@gie pilaar: is het de bedoeling om supermotard wedstrijden te gaan rijden?
Ik heb zelf een seizoen supermotard quad gereden met een yamaha yfz450.
Als je vertrekt van een standaard Honda 450 zal je er een smak geld moeten tegensmijten tegen dat je een machien hebt waarmee je kunt strijden met de rest.
verbreden = voorarmen achteras
verlagen = vering ;link achteraan
versnellen = blok,tandwielverhoudingen,cdi,...
Dan kan je deelnemen in de klasse 450 voor zover ik weet was die van vorig jaar al in voering gezet.
Op een wedstrijd als mettet geraak je met je 450 4-takt niet in de top 10 of het moet al een bom zijn qua preparatie.
Ik ben overgestapt naar cross omdat naar mijn mening de kosten veel groter waren,de wedstrijden beperkt zijn (zul je wel weten vanop het supermotardforum) en je veel geld moet investeren als je wil gaan voor je kampioenschap.
Je moet natuurlijk ook kunnen rijden maar ik weet nog 1 van mijn eerste wedstrijden reed ik 5de voluit op recht stuk met beste verhouding tandwielen en dan steekt er een quad u voorbij en schakelt nog eentje op...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
dan vroeg ik mijn eigen af,waar ben ik mee bezig.
Dit is mijn gedacht over de supermotardquadwedstrijden,de fun was er zeker wel en zou graag ook voor de fun nog eens deelnemen aan mettet ofzo.
Ik denk als de reglementen worden aangepast voor een 450 klasse met beperkingen zou dit wel een grote verbeteringen zijn naar jonge piloten toe.
greetz