denk mijn baterij stuk is
was daar straks stil gevallen en kreeg hem bijna niet gestart en toen ineens was ze heel plat mijn baterij. maar had hem dan in gang getrokken maar hij viel weer stil, bleef niet stionair draaien
dus nu was mijn vraag kan het zijn dat hij niet bliijft draaien omdat de baterij stuk is?
heb ze proberen op te laden maar is direkt weer plat
groetjes roger
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie! http://www.stolenquads.eu
Het idd zijn dat uw batterij stuk is. Ge zou hem eens goed moeten op laden en dan de quad starten en opmeten of de alternator oplaad. Als die niet oplaad gaat ge hetzelfde probleem terug krijgen met een nieuwe batterij.
Het kan dus ook gewoon zijn dat de batterij zodanig kapot is dat hij eigenlijk in kortsluiting ligt, en in dit geval gaat hij ook zo goed als niet laden.
Overlaatst nog meegemaakt let die Amerikaan. De alternator laad perfect op, maar ik kreeg de auto niet gestart. De batterij was goed opgeladen en gaf ook mooi aan dat hij 12 volt had. Maar vanaf het moment ik wou starten was het dus nada. Dit is natuurlijk omdat de batterij zijn startvermogen niet meer kan halen, en dan gaat zelfs de starter niet meer rond.
had daar straks de baterij opgeladen met de snellader tot ze 100% was opgeladen ff gestart en hij viel direkt weer stil en plat dus die zal zeker stuk zijn, maar hoe kan ik dat meten of dat de alternator oplaad? gaat dat met de lader?
witte yfz 450 06
Gewoon met en digitale multimeter kunt ge dit doormeten of hij volledig laad. Eerst gewoon zonder stroomverbruikers aan, en dan ook nog eens meten met de lichten aan.
Maar als gij al zegt dat de batterij volledig geladen was en de quad terug stilvalt dan is het al zo goed al zeker dat de batterij volldig kapot is. In een batterij komen de loden platen dan tegen elkaar en vormen een electrolise waardoor er een soort van kortsluiting ontstaat. Door deze kortsluiting gaat er zo enorm veel energie verloren dat de quad niet meer blijft draaien.
Probeer het anders even met de batterij van iemand anders en al hij wel blijft draaien weet ge al 100 % zeker dat uw batterij kapot is. Maar meet toch even op of de alternator voldoende oplaad
Als hij laad dan zou je met een draaiende motor ongeveer 14 a 15 volt moeten meten op de accu. Je moet hiervoor waarschijnlijk wel een beetje gas geven.
das het juist hij blijft niet draaien, valt gewoon weer stil
heb daar straks een met start kabels gewerkt krijg hem moeilijk aan maar valt direkt weer stil, dus ik denk dat er iets anders scheelt
witte yfz 450 06
klinkt als wat anders dan de accu.
je accu kan wel minder goed werken als het kouder is.
de mijne werkte gistere ook niet goed toen het super koud was.
quad kan draaien zonder batterij.. kijk naar mensen die batterij eraf halen en kickstart monteren..
is dus duidelijk iets anders, cdi probleem, ontsteking probleem.. je zal niet de eerste zijn
Zoals ik al zei is het moeilijk om een diagnose te stellen zonder de quad erbij te hebben. Als hij helemaal niet meer blijft draaien is er inderdaad nog iets anders aan de hand.
de accu van een quad/motor mag je niet laden met een snellader, dan weet je zeker dan hij naar de ballen is
max laadstroom = Ah van de accu delen door 10 , dus een accu van 6ah, mag je laden met 600mA (10/12 uur)
kijk maar eens op de accu, of straks op de nieuwe