als je het niet akkoord bent met iemand zijn info/prijs zeg dit dan en gelieve een stevig argument te geven waarom dat van jou beter is
zuiger tijd (pistons)
-
de_jerre
- Quadrider

- Berichten: 393
- Lid geworden op: wo 06 jun, 2007 17:16
- Locatie: halle (duh)
- Contacteer:
zuiger tijd (pistons)
ik heb dit dus topic aangemaakt om eigelijk te zeggen wanneer je een zuiger nu eigenlijk Moet veranderen bij een bepaalde quad. dus hier mag je het model zeggen + de uren (en info van wat de uren afhangen) + de prijs van een(of meerdere) zuiger(s). (liefst het type zuiger vermelden).
als je het niet akkoord bent met iemand zijn info/prijs zeg dit dan en gelieve een stevig argument te geven waarom dat van jou beter is

als je het niet akkoord bent met iemand zijn info/prijs zeg dit dan en gelieve een stevig argument te geven waarom dat van jou beter is
kzen de snelste hier kem alleen gene quad
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
mooi initiatief,maar vrees voor een beetje een eindenoze discutie, als je ff je type van quad in de search opzoekt weet je direkt de verschillende standtijden van zuigers.
zoals we allemaal weten gaat de standtijd van een zuiger ten koste van het gebruik van je quad, bij crossgebruik dus sneller als gewoon hobby gebruik, ook tuning kan hieraan zen steentje meedragen alsook regelmatig onderhoud. Je kan dus een richtcijfer krijgen,maar eigenlijk ben je voor jezelf altijd beter regelmatig alles te chekken,compressie op te meten.
dus naar je eigen gebruik je conclusies trekken en eventueel uit voorzorg cilinder en zuiger eens nakijken en meten...
als ik een andere zuiger zou steken kies ik voor een hogedrukzuiger, geeft je heel wat koppel meer en (als je niet extreem gaat) kan het geen kwaad om andere onderdelen sneller te doen slijten (lees dan drijfstang en krukaslagers). Heb goede ervaringen met wiseco zuigers, maar op het werk steek ik allemaal prox waar ik nog geen klachten van gehad heb. Vertex heb ik al gemerkt dat deze voor 2takten uiterst geschikt zijn wegens dat de coating op de zuiger ze wel een langere levensduur geven, maar heb deze nog niet geplaatst bij 4takten.
greetz
zoals we allemaal weten gaat de standtijd van een zuiger ten koste van het gebruik van je quad, bij crossgebruik dus sneller als gewoon hobby gebruik, ook tuning kan hieraan zen steentje meedragen alsook regelmatig onderhoud. Je kan dus een richtcijfer krijgen,maar eigenlijk ben je voor jezelf altijd beter regelmatig alles te chekken,compressie op te meten.
dus naar je eigen gebruik je conclusies trekken en eventueel uit voorzorg cilinder en zuiger eens nakijken en meten...
als ik een andere zuiger zou steken kies ik voor een hogedrukzuiger, geeft je heel wat koppel meer en (als je niet extreem gaat) kan het geen kwaad om andere onderdelen sneller te doen slijten (lees dan drijfstang en krukaslagers). Heb goede ervaringen met wiseco zuigers, maar op het werk steek ik allemaal prox waar ik nog geen klachten van gehad heb. Vertex heb ik al gemerkt dat deze voor 2takten uiterst geschikt zijn wegens dat de coating op de zuiger ze wel een langere levensduur geven, maar heb deze nog niet geplaatst bij 4takten.
greetz
