Garmin Zumo 550

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Garmin Zumo 550

Bericht door DJR »

Hi,

Ik plan een GPS te kopen en mijn oog is gevallen op de Garmin Zumo 550. Ik zou de GPS op de quad (offoad), moto en auto (beide onroad) willen gebruiken. Met de quad zou er hoofdzakelijk op GPS-coordinaten gereden worden of met een topografische kaart gewerkt worden.

Garmin is wel een goed merk en dat type blijkt bestendig te zijn voor schokken en water en zo. Heeft er iemand ervaring met die GPS bij offroadgebruik (of ander gebruik)?

Daar het geen goedkoop toestelletje is is elke info van mogelijke gebruikers welkom!
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik heb destijds ook Garmin gehad op de quad.

Raad je zeker een goede houder aan van www.touratech.de, te verkrijgen bij www.rad.be op bestelling
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik kan alleen maar zeggen SUPER! Ik gebruik 'm zelf in de auto, in de camper en op de quad.

Ik download bijvoorbeeld een ATB-Route en rijd deze dan met de quad. Gaat echt prima.

Zonder twijfel de beste navigatie die er op dit moment is.
the dogg raptor
Quadrider
Quadrider

Bericht door the dogg raptor »

ik ben van mijne ook heel content. :duimhoog:
albrecht
Quadrider
Quadrider

Bericht door albrecht »

De zumo is goed de 276 en 278 is beter,
Ik weet een 2de hands zumo 550 als je wil?

Het voordeel van de zumo is dat hij 2 houders heeft voor de quad EN voor de auto.
Nog een groot voordeel is zijn geheugen is de vorm van "goedkope" SD-kaarten.

Ikzelf ben heel tevreden van de zumo, om way-points en dergelijke in te laden is de 276/8 beter
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

albrecht schreef:De zumo is goed de 276 en 278 is beter,
Ik weet een 2de hands zumo 550 als je wil?

Het voordeel van de zumo is dat hij 2 houders heeft voor de quad EN voor de auto.
Nog een groot voordeel is zijn geheugen is de vorm van "goedkope" SD-kaarten.

Ikzelf ben heel tevreden van de zumo, om way-points en dergelijke in te laden is de 276/8 beter
Aha, een okkazie Zumo 550. Heb je meer info? :arrow: PB als je wilt
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Hewitt
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Hewitt »

Hoe zit het eigelijk met GPS op de quad, aangezien je er niet mee op de autostrade mag?

De meeste navigatietoestelletjes sturen toch automatisch over autostrade? En dit kan je naar mijn weten niet aanvinken om autostrade's te vermijden ...

:?
Loud, Fast & Out of Control ...

Check out my project - Lowrider LTZ 400 -
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Het vermijden van autowegen is maar een van de simpelste dingen die een Zumo dus wel kan.

Je kunt zelfs routes downloaden van internet die niet eens over een weg gaan. Deze upload je dan simpelweg in je Zumo. En je ziet de "track" op je scherm verschijnen.

Ik rijd zelf in Noord-Nederland. Hier kan nog veel. En zul je niet snel kwade gezichten zijn als je ergens met je quad rijdt. Ik download, en rijd, bijvoorbeeld ATB-route's. Ook veel ruiter of huifkar-route's kan je hier gewoon rijden.

Hier vlakbij ligt zelfs nog een oude motorcrossbaan die door iedereen vrij te gebruiken is.

ATB-routes zijn bijvoorbeeld te vinden op www.gps-tracks.nl .

En als je meer wilt weten over de Zumo en zijn mogelijkheden dan is www.gps.nl een aanrader. En dan vooral het Forum.
Capitol
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Capitol »

Ik ken een aantal gasten die met de moto rijden en een Zumo hebben, die zijn er allemaal heel content mee. Je kan er routes mee op voorhand uitstippelen op de computer en dan overzetten naar de Zumo. Type wegen kunnen afgezonderd worden, zodat die niet gebruikt worden (autosnelwegen, onverharde wegen, ...)
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

@Hewitt: Ja, je kan met de quad niet op de autostrade, maar je kan wel met de quad via GPS-Punten offroad rijden. Zoals ik nu reeds verstaan heb kan je verscheidene topografische kaarten bekomen waarmee je offroad routes kan uitstippelen en daarna als GPS-Punten in de Zumo laden. :crossercool:

@Paul Snip: het forum heb ik idd al gevonden en zeer bruikbare info gevonden! Ik heb echter ook een goed Belgisch Garmin forum gevonden :arrow: www.garminGPSforum.be
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Plaats reactie