uitzicht van de quad
-
- Toeschouwer
uitzicht van de quad
kheb een vraagje,waarschijnlijk gaan jullie net als ik veel in de modder en andere toestanden gaan crossen met jullie quad
en erna is er nattuurlijk altijd de grote kuis van de quad,maar al die kleine krasjes en zelf grote van bijvoorbeeld een tak ofzo,hoe krijgen jullie die er later weer uit?polieren ofzo?!of een nieuwe laag ?!
bedankt RaY
en erna is er nattuurlijk altijd de grote kuis van de quad,maar al die kleine krasjes en zelf grote van bijvoorbeeld een tak ofzo,hoe krijgen jullie die er later weer uit?polieren ofzo?!of een nieuwe laag ?!
bedankt RaY
voor de diepere krassen koop ik plastic renew,
eerst moet je met schuurpapier alles opschuren (van grof naar héél fijn papier), daarna de plastic renew erop om de glans terug te krijgen en eventueel nogmaals behandelen om het perfect te maken, neem wel je tijd hiervoor, als je vlug - vlug wilt handelen gaat het zeker niet goed komen.
ik heb dat ook al gebruikt en het werkt goed,
Grtz en suc6 ermee
eerst moet je met schuurpapier alles opschuren (van grof naar héél fijn papier), daarna de plastic renew erop om de glans terug te krijgen en eventueel nogmaals behandelen om het perfect te maken, neem wel je tijd hiervoor, als je vlug - vlug wilt handelen gaat het zeker niet goed komen.
ik heb dat ook al gebruikt en het werkt goed,
Grtz en suc6 ermee
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ik gebruik het produkt zoals beschreven in dit topic
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... ight=wurth
legt een soort vetlaag op u plastic dat iets of wat beschermt tegen krassen
kost ni zoveel qua aankoop en doe je heeeel lang mee
voor chassis gebruik ik kettingreiniger , gaat goed
Grtzzz
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... ight=wurth
legt een soort vetlaag op u plastic dat iets of wat beschermt tegen krassen
kost ni zoveel qua aankoop en doe je heeeel lang mee
voor chassis gebruik ik kettingreiniger , gaat goed
Grtzzz
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
@Dazoe: Wat kost die vettigheid?
Ik heb zelf gisteren men quad voor de eerste keer gekuisd op de volgende manier en duurde maar een dik half uur:
1) Quad afspuiten met hoge druk (bij de carwash op hotwax gedrukt) 2 €
2) Quad inspuiten met Casa allesreiniger van in de wibra 0,89 cent per liter
(vernevel dit product puur op de quad en laat een paar minuten intrekken)
3) Quad terug afspoelen (bij de carwash op glansspoelen gedrukt) weer voor 2 €
4) Quad even starten, en terwijl hij aant draaien is droog je hem wat af.
5) Plastic inspuiten met siliconenspray of da vettig spul van dazoe (ik heb bij den auto 5 het goedkoopste dashboardreiningingsproduct gekocht)
6) alle metalen en roestgevoelige dinges en motor en alles inspuiten met WD40 of iets anders kruipolieachtigs (weer heb ik iets uit de auto 5 gebruikt het goedkoopste dat er was iets van NORAUTO)
7) ketting inspuiten met kettingspray (ook auto 5)
PROPER
Ik heb zelf gisteren men quad voor de eerste keer gekuisd op de volgende manier en duurde maar een dik half uur:
1) Quad afspuiten met hoge druk (bij de carwash op hotwax gedrukt) 2 €
2) Quad inspuiten met Casa allesreiniger van in de wibra 0,89 cent per liter
(vernevel dit product puur op de quad en laat een paar minuten intrekken)
3) Quad terug afspoelen (bij de carwash op glansspoelen gedrukt) weer voor 2 €
4) Quad even starten, en terwijl hij aant draaien is droog je hem wat af.
5) Plastic inspuiten met siliconenspray of da vettig spul van dazoe (ik heb bij den auto 5 het goedkoopste dashboardreiningingsproduct gekocht)
6) alle metalen en roestgevoelige dinges en motor en alles inspuiten met WD40 of iets anders kruipolieachtigs (weer heb ik iets uit de auto 5 gebruikt het goedkoopste dat er was iets van NORAUTO)
7) ketting inspuiten met kettingspray (ook auto 5)
PROPER
- cyberdrone
- Quadracer
verdekke, ik krijg mijn machien nie proper op die tijd hoor
Ik heb vorige zondag 2.5u aan mijn quad zitten kuisen.
mijne is nu wel meer een utility versie, dus kan op bepaalde plaatsen moeilijk aan, maar dan nog ..
ik spuit eerst de grootste vettgheid af met de tuinslang (om krassen te voorkomen)
dan vernevel ik vigor erop, laat dat 10min intrekken,
dan met de medium-druk reiniger (warm water) erop, en na kuisen met een zachte spons
dan met het zeemvel over de plastiek, de quad gaan droogrijden, wd40 op de blok en scharnieren, dan dashbord-spray op de zwarte kunststof stukken, ketting insmeren en klaar is kees ..
Minimum 2u aan bezig...en nu ga ik nog remmenreiniger gaan kopen want ik wil zeker zijn dat die ook proper zijn en niet overmatig gaan slijten na het ploeteren
Ik heb vorige zondag 2.5u aan mijn quad zitten kuisen.
mijne is nu wel meer een utility versie, dus kan op bepaalde plaatsen moeilijk aan, maar dan nog ..
ik spuit eerst de grootste vettgheid af met de tuinslang (om krassen te voorkomen)
dan vernevel ik vigor erop, laat dat 10min intrekken,
dan met de medium-druk reiniger (warm water) erop, en na kuisen met een zachte spons
dan met het zeemvel over de plastiek, de quad gaan droogrijden, wd40 op de blok en scharnieren, dan dashbord-spray op de zwarte kunststof stukken, ketting insmeren en klaar is kees ..
Minimum 2u aan bezig...en nu ga ik nog remmenreiniger gaan kopen want ik wil zeker zijn dat die ook proper zijn en niet overmatig gaan slijten na het ploeteren
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Ik ga naar de carwash. Ik steek 2 euro in en krijg 4 jetonnekes. Dan eerst goed afspuiten met hogendrukreiniger dit is ook warm water. Dan zeep, dan is het een combinatie van water en zeep. Goed over heel de quad, de onderkant van de kappen, men velgen en banden. Dan met keukenrol men velgen mooi proper drogen en ook mijn uitlaat. Dan terug met de hogendruk ter op. Quad vervolgens mijn een zeemvel en keukenrol terug heel proper wrijven. En dan ziet de quad er echt terug goed uit. En in toaal maar ne Euro vijftig gkost En duurt zo een klein half uurke.
Nu da geldt alleen wanneer hem nie echt vuil is he, na euroquadweekend was het een heel ander verhaal.
Nu da geldt alleen wanneer hem nie echt vuil is he, na euroquadweekend was het een heel ander verhaal.
-
- Toeschouwer
Glennyfz450 schreef:voor alle krassjes ed uit mijn kappen te krijgen gebruik in staalwol en schuurpapier nr 180 natschuren!
wondergom van mr proper doet ook veel;)
lol wtf is wondergom
klinkt mij zoiets hollands ...
en met dat schuren krijg je achteraf geen doffe plekken of lichte krassen achteraf ?
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
- Danny
- Quadrider
Ben vandaag in lille gaan crosse en kreeg het er met de hoge druk reiniger er nie af (vuile modder) en toen heb ik van iemand nen alles reiniger van den aldi gekregen (dacht 58 cent voor een grote bus) en da puur derop gespoten en kon mijn ogen nie geloven hoe da vuil er ineens afliep. en raar maar waar is stoot die zeep nu ook wa water af zoda ge het effect krijgt van hotwax in de carwash. Echt bangelijk spul. quad is nog nooit zo zuiver geweest.
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
ik gebruik Valma Plastishine , supper spul werk echt goed.
heb allen nog geen foto's hoe me quad er dan uit ziet, maar dat komt nog wel.
allen jammer, ik heb erg veel krassen ,door de vorgen ijgenaar:(:( en doffen plaatsen ,maar dat Valma Plastishine, is daar op gemaakt ,dat het weg gaat :D das voor deel.
weet iemant een goede tip ,voor de krassen ?
hier een foto's van het spul:
heb allen nog geen foto's hoe me quad er dan uit ziet, maar dat komt nog wel.
allen jammer, ik heb erg veel krassen ,door de vorgen ijgenaar:(:( en doffen plaatsen ,maar dat Valma Plastishine, is daar op gemaakt ,dat het weg gaat :D das voor deel.
weet iemant een goede tip ,voor de krassen ?
hier een foto's van het spul: