quad is hersteld !
Ik zie dat je quad weer in vol ornaat is.
Is goed nieuws en hou je pa een beetje uit de geburen van palen, betonblokken en dergelijke
Dus da gras van op de filmpjes is ideaal voor hem .
En na veel oefenen mischien terug op de baan.
Grts
Is goed nieuws en hou je pa een beetje uit de geburen van palen, betonblokken en dergelijke
Dus da gras van op de filmpjes is ideaal voor hem .
En na veel oefenen mischien terug op de baan.
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Toeschouwer
- Berichten: 44
- Lid geworden op: ma 11 dec, 2006 20:12
- Locatie: Waterland-Oudeman
Mijn banden staan ook andersom. Dit ivm de bandenslijtage! en het helpt echt! bij zware tractoren die veel baanwerk doen ze dat ook!Raptor'ke schreef:Kan je weer rije
Ey coolboyke, staan je voorbanden niet verkeerd monteerd? Heb de indruk dat het profiel verkeerd staat
Gr Timmy
Check en post op http://groups.msn.com/quadsforfun
coolboyke schreef:ik denk het niet , ze hebben altijd al zo gestaan ...Raptor'ke schreef:Kan je weer rije
Ey coolboyke, staan je voorbanden niet verkeerd monteerd? Heb de indruk dat het profiel verkeerd staat
Is wel degelijk zo dat ze moeten staan, als je ooit eens zo'n band in 't echt ziet, moet je die eens van naderbij gaan bekijken,
Er staat een " " ( draairichting )
Dus zoals ze nu gemonteerd staan is het goed
grtz
Yamaha Banshee 05' & 97'
Ik dacht dat het zo zat:
-van een aangedreven wiel moet het profiel altijd de modder wegduwen in plaats van op te scheppen: vandaar bv V-profiel met de punt naar de rijrichting gericht (anders raken je groeven sneller toe).
-van een niet-aangedreven wiel is het omgekeerd om dat effect te hebben, want de grond/modder drijft echter het voorwiel aan.
Wel is het zo dat in los zand alles weer omgekeerd is want dan wil je zoveel mogelijk grip, en dit kan verbeteren door het zand 'op te scheppen' (denk aan schoepen op banden). Er is toch geen gevaar dat de groeven dicht dreigen te slippen want los zand kan dat niet. Dit is vooral op de achterwielen van toepassing want de voorwielen die niet aangedreven zijn hebben best zo weinig mogelijk wrijving in zand.
correct me if I'm wrong
-van een aangedreven wiel moet het profiel altijd de modder wegduwen in plaats van op te scheppen: vandaar bv V-profiel met de punt naar de rijrichting gericht (anders raken je groeven sneller toe).
-van een niet-aangedreven wiel is het omgekeerd om dat effect te hebben, want de grond/modder drijft echter het voorwiel aan.
Wel is het zo dat in los zand alles weer omgekeerd is want dan wil je zoveel mogelijk grip, en dit kan verbeteren door het zand 'op te scheppen' (denk aan schoepen op banden). Er is toch geen gevaar dat de groeven dicht dreigen te slippen want los zand kan dat niet. Dit is vooral op de achterwielen van toepassing want de voorwielen die niet aangedreven zijn hebben best zo weinig mogelijk wrijving in zand.
correct me if I'm wrong
KFX540