DIT ?
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
-
ProBlaster
- Quadracer

- Berichten: 1209
- Lid geworden op: ma 23 jul, 2007 22:44
- Locatie: in de garage
- Contacteer:
moet ge gewoon achteraan onder de zadel achter de luchtfilter bak daar is de plaats voorzien moet ge gewoon de kabel die van de onstking(lichtspoel) gewoon daar ne kabel bij treken naar de batterij en dan als je in hoge toeren rijd laad ze op en als je dan op lage toeren aant rijden bent neemt je licht gewoon van de batterij af
moet ge wel eens kijken welke van de lichtpoels is hehe
al de elektrise kabels die van de onsteking naar de kader gaan 1 voor 1 uit trekken terwijl de motor draait en je licht aan staat
ge blijft gewoon testen tot ge de goede hebt
ge trekt gewoon 1 uit en ziet wat het doed vald het licht uit maar de motor blijft draaien dan heb je de goede
als de motor uit valt steek je het prieske gewoon terug in en ge probeerd en ander
na en tijd heb je de gust ge kunt ni veel missen het zijn er maar 5 ofzo
moet ge wel eens kijken welke van de lichtpoels is hehe
al de elektrise kabels die van de onsteking naar de kader gaan 1 voor 1 uit trekken terwijl de motor draait en je licht aan staat
ge blijft gewoon testen tot ge de goede hebt
ge trekt gewoon 1 uit en ziet wat het doed vald het licht uit maar de motor blijft draaien dan heb je de goede
als de motor uit valt steek je het prieske gewoon terug in en ge probeerd en ander
na en tijd heb je de gust ge kunt ni veel missen het zijn er maar 5 ofzo
2-takt zal altijd het beste blijven
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
ProBlaster schreef:moet ge gewoon achteraan onder de zadel achter de luchtfilter bak daar is de plaats voorzien moet ge gewoon de kabel die van de onstking(lichtspoel) gewoon daar ne kabel bij treken naar de batterij en dan als je in hoge toeren rijd laad ze op en als je dan op lage toeren aant rijden bent neemt je licht gewoon van de batterij af![]()
moet ge wel eens kijken welke van de lichtpoels is hehe
al de elektrise kabels die van de onsteking naar de kader gaan 1 voor 1 uit trekken terwijl de motor draait en je licht aan staat
ge blijft gewoon testen tot ge de goede hebt
ge trekt gewoon 1 uit en ziet wat het doed vald het licht uit maar de motor blijft draaien dan heb je de goede
als de motor uit valt steek je het prieske gewoon terug in en ge probeerd en ander
na en tijd heb je de gust ge kunt ni veel missen het zijn er maar 5 ofzo
wrong answer...
als je de draden van de ontsteking nakijkt is er een gele met rode lijn... deze spoel levert de stroom voor je lichten. Dit is een spoeltje van 3Ohm en heeft net genoeg capaciteit voor je lichten te doen werken en thats it... hang er zomaar een batterij aan en je verbrand deze spoel...
Op^de nieuwe blasters moet een kit van de winkel uit worden geplaatst,deze bevat onderandere een batterij, een diode en allerbelangrijkste een dubbele spoel.
Voor deze spoel te monteren moet je de grondplaat demonteren en de originele lichtspoel erafhalen en de dubbele spoel in de plaats zetten. Deze bevat dan een geel rode en een rode kabel en heb je 2x3Ohm en omvat heel wat geklungel met tin en om alles netjes te leggen ben je ff zoet (ook een reden waarom veel dealers deze spoel en batterij niet monteren)
Dan plaats je je batterij achteraan onder je zadel (plaats voorzien) en leg je die diode ertussen zodat je je spoel niet kan doen verbranden door er stroom op te zetten indien je motor niet draait. Ook sluit je dan die pinkers en km teller (indien je die hebt) aan vanop de batterij en niet vanop je voorlicht bekabeling en marcheert alles perfect... dan kan je zelf je km teller doen werken vanaf dat je je contact opzet en je pinkers doen werken zonder dat je motor draait (is voor de zogenaamde 4pinkers te kunnen doen werken zonder dat je motor draait, staat in je homologatie) ook bevoorbeeld toeter word aan je batterij gekoppeld en niet aaan je lichten dan.
Is heel wat werk, maar dan werkt het zoals het hoort... 1kabel die batterij oplaad waardan alle accesoires aanhangen en 1 kabel die stroom geeft voor de lichten.
greetz
