naaldlager verwijderen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

naaldlager verwijderen

Bericht door OpticalNicolas »

wegens revisie/repareren van het blok besloten om alle lagers te vervangen

maar 1-2naaldlagers raken er niet uit.
de rollagers haalde ik eruit door carter warm te stoken en dan vielen ze er uit. deze langs geen kanten
het gaat dus over deze:
ik kan er met niets onder aangezien deze geen plek heeft tussen carter en lagertje onderaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik dacht dat hier een tooltje voor bestond.
ik kan het carter naar de dealer brengen, maar het zelf doen is toch net iets leuker.

iemand enig idee hoe dit te verwijderen?

zeer veel dank :buig: :buig:
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

neem een as die in het naaldlagertje past, bij voorkeur tige filte. Tig de tige op de naaldlager die ongeveer 50cm lang is(niet met bagetten of automaat voor geen spetters te krijgen). Neem dan een as met in de midden een gat met de diameter van de tige. De lengte van de as moet ongeveer een vuist zijn. Op het uiteinde van de tige plaats je een rondel met moer. Neem de as vast die door de tige zit en geef enkele rake klappen door naar boven te bewegen tegen de rondel met moer. 3 keer en em is eruit. :wink:
Tooltje die max 10 euro kost en handig is. Ik dit ook voor de balancer lagers te verwijderen maar dan met asjes die op maat gedraaid zijn om in het lager te lassen. Al te zien of je een draaibank ter beschikking hebt.\

mvg
Andries
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

inderdaad, datb is de correcte manier, wij hebben er ook zo een speciaal lagertrekkertje voor voor een lager in een "blind" gat uit te halen.
greetz
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

draaien is geen probleem, tis da lassen, wij hebben geen tig alleen maar me baguetten. en salamo
ik ga morgen even achter keilbouten en kijken of ik ze er hiermee uit krijg

bedankt iedereen :buig: :buig:
Plaats reactie