sym 250 tandwiel speling

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
skibsplast
Toeschouwer
Toeschouwer

sym 250 tandwiel speling

Bericht door skibsplast »

wie weet wat het probleem is als er speling is op je achtertandwiel (merkte het toevallig op ratelde een beetje)
een lager stuk ofzo?, de km stand is nog maar 4000 :? :?

en wie kan mij vertellen wat de oorzaak is van dat de controlelamp van de olie gaat branden de ene vluchtheuvel gaat hij aan en bij de andere weer uit, een bocht naar links gaat hij aan en een bocht naar rechts gaat hij weer uit :? :?
Arctic cat
Quadrider
Quadrider

Bericht door Arctic cat »

Het achtertandwiel zit waarschijnlijk met bouten vast. Kijk even of deze allemaal vast zitten.

Kijk even in je instuctieboekje wat het lampje precies aangeeft. Is dit voor de oliedruk of het oliepeil.

Het kan zijn dat er nog maar net genoeg olie in je motorblok zit.
skibsplast
Toeschouwer
Toeschouwer

de bouten zitten alle 4 goed vast, de draadenden zitten vast aan een soort blok om de as en daar zit nogal wat speling op,
een instructieboekje heb ik er niet bij maar het peil is precies goed. ik denk eerder dat de draden sluiting maken ofzo wat trouwens ook vreemd is bij een quad uit eind 2005!
Goochie
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Goochie »

Zitten je asmoeren dan wel goed vast? Hier zitten er meestal 2 stuks van op.
als je je achtertandwiel of je remschijf kan bewegen zonder dat je de as draait zijn deze niet goed aangedraait.
Tip: loctite aan doen en met een beitel op een kant van de moer en deze dan vast tikken. bij de tweede moer precies hetzelfde.
En brand je lampje als de motor draait of als deze stilstaat?
Bij sommige quads zoals de grizzly 700 gaat t lampje pas uit als de motor draait.
Ben zelf geen grote fan van sym, echt kwaliteit is het allemaal niet.

In ieder geval succes!
Groeten Roy
skibsplast
Toeschouwer
Toeschouwer

asmoeren moesten iets bijgesteld worden en het tandwielprobleem is verholpen,
op internet heb ik de gebruikershandleiding gedownload en nu blijkt dat het olie lampje een conrtolelampje is voor de koelwater temperatuur en dus geen olie lampje :oops: :oops:
is er iemand die weet wat er aan te doen is of miss een bekend probleem? :? het lampje doet het als de motor aanstaat toerental maakt niet uit, alleen als hij zin heeft :verymad:

verder ben ik in principe wel te spreken over de sym ik heb hem nu zo'n 1600km en het enige wat ik nog eens anders zou willen zijn wegbanden er onder en een andere uitlaat als dat iets scheelt, natuurlijk zijn er wel wat dingen iets te ligt uitgevoerd alleen het prijsverschil is redelijk groot
baleno
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door baleno »

skibsplast schreef:asmoeren moesten iets bijgesteld worden en het tandwielprobleem is verholpen,
op internet heb ik de gebruikershandleiding gedownload en nu blijkt dat het olie lampje een conrtolelampje is voor de koelwater temperatuur en dus geen olie lampje :oops: :oops:
is er iemand die weet wat er aan te doen is of miss een bekend probleem? :? het lampje doet het als de motor aanstaat toerental maakt niet uit, alleen als hij zin heeft :verymad:

verder ben ik in principe wel te spreken over de sym ik heb hem nu zo'n 1600km en het enige wat ik nog eens anders zou willen zijn wegbanden er onder en een andere uitlaat als dat iets scheelt, natuurlijk zijn er wel wat dingen iets te ligt uitgevoerd alleen het prijsverschil is redelijk groot

brand bij mijn ook soms, gaat uit als je met lichten wat op en af doet, zit blijkbaar wat vals kontact op.
:kniktriest:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het uitgaan van het lampje kan volgens mij niets anders zijn dan vloeistof verplaatsing. Je zegt het zelf, bij een bocht, heuvel, etc... Er zit dan tijdelijk geen vloeistof voor de sensor. Net als bij een auto, waarbij de benzinemeter omlaag gaat heuvel op (bijvoorbeeld).
martijn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door martijn »

heb ik ook gehad, :wink:
moest toch naar de dealer voor een èèrste beurtje en het scheen dat het massadraadje niet goed vast zat :!:
daarna nooit geen last meer van gehad :duimhoog:
tgb 325 blade (2014)
cabriofahrer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door cabriofahrer »

ik heb op 2600km lagers al mogen vervangen achter,
Plaats reactie