de barossa loopt zacht gezegd slecht...
de barossa loopt zacht gezegd slecht...
Ik heb vanmorgen de bougie's vervangen en de 2 open air filters schoongemaakt en ingeolied. Nu is het geval dat de ie stationair goed loopt, maar onder belasting, knallen in de uitlaat, vlammen en hij houd in. Ik heb dit forum nageplozen, maar kan zo niet een oplossing vinden.
Kun je teveel olie op een filter doen? K&N filter, in geolied met een K&N schoonmaaksetje( dus ook de olie die daarin zit)Geheel volgens de gebruiksaanwijzing. Een plaatselijke crosser hoorde mij aan en zei dat de motor te veel benzine krijgt. Dus bougie er uit, die dus koolzwart bleken te zijn. Dus luchtstelschroef verder er uit, iets verbetering, maar niet opgelost. Klein stukje gereden zonder filter, probleem niet opgelost...
Ik ben nu de hele dag aan het bijstellen, maar krijg hem niet meer als vanouds aan het lopen.De bougies die ik er uit haalde, waren ook vrij zwart, en de motor plofte ook steeds meer, vandaar dat ik dus de bougies heb vervangen, maar het werd alleen maar erger...Als je gas geeft, ploft en knalt het dat je bang moet zijn dat je blok uit elkaar barst. Kan het zijn dat er een bougie niet goed is? Ik heb nog niet de oude terug gezet om dit te testen, dat kan ik nog proberen. ALS JE GAS LOSLAAT, KOMEN ER STEEKVLAMMEN UIT. Wie weet hoe ongeveer de standaard afstelling moet zijn? (Hoeveel slagen moeten de stelschroeven uit/in) Krijgt het geheel te weinig lucht(mischien te veel olie in het filter?)
Kun je teveel olie op een filter doen? K&N filter, in geolied met een K&N schoonmaaksetje( dus ook de olie die daarin zit)Geheel volgens de gebruiksaanwijzing. Een plaatselijke crosser hoorde mij aan en zei dat de motor te veel benzine krijgt. Dus bougie er uit, die dus koolzwart bleken te zijn. Dus luchtstelschroef verder er uit, iets verbetering, maar niet opgelost. Klein stukje gereden zonder filter, probleem niet opgelost...
Ik ben nu de hele dag aan het bijstellen, maar krijg hem niet meer als vanouds aan het lopen.De bougies die ik er uit haalde, waren ook vrij zwart, en de motor plofte ook steeds meer, vandaar dat ik dus de bougies heb vervangen, maar het werd alleen maar erger...Als je gas geeft, ploft en knalt het dat je bang moet zijn dat je blok uit elkaar barst. Kan het zijn dat er een bougie niet goed is? Ik heb nog niet de oude terug gezet om dit te testen, dat kan ik nog proberen. ALS JE GAS LOSLAAT, KOMEN ER STEEKVLAMMEN UIT. Wie weet hoe ongeveer de standaard afstelling moet zijn? (Hoeveel slagen moeten de stelschroeven uit/in) Krijgt het geheel te weinig lucht(mischien te veel olie in het filter?)
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Heb je de olie wel wat laten drogen?
als je hem verzuipt in de olie krijgt hij idd te weinig lucht.(knallen)(de olie zit in de porien die lucht door moeten laten maar het nu niet doen omdat de olie erinzit.)
zodra de olie wat opdroogt zal het filter weer meer lucht doorlaten en is het probleem weg.
alleen nu heb je zelf aan je lucht zitten draaien, die zal je weer terug moeten zetten naar de orginele stand.
Rij er even mee naar een monteur die kan dat zo weer goedzetten voor je.
Je hebt zelf niet onthouden hoeveel slagen je hem gegeven hebt?
als je hem verzuipt in de olie krijgt hij idd te weinig lucht.(knallen)(de olie zit in de porien die lucht door moeten laten maar het nu niet doen omdat de olie erinzit.)
zodra de olie wat opdroogt zal het filter weer meer lucht doorlaten en is het probleem weg.
alleen nu heb je zelf aan je lucht zitten draaien, die zal je weer terug moeten zetten naar de orginele stand.
Rij er even mee naar een monteur die kan dat zo weer goedzetten voor je.
Je hebt zelf niet onthouden hoeveel slagen je hem gegeven hebt?
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
is een 4takt, die heeft geen membramen.
zoals dozo al zegt, als het veel verergert is na dat je luchtfilters insmeerde, zou het aan dit kunnen liggen, wat me zou verwonderen bij een k&n luchtfilter.
nadat je open luchtfilter geplaatst heb, veronder stel ik dat je hem terug afgesteld is? mss ligt hier het probleem en zit er verkeerde sproeier in, als je bougi's pikzwart staan zal er te grote inzitten.
zet de gasnaald 1standje lager en kijk of dit helpt. zo weet je snel iets meer, de luchtschroef is voor op het einde van het afstellen, om alles mooi fijn te zetten.
zoals dozo al zegt, als het veel verergert is na dat je luchtfilters insmeerde, zou het aan dit kunnen liggen, wat me zou verwonderen bij een k&n luchtfilter.
nadat je open luchtfilter geplaatst heb, veronder stel ik dat je hem terug afgesteld is? mss ligt hier het probleem en zit er verkeerde sproeier in, als je bougi's pikzwart staan zal er te grote inzitten.
zet de gasnaald 1standje lager en kijk of dit helpt. zo weet je snel iets meer, de luchtschroef is voor op het einde van het afstellen, om alles mooi fijn te zetten.
-
vanpee jelle
- Quadracer

- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
knijp eens in je luchtfilter als er olie uitkomt is er teveel olie op de luchtfilter gedaan als je je luchtfilter reinigt en terug in smeert moet je je luchtfiter uitknijpen niet uitwringen want dan beschadig je hem .
Ik denk dat daar het probleem zit kijk ook eens of je of je carbu nog goed in zijn rubbers zit ander trekt hij valse lucht dit geeft ook z'on problemen.
Ik spreek uit ondervinding heb het ook voorgehad in het begin van men quad periode.
Grtz
Jelle
Ik denk dat daar het probleem zit kijk ook eens of je of je carbu nog goed in zijn rubbers zit ander trekt hij valse lucht dit geeft ook z'on problemen.
Ik spreek uit ondervinding heb het ook voorgehad in het begin van men quad periode.
Grtz
Jelle
raptor 660 power
het filter zal dan waarschijnlijk niet droog zijn geweest, omdat de olie er bij wijze van spreken uit droop...ik zal vandaag eens kijken of het na een nacht drogen beter is geworden.Ik weet de afstelling ook nog wel hoe die stond gelukkig, en anders met veel geduld rustig aan of uit draaien.
Ik zal wel even berichten als het beter is
Ik zal wel even berichten als het beter is
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Kan het zijn dat er een cdi stuk is? Het lijkt wel dat wanneer je vermogen vraagt, er 1 cilinder niet mee wil werken. Ik heb bougies nagekeken, 1 is er mooi bruin, de ander is redelijk zwart, hoe kan ik zo'n cdi checken? Bougie's vonken wel beide 
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
ik heb vandaag carburateur gereinigd, uit elkaar gehad, kwam in een carburateur wat luchtfilter olie tegen..Maar dit alles heeft niet geholpen..Als je gas opendraaid, loopt de motor erg onregelmatig, wat ik al zei, kan het zijn dat de onsteking hapert?
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:


