Crossers betrapt

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
wippermx5
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door wippermx5 »

wantjes #9 schreef:
stefvv schreef: Volgens de rechter die onze uitspraak gedaan heeft, ben je ALTIJD in fout wanneer je de weg verlaat, dus met andere woorden als je op de weg blijft geen probleem, ga je ervanaf, ben je ofwel op privé terrein, dit kan zijn van, ofwel een gewone burger, de staat, bosbeheer enz, en ben je steeds strafbaar.
kent er nog iemand een betere mop? :lol: (niet op u bedoeld hoor stefvv)
Ze mogen mij altijd eens komen pakken op een openbare landweg... :mrgreen:
Als ik dan hang, dien ik 585000(bij benadering hé) klachten in, elk weekend...
wandelaars, fietsers, neukende konijnen,...allemaal in fout! allé vooruit! goe bezig :muur:

neukende konijnen :lol: :lol: en lesbische koeien
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Stefvv

Volgens de rechter die onze uitspraak gedaan heeft, ben je ALTIJD in fout wanneer je de weg verlaat, dus met andere woorden als je op de weg blijft geen probleem, ga je ervanaf, ben je ofwel op privé terrein, dit kan zijn van, ofwel een gewone burger, de staat, bosbeheer enz, en ben je steeds strafbaar.

Alleeen als je de weg verlaat met een gemotoriseerd voertuig ben je in fout.
En inderdaat dit geld op alle onverharde veldwegen of boswegen,
maar ja er word in België niet overal even hard gekontroleerd of bekeurd.

grt.
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

Dit is gewoon een heksenjacht!
Dat ze ons een met rust laten.
Ik zou wel eens willen weten wat ze zouden doen als we daar ALLEMAAL samen gaan rijden.
Tegenwoordig is bijna alles groen gebied.
Hier in de geburen zijn plaatsen waar nooit iemand komt enkel op zondag enkele quad's en af en toe een 4x4 of een tractor.
Geen wandelaars of geen huizen in de geburen.
Daar geraakt echt niets normaal door.
En vergeet maar dat er zotten zijn die daar gaan wandelen.
En toch mogen we er niet rijden.
Terwijl jagers er wel mogen komen met hun 4x4.
Al die regeltjes slagen op niets.
Ik rij op veel plaatsen maar ik zie dat ik overal gewoon eens passeer en nergens blijf hangen.
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Bericht door Tramonto »

:lol: :lol: :lol:
boss Adly
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door boss Adly »

tim1988 schreef:Dit is gewoon een heksenjacht!
Dat ze ons een met rust laten.
Ik zou wel eens willen weten wat ze zouden doen als we daar ALLEMAAL samen gaan rijden.
Tegenwoordig is bijna alles groen gebied.
Hier in de geburen zijn plaatsen waar nooit iemand komt enkel op zondag enkele quad's en af en toe een 4x4 of een tractor.
Geen wandelaars of geen huizen in de geburen.
Daar geraakt echt niets normaal door.
En vergeet maar dat er zotten zijn die daar gaan wandelen.
En toch mogen we er niet rijden.
Terwijl jagers er wel mogen komen met hun 4x4.
Al die regeltjes slagen op niets.
Ik rij op veel plaatsen maar ik zie dat ik overal gewoon eens passeer en nergens blijf hangen.

Dan hoeven we de eerste 4 jaar geen belasting meer te betalen.
Kasoverschot bij de regering enzo! ;)
Groetjes thuis!

:D
Stefan
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Stefan »

Sorry, maar ik kan er me niet van ontdoen dat ik mezelf, als quadrijder, ga aanzien als opgejaagd wild!
En we hebben nergens recht op...
Neem nu bijvoorbeeld het Zonienwoud, paden apart voor wandelaars, fietsers en paarden... maar nergens in dit klotelandje voor recreatief gemotoriseerd verkeerd. Dat kan toch niet!
Volgens sommigen hier zou je je aan de wet moeten houden en niet anders. Maar dat houdt geen steek, want de algemene regelgeving, de wet dus, houdt ook in dat wij als quadrijder (en ook endurorijders) rechten hebben, en natuurlijk ook plichten. Rechten hebben om onze hobby uit te oefenen... en die hebben we nu (bijna) niet!
En daar vind ik dat we met zijn allen iets moeten aan doen.

Een groot opgezette Mars doorheen Brussel, om onze stem te laten horen!
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

:knikduim: Dat vind ik er ook van.
In het kort mogen we nergens meer komen.
"offroaders" worden hier bekeken als criminelen terwijl wij gewone mensen zijn als een ander.
Als we geen kansen hebben om het legaal te doen vind ik dat ze er een beetje om vragen.
Als ze enkele zones ECHT legaal zoude maken zouden die problemen van wildcrossers voor een gedeelte verholpen worden.
svenneke #46
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door svenneke #46 »

Het enige wat ze creeren zijn wildcrossers met hun uitspraak!
En dan komen er meer ongelukken van want iedereen gaat proberen weg te rijden met alle gevolgen vandien.
En die praatjes van je moet op de openbare weg blijven is dikke zever, waarom koopt iemand een quad? Als ik op de baan moet blijven dan koop ik mij ne moto en vlam ik dermee rond. Hopelijk blijven de crossparcours open zodat ik me daar kan blijven uitleven. Anders nummerplaatje binnen geven en zo rondvlammen en dan moet ik naar niks meer kijken.

En een betoging in Brussel allemaal leuk, maar hoeveel gaan er komen opdagen?
Allemaal jaja we komen en de dag zelf gaan er een groot deel liever gaan crossen want een ander zalt wel doen.
Remember BASTOGNE
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Dit is zo een beetje een algemeen probleem in België (en misschien ook andere landen) moest er meer duidelijkheid en mogelijkheid zijn over wat mag, waar en wanneer, en daar dan controle op uitvoeren zou iedereen er voordeel mee hebben (behalve diegene die nooit content zijn :verymad: ).

Helaas vraagt dit een pak werk, organisatie en geld, dus is het makkelijker om het gewoon te verbieden :| ... en vroeg of laat zal het er wel van komen volgens mij, en dat hebben we dan allemaal te danken aan onze beste wildcrossers :chagarijn:

Ikzelf ben er zeer hard over aan het twijfelen of ik nog een set nieuwe crossbanden zal kopen als deze versleten zijn :? want ik heb echt geen zin om een boete te krijgen, of mijn quad in beslag te laten nemen :shock: . T'zou natuurlijk spijtig zijn dat ik alleen maar over de openbare weg zal kunnen rijden :braak: maarja, beter dat dan niks.

En hoe harder er zal gerebelleerd worden door er u geen bal van aan te trekken hoe sneller dit zal gebeuren .. mark my words :!:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
boss Adly
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door boss Adly »

Stefan schreef:Sorry, maar ik kan er me niet van ontdoen dat ik mezelf, als quadrijder, ga aanzien als opgejaagd wild!
En we hebben nergens recht op...
Neem nu bijvoorbeeld het Zonienwoud, paden apart voor wandelaars, fietsers en paarden... maar nergens in dit ***** voor recreatief gemotoriseerd verkeerd. Dat kan toch niet!Volgens sommigen hier zou je je aan de wet moeten houden en niet anders. Maar dat houdt geen steek, want de algemene regelgeving, de wet dus, houdt ook in dat wij als quadrijder (en ook endurorijders) rechten hebben, en natuurlijk ook plichten. Rechten hebben om onze hobby uit te oefenen... en die hebben we nu (bijna) niet!
En daar vind ik dat we met zijn allen iets moeten aan doen.

Een groot opgezette Mars doorheen Brussel, om onze stem te laten horen!
Dit komt omdat de quad nog teveel als vervoermiddel word gezien,

Ook geen speciale wegen voor Tour motoren... :muur:
Groetjes thuis!

:D
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

cyberdrone of we nu braaf gaan rijden of niet hé dat zal geen bal uitmaken .
ik zou u bandjes maar kopen want voor je het weet mogen we niet meer op de baan wegens 'te gevaarlijk'

dat is het probleem in dit land : er is altijd wel iets dat de rest niet aanstaat .

voor van die mensen dat 1 keer in de week uit hun doos komen en dan een quad zien passeren zijn we al krapul omdat in hun o zo heilige ogen dat niet past in de rest van hun zielig grijs leventje .
laat staan voor de natuurliefhebbers , wandelaars en rest ervan

als het klopt zoals het terrein word beschreven moet de rechter het maar eens bekijken met zijn gezond verstand ipv de pollekes van de tegenpartij te willen kussen en dan zullen die gasten hun gelijk halen .
maar uiteindelijk moeten ze toch iemand kunnen aan de schandpaal nagelen hé , en dat weet dat rechterke ook hoor .
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

DaZoe schreef:cyberdrone of we nu braaf gaan rijden of niet hé dat zal geen bal uitmaken .
ik zou u bandjes maar kopen want voor je het weet mogen we niet meer op de baan wegens 'te gevaarlijk'

dat is het probleem in dit land : er is altijd wel iets dat de rest niet aanstaat .

voor van die mensen dat 1 keer in de week uit hun doos komen en dan een quad zien passeren zijn we al krapul omdat in hun o zo heilige ogen dat niet past in de rest van hun zielig grijs leventje .
laat staan voor de natuurliefhebbers , wandelaars en rest ervan

als het klopt zoals het terrein word beschreven moet de rechter het maar eens bekijken met zijn gezond verstand ipv de pollekes van de tegenpartij te willen kussen en dan zullen die gasten hun gelijk halen .
maar uiteindelijk moeten ze toch iemand kunnen aan de schandpaal nagelen hé , en dat weet dat rechterke ook hoor .
Wel als we niet meer op de baan mogen is het simpel, dan gaat de mijne de deur uit :cry: want ik wil nie constant over mijn schouder loeren om te zien of een ne smurf mij de bon wil opzwieren.

Ikzelf ben ook natuurliefhebber en doe ettelijke km per jaar in het bos zonder quad, maar als er daar gasten doorkomen met crossmoto of quad die geen respect tonen aan wandelaars, omwonenden, natuur of een open uitlaat hebben dat je ze 20km nog hoort, sorry hoor :x .

Maarja, we mogen nog contant zijn dat we kunnen rijden voor het ogenblik .. en de risico's die erbij komen hangen heel veel af van de rijden zelf .. :wink: Ik ben misschien een oude zak aan het worden, maar ik weet dat ik me in mijn plooi houd als ik met de quad rijd zodat niemand ooit een 'gegronde' reden zal hebben om me met gebalde vuist en bijkomend gebrul zal achtervolgen of vervolgen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

fragment gevonden :p
Tja , het is een spijtige zaak ... :duimlaag:

Hopelijk blijft het bij een geldboete , want als je motor/quad verbeurt word verklaart , heb je een dik probleem :shock: :x :verymad:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
bdman
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bdman »

ik woon niet ver van zo een natuur gebied wa je natuurgebied kan noemen natuurlijk vroeger was het een cross terein maar door die klote groenen is het nu natuurgebied omdat er nen put ligt met water waar vroeger iedereen zijn afval in ging smijten . Er zou een zeldzame vogel zitten intresant vooral als je weet dat naast dit terein de dender loopt waar iedereen kan met zijn speedbootvaren en jetskien zonder probleem . op de koop toe willen ze de andere kant een gevang zetten omdat zoals ge miss al weet in dendermonde veel ontsnappen . maar ze nemen wel u gerief in beslag als ge daar is een toerke ga rijden. halo waar is de logica :applaus:
Plaats reactie