Raptor 660
Raptor 660
Hoe zit het eigenlijk bij jullie olieverbruik, de mijne die drinkt meer olie dan ik bier.
Nee serieus, na elke rit, zeker op de baan waar je al eens doorrijdt moet ik olie bijdoen, dit varieert van weinig tot veel...
Maar gerust ben ik er nooit in en zeker niet als ik verdere afstanden wil doen...
Hoe zit dit bij jullie en kan hier iets aan gebeuren.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Mvg,
Peewee
Nee serieus, na elke rit, zeker op de baan waar je al eens doorrijdt moet ik olie bijdoen, dit varieert van weinig tot veel...
Maar gerust ben ik er nooit in en zeker niet als ik verdere afstanden wil doen...
Hoe zit dit bij jullie en kan hier iets aan gebeuren.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Mvg,
Peewee
-
- Quadrunner
- Berichten: 662
- Lid geworden op: di 02 okt, 2007 13:51
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
compressie eens meten ?
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
ik had dat ook olie verbruik op de 660 soms wel 1 l op 100 km
zeker als ik laag in toeren bleef zodat de quad echt moest trekken als ik altijd hoog in toeren bleef en bij elke vertraging terug schakelde viel dat verbruik nog mee heb hem dan maar verkocht
zeker als ik laag in toeren bleef zodat de quad echt moest trekken als ik altijd hoog in toeren bleef en bij elke vertraging terug schakelde viel dat verbruik nog mee heb hem dan maar verkocht
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ok, compressie meten enz, ik heb van autotechniek en degelijke geen verstand.
Ik vertrouwde op mijn dealer maar vond dit verbruik toch overdreven. Steeds het antwoord van "dit hebben 9 op 10 quads van yamaha 660 raptor".
Maar zo te horen is er ergens anders een probleem...
Alhoewel ik mijn dealer niet wil afbreken want deze heeft voor mij alles gedaan en ondere garantie om de machiene in orde te krijgen, mijn dank hiervoor...
Maar zou toch graag de mogelijke oorzaken weten zodat ik dit kan aanhalen nu hij nog onder garantie is...
Dus alles wat in jullie opkomt haal maar aan en ik noteer.
Dank u collega's...
Mvg,
Peewee
Ik vertrouwde op mijn dealer maar vond dit verbruik toch overdreven. Steeds het antwoord van "dit hebben 9 op 10 quads van yamaha 660 raptor".
Maar zo te horen is er ergens anders een probleem...
Alhoewel ik mijn dealer niet wil afbreken want deze heeft voor mij alles gedaan en ondere garantie om de machiene in orde te krijgen, mijn dank hiervoor...
Maar zou toch graag de mogelijke oorzaken weten zodat ik dit kan aanhalen nu hij nog onder garantie is...
Dus alles wat in jullie opkomt haal maar aan en ik noteer.
Dank u collega's...
Mvg,
Peewee
Als hij volledig gereviseerd is zal er ook een nieuwe zuiger met veren inzitten
Ik heb dat ook laten doen bij mn oude 660 en toen ik hem terug kreeg gebruikte hij
nog steeds olie maar dat word minder naarmate de zuiger weer inslijt op de cilinder
Bij een nieuwe quad gaat er olie in die het inrijden bevorderd
maar met die goede olie die de meesten gebruiken duurt het inslijten langer
Zou zeggen hou het in de gaten of laat het nakijken ze kunnen ook via je uitlaat poort met een cameratje
naar binnen.
Succes
Ik heb dat ook laten doen bij mn oude 660 en toen ik hem terug kreeg gebruikte hij
nog steeds olie maar dat word minder naarmate de zuiger weer inslijt op de cilinder
Bij een nieuwe quad gaat er olie in die het inrijden bevorderd
maar met die goede olie die de meesten gebruiken duurt het inslijten langer
Zou zeggen hou het in de gaten of laat het nakijken ze kunnen ook via je uitlaat poort met een cameratje
naar binnen.
Succes
yamaha of toch een can-am
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
heb je enig idee hoeveel hij verbruikt op 100km? laat hij een blauwe wolk achter als je gas geeft?
heb vandeweek nog eentje gereviseerd...
van welk jaar is hij en een idee van de kilometerstand? het is normaal dat hij na een rivisie iets of wat olie gebruikt, maar dat is ergens 200ml met zen 1ste olie (echt de maximum al)
wat verstaan ze onder revisie?
ik versta daaronder kleppen slijpen en regelen,nieuwe bourages op de kleppen, nieuwe zuiger, cilinder honen, nieuwe dichtingen op de cilinder,distributie en al derest opmeten qua spelingen,dit is wat mij betreft het gedeelte van de cilinder...
De "oudere" rappy's tot 2003 komen nu binnen en dat zijn echte olieboten als je het zo mag noemen, natuurlijk allemaal beestjes die best al in slag gezeten hebben en na een grondige revisie hebben die geen problemen meer hoor. oftewel is er iets vergeten,oftewel iets mislopen tijdens de revisie. tenzij je ergens een olielek hebt...
Valt het aan de motor te zien dat deze gereviseerd is? nieuwe voetpakking of koppaking die je duidelijk kan zien? verse pate onder het kleppendeksel (is zonder dichting dus wordt pate aangewreven) vijzen waar sporen aan zijn dat ze nog niet lang geleden bewerkt zijn?
het woord gereviseerd word nogal snel uitgesproken bij sommigen...
greetz
heb vandeweek nog eentje gereviseerd...
van welk jaar is hij en een idee van de kilometerstand? het is normaal dat hij na een rivisie iets of wat olie gebruikt, maar dat is ergens 200ml met zen 1ste olie (echt de maximum al)
wat verstaan ze onder revisie?
ik versta daaronder kleppen slijpen en regelen,nieuwe bourages op de kleppen, nieuwe zuiger, cilinder honen, nieuwe dichtingen op de cilinder,distributie en al derest opmeten qua spelingen,dit is wat mij betreft het gedeelte van de cilinder...
De "oudere" rappy's tot 2003 komen nu binnen en dat zijn echte olieboten als je het zo mag noemen, natuurlijk allemaal beestjes die best al in slag gezeten hebben en na een grondige revisie hebben die geen problemen meer hoor. oftewel is er iets vergeten,oftewel iets mislopen tijdens de revisie. tenzij je ergens een olielek hebt...
Valt het aan de motor te zien dat deze gereviseerd is? nieuwe voetpakking of koppaking die je duidelijk kan zien? verse pate onder het kleppendeksel (is zonder dichting dus wordt pate aangewreven) vijzen waar sporen aan zijn dat ze nog niet lang geleden bewerkt zijn?
het woord gereviseerd word nogal snel uitgesproken bij sommigen...
greetz
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond